Helaas is dit het tweede topic dat ik hier moet openen in twee weken tijd, ik wou dat het niet zo was

Ondanks dat ik al naar de dierenarts geweest ben, maar ik me nog steeds ontzettend zorgen over mijn kat.
Ik hoop dat er mensen zijn die de onderstaande situatie herkennen en mij tips kunnen geven.
Ik heb mijn gecastreerde kater Spotty nu 1,5 jaar geleden uit het asiel gehaald. Hij is nu ongeveer 4 jaar oud en komt elke dag wel even buiten. Hij blijft vooral in de tuin, omdat hij het in de straat erg spannend vindt.
Vorige week dinsdag ben ik met hem naar de dierenarts geweest, omdat hij al een tijdje heel veel rond zijn kop krabte. Hierdoor had hij een aantal flinke wondjes en ik vertrouwde het niet.
De dierenarts heeft een vlooienallergie of een schimmelinfectie uitgesloten, dus waarschijnlijk heeft hij voedselallergie.
Ze heeft hem toen een spuit gegeven tegen de jeuk die twee weken zou werken, waarschijnlijk een soort prednison, en als de jeuk na die twee weken terug zou komen, moeten we over op hypoallergeen voer. Voor deze hele situatie heb ik toen ook een topic geopend
Afijn, opgelost, dacht ik. Het krabben bleef weg en hij voelde zich overduidelijk een stuk beter. Tot afgelopen maandagavond.
Op maandagavond begon hij te hoesten en op woensdag was dit dusdanig erg dat ik hem die dag nog heb meegenomen naar de dierenarts. Na dit hoesten likt hij veel met zijn tong over zijn neus en wrijft hij met zijn poot over zijn neus heen.
De dierenarts heeft gekeken of er misschien een grasspriet in zijn keel zat, maar dit leek niet het geval te zijn. Ze zag niets zitten en er was ook geen spraken van abnormale roodheid of irritatie in de keel.
Zij dacht dus dat het een lichte vorm van niesziekte is, want dit kan hij blijkbaar toch oplopen ondanks dat hij netjes elk jaar wordt ingeënt.
De dierenarts heeft hem geen antibiotica gegeven, omdat hij er niet erg aan toe was. Wel heeft ze hem een spuit gegeven met ontstekingsremmend en pijnstillend spul en hebben wij een flesje met metacam meegekregen, dit is ook een ontstekingsremmend en pijnstillend middel.
Volgens de dierenarts kan het 10 tot 14 dagen duren voordat dit over is, maar als het erger wordt moeten we direct terug komen.
Spotty eet en drinkt op dit moment wel heel goed en hij gaat ook nog gewoon op zijn bak.
Hij speelt ook nog steeds, maar geeft wel minder aan dat hij wil spelen dan normaal.
Op een normale dag komt hij soms klagend, miauwend langs dat hij wil spelen of dat hij naar buiten wil, maar dat is nu een stuk minder.
Het lijkt alsof hij meer slaapt.
Er komt geen groen snot uit zijn neus en ook geen prut uit zijn ogen.
Wel is een stukje van zijn derde ooglid te zien in zijn ooghoeken, maar ik weet niet of dit altijd zichtbaar is of dat dit hier echt mee te maken heeft. Het kan natuurlijk zijn dat ik me zoveel zorgen maak dat me nu van alles op gaat vallen.
Ik maak me gewoon ontzettend veel zorgen om hem

De dierenarts heeft gezegd dat het normaal is dat hij de komende dagen nog blijft niezen, maar ik vind het zo'n naar gezicht.
Ik wil natuurlijk zo graag dat mijn vriendje zich weer goed gaat voelen.
Zijn er misschien mensen met tips? Of mensen wiens kat hetzelfde gehad heeft?
Dat hoor ik heel graag van jullie, alvast bedankt!
Groetjes!