Sluierstaart (vis) praat gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JackyCS

Sluierstaart (vis) praat gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 20:39

Hallo bokkers :wave:

Ik zit al een tijd met wat vragen en heb wel behoefte om even gezellig te kletsen ver de sluierstaart vis.

Ik heb ook wat zitten google, maar ben tot nu toe nog niet echt een uptodate forum kunnen vinden over de sluierstaart.

Ik zelf heb altijd al een voorliefde gehad voor de sluierstaart.
Met name deze
Afbeelding

Nu heb ik ook de panda sluierstaart leren kennen.
Nu ben ik sinds mijn verjaardag afgelopen augustus gelukkige eigenaar van 2 panda sluierstaarten en 2 zwarte sluierstaarten.

Nu zit ik vol met vragen puur voor leuke klets over deze lieve vissen.

Hierbij een foto van mijn knapperds
Afbeelding

Alvast bedankt *D

fleurtjeuh

Re: Sluierstaart (vis) praat gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:44

Mooie vissen :)
Hoe groot is je aquarium?

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:47

Ik wil wel mee praten!
Heb ze nu nog niet. Maar later als ik echt op mezelf woon en voorlopig ook niet weg hoef. Wil ik een 1.5-2 meter aquaria met daarin een stuk of 5 goudvissen.. en dan zo groot mogelijk laten worden =D

JackyCS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 21:59

fleurtjeuh schreef:
Mooie vissen :)
Hoe groot is je aquarium?

Hey hoi!!!!
Durf ik bijna niet te zeggen, want het is om me voor te schamen.
Denk 60 X 40

zo heb ik de vissen gekregen als kleine mini's.

Maar heb nu een bak op draai staan waar ze in over kunnen straks.
Deze bak is 100 X 60.
Maar deze bak heeft zo'n 5 jaar op zolder gestaan en laat ik draaien tot het weekend.
Morgen ga ik echte planten halen en een goede uv lamp is in bestelling.
Afbeelding

Dus het gaat de goede kant op.
Maar wil graag mer weten en ook over het kweken

Heb je zelf ook van die mooie sluiers?

JackyCS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 22:01

Kanji91 schreef:
Ik wil wel mee praten!
Heb ze nu nog niet. Maar later als ik echt op mezelf woon en voorlopig ook niet weg hoef. Wil ik een 1.5-2 meter aquaria met daarin een stuk of 5 goudvissen.. en dan zo groot mogelijk laten worden =D

Ja is erg leuk!
Ik heb ze gehad als insteek, leuk klein schattig aquarium en jacky zeurt niet meer om panda's.
Nu moet alles dus een stuk groter voor de vissen en zeurt jacky weer :')
Gelukkig kan ik het zelf bekostigen en hadden we nog een grote bak op zolder staan.
Die eigenlijk 5 jaar geleden verbannen was uit huis hahaha

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:07

Ik wil ook meepraten! Leuk!

Je bak valt enorm mee hoor TS! Fijn dat ze binnenkort naar een grotere bak kunnen!

Hier heb ik ook een aantal sluiertjes. Ik heb ze allemaal overgenomen van mensen die ik ken en waarbij ze eigenlijk te klein zaten.
Nu zitten ze hier ook in een meter bakje :)
Mocht het nodig zijn gaan ze naar een nog grotere bak :)

Hier een paar fotootjes:
Afbeelding
Afbeelding

JackyCS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 22:20

jolmer20 schreef:

Je bak valt enorm mee hoor TS! Fijn dat ze binnenkort naar een grotere bak kunnen!

Hier heb ik ook een aantal sluiertjes. Ik heb ze allemaal overgenomen van mensen die ik ken en waarbij ze eigenlijk te klein zaten.

Hier een paar fotootjes:
[ [url=m/kYeliu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uuO6Ca.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heyyy wat leuk!!!
Mooi aquarium hoor!!!!!

Kun je mij toevallig ook meer vertellen over de sluierstaart?

En eten jou sluiers ook zo van hun plantjes?
Die van mij laten de planten alleen met rust als ik ze dagelijks groente voer.

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:28

Ik heb ook 2 sluierstaarten! Een zwarte en een oranje! En die van mij eten hun plantjes ook op en niet zo'n beetje ook..... Ik zal kijken of ik van de week een foto kan plaatsen, moet nog even een mooie maken

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:34

Leuk sluiers! Ik had 2 sluiers Fish en Nemo. Fish was echt mij mooiste maar is zaterdag helaas heen gegaan met 5 jaar. Nemo zit nu alleen en wordt morgen opgehaalt om naar een paradijs te gaan van 240 liter aquarium met soortgenoten en dichte begroeiing. Maar laat wel even mijn bak zien!

