Leren of Nylon halsband hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Leren of Nylon halsband hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 11:12

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Ik merk zelf dat leer snel uitgerekt en lelijk wordt na veel zwemmen,
maar is wel steviger.

Wat zijn jullie meningen?

rien10

Re: Leren of Nylon halsband hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:14

Mijn ene hond heeft alleen leer, bij nylon gaat de boel schuren. De andere hond, zelfde ras, kan wel nylon verdragen. Dus.... ff ik zou zeggen, koop wat je mooi vind en kijk of het gaat. Anders vervangen.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:37

Mijn lab heeft een lederen halsband.
Ze had ooit een nylon maar daardoor ging het haar in de nek en rond de keel kapot. Haar brak gewoon af. En met deze heeft ze daar geen last van. Eens in de zoveel tijd maak ik m schoon met zadelzeep om het ophopende huidvet wat erop zit te verwijderen en vet ik hem in. Ze heeft hem nu 3 jaar en afgezien het puntje waar ze zelf haar tanden ingezet heeft ziet hij er nog uit als nieuw

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:35

Die van mij heeft al 4 jaar dezelfde leren halsband, en die gaat in dit tempo met gemak haar hele leven mee. En dat terwijl ze hem elke dag de hele dag om heeft. Bij het gaatje waar de band altijd in zit is het leer een heel klein beetje gerekt, maar mijn hond luistert gelukkig best goed, trekt niet, dus dat uitrekken valt dan wel mee. Ze heeft heel veel haar, heel dun en zacht, maar de band is zo glad en netjes afgewerkt dat het haar gewoon mooi blijft en je geen afdruk in de hals krijgt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:40

Die van mij heeft momenteel zo'n jachtlijn met het wandelen. Verder heeft hij nooit iets om. Heb ook wel eens leer gehad. Wel een goedkoper merk. Die werd uiteindelijk iets uitgerekt, mmaar qua kleur en vorm bleef hij wel gewoon mooi. Ik ben van de verandering (als ik weer iets moois zie en de oude riem is 'oud genoeg'). Nylon zelf vind ik niet zo fijn. Moeilijker schoon te maken, wordt toch altijd vies en gaat vrij snel rafelen. Wat dat betreft vind ik leer beter. En mits goed onderhouden (af en toe even wat vet erover) wordt dat leer echt niet snel lelijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:42

in het asiel waar in vrijwilliger ben geven we voorkeur aan nylon gevoerd met zacht fleece. vooral voor de honden die de hele dag op de weides zitten endie dus in de modder of in hun zwembadje kunnen spelen. honden die voornamelijk in ene betegeld binnen/buitenhok zitten en enkel op wandelingen met viezigheid in contact komen krijgen al eens een lederen band om, maar dit is enkel indien er geen nylon met fleece in hun maan beschikbaar zijn op dat moment.

dus hier ee voorkeur voor nylon

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:17

Hier sterke voorkeur voor rogz for dogz. Blijft langst mooi is uit te wassen verdraagt zout water en heeft zeer goede sluitingen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:35

Afbeelding
De fokker van onze honden maakt halsbanden met neopren en met klick of gespsluiting en blijven als nieuw ook na het zwemmen enz.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:37

Geen halsband :+ Die van mij loopt altijd naakt, ben veel te bang dat ie ergens achter blijft hangen ofo..

Heb ze wel uiteraard, voor het aangelijnd wandelen, maar zwemmen doet ie zonder ;)

Heb dan trouwens liever iets van stof en geen leer; als het dan vies wordt zou je het theoretisch gezien nog in de wasmachine kunnen gooien :)

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:39

Mijn labrador heeft vanaf pup af aan een lederen halsbandje gehad. Diegene die hij nu nog steeds dagelijks draagt gaat inmiddels al 12 jaar mee en ziet er nog steeds mooi uit. Het leer is in de loop der jaren wel iets lichter geworden door het gebruik, maar het leer rekt niet uit (hond trekt niet) en is ook nog super soepel ondanks de vele zwempartijen in de zee en sloot. Na zwemmen in de zee spoel ik de halsband wel altijd even met kraanwater af, maar verder heb ik er nooit wat aan gedaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:46

Ik heb beiden gehad. De leren halsband heeft niet mijn voorkeur want die wordt op gegeven moment toch vies en gaat ruiken.
De nylon kan je nog schoonmaken zoals neej ook zegt. Ik gebruik nu de simpele nylon banden van Intratuin a 4 euro per stuk ofzo, lekker goedkoop meteen!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:49

Ik heb nylon halsbanden van Lupine, makkelijk, niet duur en sterk en vind ik leuke motiefjes

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:12

Mijne hebben rubberen halsbanden. Fijn zacht, leuke kleurtjes en makkelijk te wassen. Ideaal.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:21

Ik heb halsbanden en tuigen van hurtta heerlijk en makkelijk schoon te krijgen :j
Hier 2 foto's voor het idee. Die van mijn hus kan ik ook gebruiken voor jacht oefeningen en die van de border is gewoon een simpel tuigje :)
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:30

assie schreef:
Mijne hebben rubberen halsbanden. Fijn zacht, leuke kleurtjes en makkelijk te wassen. Ideaal.

