Betrouwbare vakantieoppas, waar vind je die?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elvirave

Betrouwbare vakantieoppas, waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 21:55

Hoihoi,

De vakantie staat weer voor de deur en helaas is onze vaste katten oppas vrijwilligerswerk in India doen.
Nu zijn we opzoek naar een betrouwbare oppas maar waar vind je die tegenwoordig nog?
Het is niet zomaar je goudvis die je even ergens anders neerzet, maar diegene komt toch in je huis.
Hoe ga je daarmee om? Zijn er soms sociale netwerken/platforms waar je iemand kan vinden?
Op marktplaats kregen we vooral veel rare of onwerkelijke berichten. Waar letten jullie voor een dierenoppas op?

Mocht je nog iemand weten in de omgeving van Amersfoort kan je altijd pb'en.

Amalarab

Re: Betrouwbare vakantieoppas, waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:56

Holidaylink?

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 21:59

Amalarab schreef:
Holidaylink?

Kies je altijd voor iemand in je huis of juist iemand die een keer per dag langskomt?

Onze hond gaat bijvoorbeeld naar een gastgezin. Maar de katten zou alleen de kattenbak uitgeschept moeten worden en brokken/water bijgevuld. Ik heb zelf geen ervaring met iemand in huis.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:00

Ik zou sowieso niet een oproep doen op Marktplaats, je zo maar iemand binnen laten met slechte bedoelingen....
Is er geen bokker in de buurt die de dieren wil verzorgen, of familie of vrienden?
Ik laat een bekende altijd de beestenboel doen als wij er niet zijn. Twee weken terug voor het eerst mijn tante de boel laten doen, gewoon alles uitgelegd en ging prima!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:02

Wij vragen ons buurmeisje (20 jaar onderhand :') ) meestal. Als zij niet kan dan kan vaak haar moeder wel. Zij hebben ook gewoon een sleutel vd voordeur.
Mijn ouders vragen meestal mijn tante die 1 straat verderop woont of een andere kennis uit het dorp.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:04

Hier altijd in buren/vrien/familie kring gedaan, nooit een onbekende

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 22:09

Familie woont op ong 2 uur rijden. Vrienden die het normaal doen zijn in die periode ook weg. Onze vaste andere oppas is met vrijwillegerswerk.

We wonen in een buurt met relatief veel ouderen (65/70+) die het niet zien zitten om kattenbakken uit te scheppen. Dachten iemand gevonden te hebben hier in de buurt die net geslaagd was en iets met dieren hierna gaat doen. Lief meisje, goed met de katten, weekendje al proefgedraaid, maar die zoekt nu een andere kamer. Heeft een onstabiele thuissituatie met haar huidige kamergenoot. Wat als dat escaleerd als wij op vakantie zijn en ze daardoor niet meer onze dieren doet....
Nu zitten we dus met onze handen in het haar.

Veel vinden het wel oke voor een weekend maar niet 2,5e week. Terwijl wij er gewoon een vergoeding tegenover zetten.

Edit: een kennel oid zien we niet zitten. We hebben liever dat ze in hun eigen omgeving blijven.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:11

Mmmm 2,5 is wel lang, maar daar zou toch wel iemand voor te vinden moeten zijn. Als je in de buurt zou wonen had ik het met alle plezier gedaan. (Zelf ook katten ;) ).
Is een kattenpension wat als laatste redmiddel? Ze worden dan wel uit de vertrouwde omgeving gehaald, dat is een groot nadeel, maar we zorgen wel goed verzorgd.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:13

Is er niet een buurmeisje/jongen of bv een kleinkind van de buren die het voor een zakcentje wil doen.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:16

Elvirave schreef:
Dachten iemand gevonden te hebben hier in de buurt die net geslaagd was en iets met dieren hierna gaat doen. Lief meisje, goed met de katten, weekendje al proefgedraaid, maar die zoekt nu een andere kamer. Heeft een onstabiele thuissituatie met haar huidige kamergenoot. Wat als dat escaleerd als wij op vakantie zijn en ze daardoor niet meer onze dieren doet....
Nu zitten we dus met onze handen in het haar.

Veel vinden het wel oke voor een weekend maar niet 2,5e week. Terwijl wij er gewoon een vergoeding tegenover zetten.

Kan zij die periode niet in jullie huis blijven? Dit hebben wij, toen wij op vakantie waren, altijd gedaan met een (ondertussen niet meer) bevriend koppel die nog thuis woonden en ook geen wauw thuissituatie hadden. Ze moesten wel dagelijks de kattenbakken leeg maken, zorgen voor voer en water en de katten (toch zeker de kater) aandacht geven en ermee spelen. Is altijd goed gegaan, en toen we terugkwamen van Rome was ons huis properder dan we het hadden achter gelaten :')
Zo heb je ook minder kans op inbrekers. Maar dan moet je haar wel 100% vertrouwen en dit langs beide kanten zien zitten.

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 22:20

Iemand in huis nemen die we niet of nauwelijks kennen zien we niet zitten. In principe hebben we een meisje, alleen haar situatie is onzeker. Vorige jaren zijn we altijd ruim 4 weken weg geweest en was dat nooit een probleem. We zijn er pas net achter gekomen dat onze vaste oppas naar india is.

We hebben wel iemand die toezicht houd maar dat kan ivm de afstand maar een a twee keer per week. Buren en werknemers van het bedrijf zien toe op inbraak.

