Kat gestoken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Kat gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 18:31

Hoi allemaal,

Net komt onze 1,5 jarige en zeer speelse Maine Coon poes de kamer binnen wandelen. Ik zag gelijk dat ze mank liep. En niet zo'n beetje ook. Als ze stil staat/ zit houdt ze haar pootje ook in de lucht.
Dus ik ben natuurlijk meteen even gaan kijken en voelen. Nu is Sienna niet zo'n makkelijke kat, en vooral als het pijn doet is ze er gauw klaar mee. Maar net achter haar voetkussentjes is het wat dik bij haar pijnlijke pootje. We denken dus dat ze waarschijnlijk gestoken is door een beestje. (Alles wat loopt en vliegt probeert ze te vangen)

Hoe lang kan het dik en pijnlijk zijn? Ik ben meteen over bezorgd.. Wanneer is het gemiddeld weer wat beter? Want als het zo blijft gaan we meteen naar de DA..

FriesWytske

Re: Kat gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:32

Heb je azijn? Dat zou je dan even met een doekje erop kunnen doen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 18:33

We hebben net al geprobeerd haar pootje te koelen met een natte doek, maar dan wordt ze echt onwijs boos en gaat ze krabben en blazen. :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:41

Het kan zijn dat ze gestoken is. Het kan ook zijn dat het een (vecht)abces is. Bij een steek (tenzij er een allergische reactie optreed) zou de zwelling binnen 1 tot 2 dagen toch wel weer moeten afnemen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:31

Zit er geen grasaar tussen haar teentjes?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 23:09

Iets van vechten kan niet echt, ze komt alleen buiten in onze eigen tuin en aan een riempje, onder toezicht.
Ik denk dat ze in ons schuurtje naast het huis die afgesloten is, heeft zitten jagen op een steekbeest.

Ze loopt nog steeds mank en het is nog wat dikker geworden :(

Kan het echt zo lang duren? Ik dacht eigenlijk dat het na een paar uur wel weg zou zijn!
Kan er nooit tegen als m'n diertjes pijn hebben :( ga altijd het liefst meteen linea recta naar de dierenarts :+

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:24

Is voor nu mosterd na de maaltijd, maar als je een Aspivenin in huis hebt, kun je bij een steek het gif er uit zuigen. Dan krijgt ze er minder last van. Wel met z'n tweeën doen want als ze beweegt heb je geen vacuüm meer.

Kan deze zwelling trouwens niet door een splinter ofzo komen?

Bel anders toch even (al was het maar voor je eigen gemoedsrust) de dienstdoende dierenarts voor overleg.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 23:30

Splinter zou natuurlijk ook kunnen.

Eventueel gif eruit zuigen zou denk ik niet eens werken, ze liet echt niet aan haar poot zitten.

Als het aan mij lag waren we vanavond al naar de DA geweest eerlijk gezegd.. Maar m'n ouders bepalen helaas.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:19

Goeiemorgen TS, hoe is het vandaag met Sienna, zwakt de zwelling al af? Ben je trouwens met je ouders in gesprek geweest over waarom zij niet naar de dierenarts willen? Misschien hebben zij zoiets al eens eerder gezien en was het toen (ook) niets ernstigs? Zelf ga je tenslotte ook niet met elke muggenbult naar de huisarts ;)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 09:42

Ze loopt niet mank meer zie ik net, maar het is nog wel heel erg dik.

M'n ouders zijn altijd van het aankijken. Als het echt slecht of dik blijft gaan ze wel naar de DA hoor :)

Maar kan het kwaad als de angel er nog in zit? Het is namelijk echt onmogelijk daarnaar te zoeken bij haar, ze laat het niet toe.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:55

Onze poes is laatst ook gestoken Door iets.
Volgende dag was het nog wat dik en daarna werd het snel minder.
Even aankijken dus, heb toen contact met de DA gehad en die zei dat het met 1 a 2 dagen wel beter zou zijn. Afbeelding

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:06

Net zoals ik al eerder zei. Even een doekje met azijn tegen de onderkant van haar pootje houden. Dan maar even in de houdgreep vasthouden. Zal de dierenarts ook doen, als hij haar poot moet bekijken.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 14:33

Ze lijkt er momenteel niet zoveel last meer van te hebben. Vanochtend was ze weer keihard aan het rennen door de kamer. En ze loopt normaal. Het is alleen nog erg dik, maar dat is dus niet raar gelukkig. We kijken het nog even aan. Ze gedraagt zich verder gewoon normaal :)