Teken bij Chihuahua

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Teken bij Chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:13

Nouja teek, enkelvoud.

Eergister hebben we bij onze Chihuahua teef een teek weggehaald in haar nek. Leek erop dat ie er al een tijdje zat en dat ie ook al dood was want hij was nogal groot, plat en uitgedroogd.

Enfin, hij was er goed uitgehaald en niks meer van te zien. Echter heeft Senna nu een grote half kale plek met opgedroogd bloed. Dezecde plek waar de teek heeft gezeten alleen was het oppervlak toen drie keer zo klein.

Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding

Ik vroeg me af of dit wel normaal is? Ze heeft vaker een teek gehad en de plek is daarna nooit zo geworden.

We gaan zo naar de DA toe, ook om meteen haar nagels te laten knippen maar was benieuwd naar evaringen of bevindingen. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-16 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

CharIsabella

Re: Teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:15

ik denk dat dat niet zo goed is of ze heeft er zelf aan lopen krabben maar bij mensen moet je uitkijken want als het grote ronde rode plekken worden dan is het meestal lyme

dierenfan

Re: Teken bij Chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:11

Zou idd naar laten kijken maar kan goed zijn dat de plek wat geirriteerd is en meer niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:32

Excuus, niet meer laten weten hoe het is afgelopen.

We zijn direct naar de DA gegaan, het is wat ontstoken en dat komt voornamelijk door het jeuken en krabben eraan. We hebben een zalf meegekregen en als het voor het weekend (morgen dus) niet goed is, moeten we weer terug. Dan krijgt ze waarschijnlijk een kap om en zullen er nog wat andere testjes gedaan worden.

Met de zalf lijkt het nu beter te gaan, echter liep ze nog enorm erg te krabben tot bloedens toe, we hebben haar ene pootje toen in het verband gedaan 's avonds zodat ze niet met haar nagels er bij kon.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:39

Beterschap voor je hondje en ik hoop dat ze er verder niets aan overhoud!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:46

Omdat onze hond verdorie weer een teek heeft.. Zelfs na het goed bijhouden van die pipetjes..

Heeft ze nu een rood kringetje, wat vreemd is want de teek die we vonden was nog onderweg naar haar huid..

Afbeelding

Afbeelding

What to do? Uiteraard naar de DA maar is er al rede tot paniek???

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:20

Weet niet of het reden tot paniek is maar wat voor pipetten gebruik je? Mijn hond heeft in het buitenland een scalibor om en in nl krijgt ie altijd een tablet tegen de teken en ik moet zeggen dat sinds hij bij mij is, drie jaar nog nooit geen teek heeft gehad.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:22

http://www.dierendokters.com/honden/ziekte-van-lyme

Ik denk dus niet dat er reden is voor paniek. Misschien is ze wel door wat anders gestoken?
Als je toch last van teken hebt zou ik wel de seresto vlooien en teken band aanraden. Werkt best lang ik geloof 7 maanden, stinkt niet en is veilig.
Mijn hondjes hebben die ook altijd om en vind nooit wat :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:26

rode kringetje ziet er meer uit als ringworm...