Ultrasone kattenverjager, ervaringen gevraagd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Ultrasone kattenverjager, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 12:12

Na weken ploeteren in onze voortuin zijn we bijna tevreden. Het gras groeit, de planten zijn gepland en het hek is geplaatst. Helaas genieten onze buurtkatten ook met volle teugen. De tuin bevat een border in de vorm van een driehoek. De lange zijden zijn ongeveer 4 meter en de korte kant ongeveer een meter.

Het is een kattenhemel. Lekker zacht graafbaar zand en heerlijke planten waar je je lekker achter kunt verschuilen. Kortom de ideale kattenbak. Elke dag is het raak. Sommige katten begraven hun cadeautjes nog maar een aantal laten het lekker open en bloot liggen. (Afbakening van territorium?)

Als je er langs loopt stinkt het en hele zwermen vliegen beginnen met voortplanten. Zeker als de zon een paar dagen heeft geschenen.

Na wat speuren op internet heb ik een aantal zaken geprobeerd, kattenschrik, hertshoornolie, saté prikkers(puntjes omlaag), koffiedik etc. Ik wil me nu toch eens gaan verdiepen in een ultrasone kattenverjager. Ik heb over het algemene zeer positieve reacties gelezen. Slechts enkelen gaven aan dat het niet werkt. Nu ben ik hier toch wel nieuwsgierig naar geworden.

Ik hoor graag jullie ervaringen, merk en werking van het product. Ik heb zelf ook een hond. Deze komt in principe niet in de voortuin maar alleen achter het huis. Verder ben ik benieuwd of veel andere mensen het geluid kunnen horen. Er wonen hier wel wat jonge kinderen in de buurt namelijk. De bedoeling is dan ook dat het apparaat niet een te groot bereik heeft. Onze border is relatief klein en die moet gedekt zijn. Komt het geluid ook door muren heen?

Ik hoor graag van jullie.

Nb. Dit topic is NIET bedoeld voor discussie over het feit dat ik kosten moet maken en buren die hun katten niet in eigen tuin houden. Ik wil graag jullie ervaringen (goede en slechte) met dergelijke verjagers. Overigens ben ik zelf ook dol op katten alleen niet op de cadeautjes die ze in mijn tuin neerleggen. Zelf een kat nemen past op dit moment niet in ons leven.

Eoweyn_x

Re: Ultrasone kattenverjager, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:25

Zo'n kattenverjager is ook storend voor andere dieren en kinderen, dat is wat ik ervan weet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:25

Geen goede ervaring hier. Ik hoor het geluid wel en vind het echt vreselijk, ook de honden reageren er op. En er kwamen niet minder katten door en als wij achter in de tuin zaten, dan hoorden we het nog steeds (stonden ook in de voortuin) De katten vermeden een klein stukje van de tuin/oprit, maar ze leerden ook heel snel waar ze nog wel konden komen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:27

Ik haaaaat die krengen. Mijn buren hadden ze ook en dat geluid deed me zo'n pijn aan mn oren.

Nu hebben ze ze zelf weggehaald omdat het niet hielp. De katten trokken zich weinig aan van het geluid. a, 1 week en daarna wisten ze het wel haha

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:27

Dat gaat je hond niet leuk vinden...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:46

Als je de verjager met de sensor zo kan richten dat deze niet af gaat als er mensen voor het huis lopen is het geen probleem. Het ding werkt goed maar het geluid is inderdaad erg vervelend om te horen (ook voor volwassenen :j )

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 12:57

Bedankt voor jullie reacties. Ik zou hem op zich wel zo kunnen richten dat hij alleen op de border staat en niet reageert op voorbij komende mensen. Ik heb misschien wel de mogelijkheid om eentje te lenen van iemand. Als de katten zich er niks van aantrekken hoef ik hem natuurlijk ook niet aan te schaffen. De hond komt alleen in de achtertuin, zou het geluid daar ook nog te horen zijn?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:04

Ik zou het gewoon proberen als je er eentje kan lenen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:12

Ik ken mensen die zo'n "kattenverjager" in de tuin hadden, en dezelfde dag nog zaten de katten vrolijk naast dat ding te poepen...
Of die katten waren doof...