Afbeelding
Afbeelding

Over een paar weken ga ik een ander soort vis houden! Ook mijn bak is niet geschikt voor sluiers.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:41

Ik heb helaas al een aantal jaar geen sluierstaart aquarium meer omdat ik nu student ben en woon in een niet al te ruime kamer. Dus het aquarium kon niet mee! Echter kan ik het niet laten wat foto's te plaatsen van mijn aquarium en visjes die ik helaas weg heb moeten doen.

Zou graag weer sluierstaarten nemen als ik groter kan wonen in de toekomst. Vind het zelf hele leuke vissen die ook enigzins interactief zijn.

Hierbij dan toch wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een zwarte telescoopoog, een ranchu of buffelrug sluierstaart en een witte leeuwenkop of oranda goudvis.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:21

JackyCS schreef:
jolmer20 schreef:

Hier een paar fotootjes:
[ [url=m/kYeliu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uuO6Ca.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heyyy wat leuk!!!
Mooi aquarium hoor!!!!!

Kun je mij toevallig ook meer vertellen over de sluierstaart?

En eten jou sluiers ook zo van hun plantjes?
Die van mij laten de planten alleen met rust als ik ze dagelijks groente voer.

Ik heb speciaal voor de sluiers een eetplant, daar houden ze zich tot nu toe goed aan haha.
De eetplant is een waterpest plantje, dat vinden ze erg lekker.
Ook geef ik ze af en toe komkommer, heb je dat ook wel een eens gedaan?

Wat een gave bak Yipee!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:49

Wat leuk een topic over sluierstaarten!

Even wat leuke forums, het Aquaforum heeft een goudvis gedeelte:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... =44&page=1

En hier kun je ook veel info vinden:
http://goudvis.forum2go.nl/

Ik houdt al jaren sluierstaart vissen enkele gewone van de dierenwinkel en ook een aantal Japanse die van iemand komen die ze zelf importeert.

De draaiende meterbak is een mooi onderkomen voor je vissen maar zet er niet nog meer vissen bij een 4 tal vissen in een meterbak is ruim voldoende.
Eigenlijk is een meterbak de minimale maat voor sluierstaarten en wordt er 50 liter inhoud per vis aangehouden. Ook voldoende filtering en wekelijks verversen hoort erbij.

Het is best veel werk maar een mooie hobby vindt ik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo staat de bak er momenteel bij:
Afbeelding

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:47

Die panda sluierstraat is leuk!! Nog nooit gezien
Mooi ook met die witte stenen.

Mijn gestippelde oranje sluierstaart is inmiddels 10+ jaar, zat eerst samen met 2 andere maar die gingen na 8 jaar ineens dood.
Mijn moeder heeft er ook 2 daarvan heb ik er eentje overgenomen en zij heeft een nieuwe gekregen, dit omdat mijn bak groter is. Eigenlijk lang geleden de vis gekocht zonder voorkennis en toen werden ze dus veels te groot en heb ik al 2x een grotere bak gekocht :D
Maar ik vind ze zo leuk, heb het er graag voor over.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:55

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:27

Wat een leuk instagram account zeg!
Ga ik volgen!

Ben benieuwd hoe t met mijn sluiertjes is, ben op vakantie dus mn broer houdt t bij... Hoop ik!

JackyCS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 17:21

yanick29 schreef:
Ik heb ook 2 sluierstaarten! Een zwarte en een oranje! En die van mij eten hun plantjes ook op en niet zo'n beetje ook..... Ik zal kijken of ik van de week een foto kan plaatsen, moet nog even een mooie maken

Heyyy sorry dat ik zo sloom reageer allemaal -O-

Maar ik voer die van mij groente, dan blijven ze goed van de planten af.
Ik merk het wel als ik het niet doe, want dan zijn mijn planten snel aan de beurt haha.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:57

Hier zijn 2 sluiers dood -O-
Nooit meer op vakantie...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:39

Wat heeft hij er mee gedaan, of misschien beter gezegd niet gedaan?
Waren ze nog klein?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:50

ik heb vroeger jaren sluierstaarten gehad,was echt een hobby, ze werden ook heel mooi groot was er zo trots op,tot op een dag de ene na de andere vis dood ging,ze kregen een rode buik en een uur later waren ze dood..

zo triest...

