bearded collie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aaronsroos

bearded collie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 19:47

Hoi iedereen,

Hier op bokt vind ik niet veel over (mensen met) een bearded collie.

Ik ben benieuwd naar foto's, hoe jou beardie is en wat je er zoal mee doet! Gaat deze ook mee naar de paarden?

Ik heb nu een pup van bijna 4 maanden en ben er helemaal verliefd op! <3

Het borstelen vind ik momenteel zelfs een leuk extra. Geweldig hoe mooi en zacht dit ze laat worden! Hij geniet er ook van.

De mijne gaat soms ook mee naar de paarden, hij is heel voorzichtig naar de paarden toe en weet al goed waar hij niet mag komen (stal, weide en piste) en geniet ervan op rond te lopen op stal en van al de aandacht die hij er krijgt.

Hoe hij er uit ziet na zo een uitstapje is alleen wat minder leuk... }>

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:10

Ik vind beardies geweldig! Super leuk karakter en ze kunnen ook nog eens erg leuk bij de schapen werken! Mij zou de vacht absoluut tegen houden maar voorlopig van een ander zijn ze ontzettend leuk!

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:18

Afbeelding
Hoi, wat leuk dat je een beardie hebt! Mijn vader heeft er eentje waar ik vroeger mee getraind heb en ik laat haar uit voor hem. Ze is nu 13 jaar en nog super fit. Een onwijs lief en trouw dier! Ze ging altijd met mijn vader mee met de koets rijden. Wel neurotisch op harde geluiden. Let daar wel op dat ze als pup daar goed aan wennen anders blijft het lastig met ze! Denk aan leger oefeningen en vuurwerk! Dat is erg veel stress bij ons hondje. Maar ze is ook een rustige boerderijplek gewend. Veel plezier met je hondje!
Afbeelding

arabella2000

Re: bearded collie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:23

Hoi
Wat leuk dat je een pup hebt <3

Mijn ouders hebben al jaren bearded collies. Eerst 3 reuen (waarvan 1 dekreu) en nu een teef. De teef is een achterkleindochter van onze oude reu.
Jammer genoe schrikt ze wel snel en met onweer en vuurwerk kunnen we haar beter laten.

Ik ben sinds april bezig met agility met haar en voor de rest gaat ze regelmatig mee lange wandelingen maken. Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 23:09

woppeke schreef:
[ [url=m/VRqGVO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoi, wat leuk dat je een beardie hebt! Mijn vader heeft er eentje waar ik vroeger mee getraind heb en ik laat haar uit voor hem. Ze is nu 13 jaar en nog super fit. Een onwijs lief en trouw dier! Ze ging altijd met mijn vader mee met de koets rijden. Wel neurotisch op harde geluiden. Let daar wel op dat ze als pup daar goed aan wennen anders blijft het lastig met ze! Denk aan leger oefeningen en vuurwerk! Dat is erg veel stress bij ons hondje. Maar ze is ook een rustige boerderijplek gewend. Veel plezier met je hondje!
[ [url=m/IL7bAY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt echt een prachtig exemplaar! Heb je haar goed kunnen africhten aangezien ze wel gekend staan om dat eigen karaktertje te hebben en soms wat te graag hun eigen ding doen. :')

Dat van die geluiden en al met zoveel mogelijk kennis laten maken, had ik ook meegekregen van de fokkers. Ik doe er mijn best mee! Dat van vuurwerk is wel nog zen hele goede tip!

Vandaag wat foto's getrokken. Ik probeer er ook eentje toe te voegen als ik ze heb!

En Dankjewel! Plezier ga ik er zeker mee hebben, hij heeft echt een super karakter!

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 23:12

arabella2000 schreef:
Hoi
Wat leuk dat je een pup hebt <3

Mijn ouders hebben al jaren bearded collies. Eerst 3 reuen (waarvan 1 dekreu) en nu een teef. De teef is een achterkleindochter van onze oude reu.
Jammer genoeg schrikt ze wel snel en met onweer en vuurwerk kunnen we haar beter laten.

Ik ben sinds april bezig met agility met haar en voor de rest gaat ze regelmatig mee lange wandelingen maken.

Heel leuk om je ervaringen te lezen, dankjewel!

Op onweer tot nu te gelukkig geen reactie...

Lukt dat goed die agility? Ik zou het in de toekomt ook graag willen doen! Maar nu eerst door de puppyklasjes geraken. Momenteel heeft hij nog te weinig aandacht voor mij en zijn de omgeving en de andere hondjes zó veel leuker! :D

arabella2000

Re: bearded collie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:19

We zijn net pas begonnen, dus echt veel kan ze nog niet. Afgelopen week voor de eerste keer in de hal geweest, maar daar vond ze de geluiden zo eng dat ze niets wilde doen (oh nee de tunnel wildr ze wel graag in en liever niet meer uit en de wip rende ze ook de hele tijd op ) maar bereikbaar was ze niet meer. Normaal gaat het allemaal een stuk beter.
Van haar opa weet ik dat hij agility geweldig vond, maar veel blafte en niet geweldig snel was. Maar plezier is voor mij zowieso het belangrijkste ;)

Vandaag lekker met ze naar de heide geweest

Afbeelding