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 22:21

We hebben iedereen in onze zogenaamde 'circle of trust :P ' gehad. Vandaar nu de vraag hoe je iemand daarbuiten vind

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:24

Ik ken het dilemma.

Ik heb zelf ooit via een collega een dame gevraagd die ik totaal niet kende. Maar omdat ik mijn collega daarin vertrouwde (weliswaar na een kennismaking!) die dame zondermeer mijn sleutel gegeven. Was echt een top-verzorgster! Verder een buurtgenoot die ik alleen "door observatie" kende ook een keer benaderd en zij heeft het ook heel netjes gedaan. Soms helpt het het gewoon durven te vragen aan mensen waar je een goed gevoel bij hebt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:25

Hier hebben ze een vrijwilligersvereniging van mensen die voor katten zorgen als je zelf weg bent. Wij hebben daar een vaste dame die regelmatig voor onze Charlie zorgt.

Bestaat zoiets in Amersfoort?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:29

Wanneer gaan jullie op vakantie?
Ik zou het eventueel wel willen doen als ik dan zelf niet op vakantie ben. Heb lang vrij dus veel tijd. Als je het vertrouwd tenminste haha!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:30

En voor de jeugd is het natuurlijk een makkelijk verdiend zakcentje.Bv een kind van een collega of stalgenootje.Weet jullie vaste oppas niet iemand anders?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:31

Elvirave schreef:
Iemand in huis nemen die we niet of nauwelijks kennen zien we niet zitten. In principe hebben we een meisje, alleen haar situatie is onzeker. Vorige jaren zijn we altijd ruim 4 weken weg geweest en was dat nooit een probleem. We zijn er pas net achter gekomen dat onze vaste oppas naar india is.

We hebben wel iemand die toezicht houd maar dat kan ivm de afstand maar een a twee keer per week. Buren en werknemers van het bedrijf zien toe op inbraak.

Snap ik hoor, maar misschien kende je haar wel goed of iemand anders die dit ziet zitten.

Wij moeten ook nog kijken hoe we het dit jaar doen. Onze hond gaat naar mijn ouders. En mijn ma (die vlakbij werkt) zou het niet erg vinden om de katten eten te komen geven, maar de baardagamen eten geven gaat ze niet durven denk ik :+
Hopelijk kunnen wij een beroep doen op vrienden en familie die dit wel durven. Wel verkies ik liever 1 persoon ipv meerdere, maar helaas is niet alles mogelijk. (De reden hiervan is dat we ooit op reis zijn geweest voor een week en de kat elke dag dubbele porties kreeg omdat de mensen het niet van elkaar wisten :') Beestje mocht meteen op dieet toen we terugkwamen.)

Marktplaats zou ik persoonlijk ook niet echt vertrouwen. Je weet nooit wie je binnenhaalt. Ik weet wel dat er websites zijn om een hondenoppas te vinden. Misschien dat je met wat opzoeken ook eentje voor katten vindt? Of oproepje op Facebook?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:32

Ik zag vandaag bij de DA een poster van Oopoeh (oopoeh.nl), ouderen die zich aanbieden om op dieren te passen. Misschien staat daar iemand tussen?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:34

er zijn ook mensen die het als werk doen, vakantie oppas die na je huis toe komt.. ik heb er toen ook na gekeken, je kon ze een of twee keer laten komen.. een was erbij die ook eventueel de planten water wou geven en de post weg wou halen uit bus...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:09

Mijn kat gaat naar een bekende en kan die niet dan naar officieel pension. Mijn honden gaan of mee of familie/vrienden in pension. Nooit dat verder iemand er voor mag zorgen. Ook kennissen gaan dat niet doen. Ben daar zeer voorzichtig mee op de dierenambu en in asiel te vaak situaties gezien waarbij oppas de hond fout ingeschat had of de deur open deed en kat verdween.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:50

Die van mij worden verzorgd door de eigenaar van een kattenopvang (waar 1 van mijn katten ook vandaan komt) die dan 1-2x daags bij mij thuis de beestjes komt voeren en aandacht geven.
Of de buurvrouw doet ze, mits ze stabiel genoeg is enzo en anders een vriend(in) of goede kennis. :)
En kan ik geen oppas aan huis vinden dan gaan ze uit logeren bij m'n stiefmoeder of naar een pension.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:33

Geen collega met een kind of broertje of zusje die wil oppassen?
Misschien weet de dierenarts wel iemand.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:45

Ik heb via de dierenarts toen iemand gevonden. Die had meerdere adresjes.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:08

Dierenasiel bij ons heeft ook altijd ruimte voor pension.
Daar brengen mensen hun hond of kat heen tijdens de vakanties

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:16

linnie050 schreef:
Dierenasiel bij ons heeft ook altijd ruimte voor pension.
Daar brengen mensen hun hond of kat heen tijdens de vakanties

Dat zou ik persoonlijk niet aanraden. Ik ken iemand wiens hond is gaan grommen en bang is voor het geluid van metaal omdat hij een weekje in een pension heeft gezeten. Sommige honden kunnen dat met hun persoonlijkheid helemaal niet aan.. :(
Terwijl het verder een schat van een beest is trouwens, altijd geweest ook. Alleen nu vind hij andere honden niet meer leuk en gromt hij bijvoorbeeld als z'n baasjes weggaan of als ie bij z'n etensbakje staat.