ik heb toen een poging gedaan opnieuw te beginnen,aqua met heel heet water uitgespoeld,filter met kokend water uitgespoeld maar ook de nieuwe vissen gingen de een na de ander dood,ik ben bang dat er toch een bacterie oid in/aan het aquarium/of filter zit waardoor de vissen dood blijven gaan,na de laatste keer dat alles dood ging ben ik ermee gestopt,maar als ik zo weer foto's zie dan kriebelt het wel,ik vind het zulke gave vissen..

ik gaf ze alleen ingevroren vers voer overigens...

dit was mijn aqua met mijn toen zo geliefde vissen..
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:54

Ik heb meerdere sluiers gehad. Helaas momenteel niet meer, maar de planning is in de toekomst wel weer te hebben :D Ik heb ze overgenomen toen ze in een 90 liter bak zaten, waarna ik ze verhuisd heb naar een 190 bak. Geweldig om te zien hoe ze dan opleven <3
Ik heb echt lol kunnen hebben om mijn vissen :)) Zeker als het weer die ene keer was dat je een groot deel van de bak deed, de inrichting wat veranderde, en je ze daarna op ontdekkingstocht zag gaan :))

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:34

kimmie261 schreef:
ik heb vroeger jaren sluierstaarten gehad,was echt een hobby, ze werden ook heel mooi groot was er zo trots op,tot op een dag de ene na de andere vis dood ging,ze kregen een rode buik en een uur later waren ze dood..

zo triest...

ik heb toen een poging gedaan opnieuw te beginnen,aqua met heel heet water uitgespoeld,filter met kokend water uitgespoeld maar ook de nieuwe vissen gingen de een na de ander dood,ik ben bang dat er toch een bacterie oid in/aan het aquarium/of filter zit waardoor de vissen dood blijven gaan,na de laatste keer dat alles dood ging ben ik ermee gestopt,maar als ik zo weer foto's zie dan kriebelt het wel,ik vind het zulke gave vissen..

[ Afbeelding ]

Jammer is dat inderdaad, zeker als ze al zo groot zijn, dan heb je ze lang gehad.
Misschien met een nieuwe bak opnieuw beginnen?

Mijne krijgen zinkkorrels en 1x in de week ingevroren voer, volgens mij zijn dat rode muggenlarven.
Maar die grote van mij eet dan veels te veel die neemt zowat het hele blok in zijn mond om het vervolgens weer uit te spugen. Hele bak vol met die larven, en maar vreten met z'n 2e

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:43

ja ik had er een paar een jaar of 8 ,die aten ook uit je hand enzo...echt kon wel janken toen ze dood gingen...

en helemaal opnieuw beginnen ,wie weet...ooit...had daar toen wel aan gedacht alles opnieuw kopen,maar na die laatste visjes die dood gingen heb ik eigenlijk alles opgeruimd..

en ze kregen hier van alles vers,rode en witte muggen larven,mosselstukjes kreeftjes eigenlijk alles wel wat ze aan diepvriesvoer hadden,gooide dat als ijsklontje erin en het warme water deed dat blokje dan smelten..

die korrels vond ik het water zo vies van worden..

en ik had eens zo'n zwarte teleskoop sluierstaart naarmate deze ouder werd kreeg hij staar ,en uiteindelijk viel zijn lens eruit en lag deze los in de voorste oogkamer,ik werkte toen op de OK in het oogziekenhuis en daar was 1 oogarts welke ook in blijdorp bij dieren operaties aan ogen deed,zo ook bij vissen,we hebben het er toen over gehad dat ie ook mijn visje van zijn lens af zou helpen,maar voordat dat kon is de lens opgelost en naar achter in het oog gevallen,maar dus bijna een geopereerde goudvis gehad :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:07

AaronYve: Ik heb geen idee wat hij wel (of niet) gedaan heeft...
Paar jaar geleden was heel mn bak groen/bruin, zat er nog 1 levende vis in en meneer bleef gewoon doorvoeren. Ik denk dat ze overvoerd waren toen. Nu heb ik geeen idee...
Ze waren nog niet enorm groot, maar blijft sneu.

Mooie bak was het zeg Kimmie261.
Snap dat het gaat kriebelen, ze zijn zo leeuk!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:17

@ kimmie 261 Dat water wat vies wordt is bij mij dus niet, misschien heb je teveel gevoerd en aten ze niet alles op?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:56

kimmie261 schreef:

zo triest...

[ Afbeelding ]

Is dit wel een echt aquarium overigens. Het ziet ernaar uit alsof je op de bovenkant iets van houten deuren hebt liggen. Kregen ze wel genoeg zuurstof? Vind het er apart uitzien.