Blaasonsteking pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Blaasonsteking pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 22:50

Ten eerste: ik bel morgen ochtend de dierenarts voor advies aangezien ik toch een abonnement heb op de weekenddienst ;), maar ik hoor nu graag jullie ervaringen.

Ik heb een pup van 5 maanden die vandaag opeens weer binnen heeft geplast. Dit was echt al heel lang niet gebeurd, dus ik was redelijk verbaasd. Het viel me gelijktijdig op dat hij tijdens het uitlaten opeens heel vaak plast. Normaal plast hij ook nooit in 1x leeg, maar wel in twee keer en dan soms aan het eind nog een keer een miniplasje. Nu heeft hij wel 5 keer geplast.

Toen ik na ging denken bedacht ik me dat hij de laatste tijd met zitten vaak zijn piemel ( :Y) ) uit schuift. Ook likt hij er erg vaak aan. Kunnen dit ook symptomen van blaasontsteking zijn? Van het vaak plassen en onzindelijkheid weet ik dat het er op kan wijzen, maar deze symptonen had ik er in beginsel niet aan gelinkt. Iemand ervaring hier mee?

Alvast bedankt :)!

annepaardoes

Re: Blaasonsteking pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 23:27

Kan maar hoeft niet. Om het zeker te weten zou je een plasje bij de dierenarts af moeten geven om te laten controleren.
Het uitschuiven van de penis is vaak hormonaal en het meer plassen kan ook het begin zijn van het markeren.

Flevolander

Re: Blaasonsteking pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:11

5 maanden is wat vroeg, maar het kan ook zijn dat hij door begint te krijgen dat hij een echte man is..
Vaker plassen kan ook een stukje markeer gedrag zijn..