Wandelen met erfhond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Wandelen met erfhond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 10:08

Ik kom nog wel eens bij mensen met land om het huis, waarop een erfhond loopt. De meesten laten deze honden niet uit voor een wandeling, zijn er voornamelijk om het erf te bewaken. Een aantal doen dit wel vanwege de extra beweging of contacten met soortgenoten. Enkele fanatiekelingen gaan ook nog op cursus. Hoe doen jullie dat met jullie erfhond?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:10

BKonline schreef:
Ik kom nog wel eens bij mensen met land om het huis, waarop een erfhond loopt. De meesten laten deze honden niet uit voor een wandeling, zijn er voornamelijk om het erf te bewaken. Een aantal doen dit wel vanwege de extra beweging of contacten met soortgenoten. Enkele fanatiekelingen gaan ook nog op cursus. Hoe doen jullie dat met jullie erfhond?

Hier 2 erfhonden. Een Cane Corso en een Duitse Herder. Met de CC heb ik een puppycursus gedaan en met de Herder heb ik een tijdlang fanatiek IPO getraind. Wij wandelen er niet meer over de weg qua uitlaten, ze moeten op het erf blijven en eraf komen ze alleen in een auto :+

Ze hebben hier beweging genoeg, jagen op eenden, hazen etc.. daar kan ik niet tegenop wandelen :+

Chasey

Re: Wandelen met erfhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:15

Wij hebben een DH die ons erf bewaakt. Hij zit wel achter een stroomdraad, anders gaat die gezellig de buurt in ;)
Ik fiets met hem, zwem met hem, en voorheen mocht hij ook altijd mee op buitenrit. Dat mag tzt wel weer, maar eerst moet ons nieuwe paardje daar nog aan wennen. Dus beweging genoeg!

kelseyc

Re: Wandelen met erfhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:19

2 DH, door de dag heen smiddags om 2 uur en 4 uur los in de tuin, in ochtend, na het avondeten en om half 10 nog wandeling. Ze kunnen mee op buitenrit, zijn wel echt jachthonden dus als ze konijn zien of dergelijke kun je lang wachten :Y) Verder super lieve, sociale honden :#

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:20

Wij hebben 2 eigen Rodesian Ridgebacks en 1 gast RR, die lopen op de werft en in t land, maar 1 maal per dag nemen wij ze mee voor een lange wandeling.. zo blijven ze sociaal en hebben we ook echt contact met ze.. ik neem ze ook regelmatig mee naar t werk, dan maken ze een lange autorit we overnachten dan ook 160 km van huis en gaan ze mee naar t strand.. dat zit namelijk niet bij ons in de buurt dus dat is extra genieten... ze zijn bij ons onderdeel van het gezin, slapen in huis en als wij weg gaan met de paarden komt er oppas in huis..