Een buurvrouw had ook zo'n ding geplaatst, en de kinderen kregen gewoon oorpijn van de herrie. Als ik er vlakbij stond voelde ik druk op mijn oren, dus zo gezond kan het niet zijn. Niet zo handig dus: of katten trekken zich er niets van aan (en leren dat ding te omzeilen?) of je jaagt je buurt tegen je in het harnas door de herrie, die helaas wat minder ultrasoon is dan de verkopers je willen doen geloven. Ook andere dieren lijden er onder.

Glasgrind, dat werkt wel, maar het bedrijf schijnt dat (tijdelijk) niet te leveren... google maar eens op glasgrind. Maar dan moet je dat óveral doen, en dan doen ze er een doek onder, zodat het maar de vraag is of je planten er zo blij mee zijn. In feite zou je je hele tuin vol moeten gooien met die zooi, en dan groeit er dus niets meer... maar je hebt geen katten, nee...
Wat ook schijnt te helpen (voelt niet prettig aan de pootjes plus katten kunnen niet graven) is kippengaas op de grond. De planten groeien er doorheen, moet je alleen niet alles vol laten groeien met gras, wat er ook doorheen groeit, want dan voelen de katten het kippengaas niet meer.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:44

Niet aan te raden. Honden horen het ook, en sommige mensen ook. Ik ook, en ik heb een tijdje stage gelopen op een plek waar zo'n ding in de buurt stond (paar huizen verder). Wat een kwelling zeg. Is voornamelijk irritant als je het een langere tijd achter elkaar hoort, ik kan me voorstellen dat katten zich er niks van aantrekken/aan wennen voor die paar minuten om hun behoefte te doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:48

Mijn buren hadden zo'n ding: om gestoord van te worden. Zelf hoorden ze het niet omdat ze daar te oud voor waren, maar iedereen jonger dan 30 had er last van. Ook binnenshuis, want het komt idd gewoon door ramen en deuren heen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:53

Barbara88 schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik zou hem op zich wel zo kunnen richten dat hij alleen op de border staat en niet reageert op voorbij komende mensen. Ik heb misschien wel de mogelijkheid om eentje te lenen van iemand. Als de katten zich er niks van aantrekken hoef ik hem natuurlijk ook niet aan te schaffen. De hond komt alleen in de achtertuin, zou het geluid daar ook nog te horen zijn?

De hond hoort dat echt wel.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 19:01

De reacties zijn duidelijk. Ik ga me op een ander middel beraden. Misschien dan toch een bodembedekker in de tuin. Verder adviseerde iemand nog boomschors onder de planten te strooien.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:55

Ik lees mee want ik heb hetzelfde probleem helaas. Ik heb cacaodoppen gesyrooid maar dat helpt niets bij mij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:42

Boomschors helpt ook niet :n

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:51

Hier helpt boomschors wel om de katten uit de border te houden. Een net over onze zandbak (anders dan de situatie van TS) hielp juist weer niet, daar poepte de kat gewoon doorheen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:55

Hier werkt boomschors wel. :j Je zou evt voor grind kunnen kijken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:58

Hier scheten ze gewoon vrolijk verder op/in de schors

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:08

Sonja_vR schreef:
Hier scheten ze gewoon vrolijk verder op/in de schors

Volgensmij is er ook verschillende soort schors? Of niet?
Wat we hier hebben is aardig puntig. Lijkt me niet zo lekker :o

Dit hebben wij
Afbeelding

Maar dit is er byv ook, dat prikt minder
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:12

Die onderste heb ik ook geprobeerd, werkte niet. Cacaodoppen dus ook niet. Kattenschrik eco ook niet. Hele bus in border van 0,5m2 en gewoon op de hoop kattenschrik gaan zitten kakken... :roll:

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:13

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 08:55

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik hoor ook wisselende verhalen over boomschors. Er zijn katten die er niet van houden maar hoor idd ook van mensen dat katten het heerlijk vinden.

Die verjager op water zou nog wel wat kunnen zijn. Moet hem dan wel goed neerzetten want onze border grenst direct aan de straat. Wil liever niet onschuldige voorbijgangers geraakt worden. :P. We hebben wel een goede wateraansluiting in de tuin.