Hond ziek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Hond ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 11:21

Hallo,

Om het even kort te houden aangezien we zometeen gelijk naar de dierenarts gaan;

Onze net eenjarige hond Siebe Friese Stabij reu, ongecastreerd, is sinds vanochtend duidelijk 'ziek'.
Hij heeft diarree, moest constant overgeven en is futloos. De diarree en het overgeven kan hij ook zelf niet in bedwang houden.
Mijn moeder is net naar buiten geweest omdat we zo naar de DA zouden gaan, maar toen ze terugkwam zei ze dat het laatste dat Siebe liet lopen bloed was.

We gaan dus over enkele minuten weg als mijn moeder een afspraak heeft gemaakt bij de dierenarts van de Ranzijn (het is zondag).

Normaal is Siebe niet te houden, springt tegen iedereen op en is dolenthousiast. Nu is hij een stuk rustiger.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes... ;(

AlwaysH

Re: Hond ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 11:28

Temperatuur was trouwens prima; 38,2.
Hij heeft ook behoorlijk ingevallen flanken, wel wat gegeten uiteindelijk vanochtend, maar verder is hij nu eigenlijk wel leeg van binnen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:30

Kan je niet helpen ts maar wil je wel even sterkte wensen met je hondje.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 11:31

Dankjewel, het is echt sneu om aan te zien. Hij doet ontzettend zijn best om vrolijk te blijven maar de staart hangt constant naar beneden (en meneer heeft boor een Stabij een behoorlijke krulstaart)...

Ik ben blij dat mijn moeder toch wat overbezorgd is want als het opeens veel ernstig is zijn we er vast op tijd bij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:59

Als je over 'enkele minuten' naar de dierenarts gaat met je hond zou ik dat gewoon even afwachten ipv hier je antwoorden te zoeken. Succes.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 11:59

Mijn moeder heeft gebeld, we zijn vanmiddag welkom, wanneer er plaats is.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:09

Mijn hond hadden een week of 4 geleden hetzelfde enorm overgeven en diarree. Ook bloed in de ontlasting en bloed in het braaksel. Volgens de da was het een virus en met antibiotica en pillen tegen de diarree weer naar huis. Het heeft een goeie week ge de uur voor alles weer een beetje normaal was. In het begin niet willen eten maar nu 4 weken later is het wel weer goed behalve de poep die blijft war dun met als gevolg de anaalklieren overvult gisteren naar de da om die te laten leeg maken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 14:23

We zijn weer thuis.

Dierenarts vermoed dat er gewoon iets verkeerd is gevallen. Tweemaal daags diarree remmers er in en dan over drie a vier dagen kijken of het nog steeds diarree is.

Siebe is kapot nu, ligt naast me te slapen.