Misschien stom, maar ik weet niet zo goed wat ik me voor moet stellen bij een rubberen halsband?
Lijkt me ook helemaal niet prettig, schuurt dat niet de haren (en huid) kapot?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:43

Nee er schuurt niets kapot, het is gevoerd met een soort stofje. Katoen/nylon? Erg sterk en zacht iig.
Ik heb zo geen foto denk ik. Zal even zoeken

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:49

Wij hebben doorgestikte leren halsbanden. Onze hond zwemt dan niet zoveel, maar deze halsbanden worden ook voor waterratten gebruikt en ze blijven mooi. Zijn van tuigleer, dus dat kan wel wat hebben. Omdat ze doorgestikt zijn zullen ze ook niet breken als het leer wel stuk zou gaan. Door de onderleg zijn ze lekker zacht, en glad waardoor de vacht ook niet beschadigd.
Mijn zus maakt ze zelf:

https://www.facebook.com/gissupplies/photos

Afbeelding
Afbeelding

Ze maakt ook halsters:
Afbeelding

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:09

Mijn border collie heeft al 6 jaar dezelfde leren halsband 24/7 om, ze zwemt in meertjes en in de zee.
2x per jaar maak ik 'm schoon en vet ik 'm goed in.
Ziet er nog goed en soepel uit.
Denk dat deze haar hele leven verder mee gaat.

Ik ben zelf niet zo van het nylon.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 19:57

eilleen333 schreef:
Wij hebben doorgestikte leren halsbanden. Onze hond zwemt dan niet zoveel, maar deze halsbanden worden ook voor waterratten gebruikt en ze blijven mooi. Zijn van tuigleer, dus dat kan wel wat hebben. Omdat ze doorgestikt zijn zullen ze ook niet breken als het leer wel stuk zou gaan. Door de onderleg zijn ze lekker zacht, en glad waardoor de vacht ook niet beschadigd.
Mijn zus maakt ze zelf:

https://www.facebook.com/gissupplies/photos

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ze maakt ook halsters:
[ Afbeelding ]

Wat een goeie tip dat zijn hele mooie halsbanden! ik ga haar een berichtje sturen tanken

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:21

Eileen, mooie halsbanden.

Hier ook een voorkeur voor leer, maar hangt er ook wel vanaf wat het kost.
Moet vooral stevig zijn, dat als ik ze eens aan riem wil vastleggen tijdens een schapentraining dat ze de banden niet kapot getrokken krijgen (en ja, dat wil nogal eens gebeuren, dus iets met een plastic kliksluiting kopen we dus niet meer)

Maar ze krijgen eigenlijk alleen een halsband om als ze mee gaan werken (omdat daar een penning aanhangt met naam en telefoonnummer, voor het geval ze ooit kwijt zouden raken)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:32

Het beste in jouw geval? Biothane! Rekt niet uit, verkleurd niet, blijft mooi en nagenoeg geen onderhoud :)

Hier hebben ze eigenlijk nooit iets hele dagen aan (buiten de pup).
Ik gebruik biothane halsbanden, sprenger kettingen 3mm lange schakel en half check van Rogz for dogz.
Heb ook een brede lederen halsband voor mijn jongste reu van Karlie (de duurdere) maar is enkel voor de mooi.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:46

Ja leer hebben we ook gehad. Moet je echt goed onderhouden maar zelfs dan wil het wel eens kapot knappen enz.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:03

Dat rubber knapt dus niet. Zitten mooie stevige gespen aan en zelfs na 2 jaar fanatiek gebruik in het water zien ze er als nieuw uit zonder enige vorm van onderhoud (my favourite!).

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:04

Ik heb voor mijn kruising friese stabij x border collie een nylon halsband en bijpassende riem. Van het merk rogz. Ik heb een web half-check collar en een fixed lead.

Deze riem:
Afbeelding

En zo'n halsband, maar dan in dezelfde kleur als de riem (kon geen foto in die print vinden):
Afbeelding

Ik ben er zeer tevreden mee. Ik vind ze ideaal, ze zijn hip en ze kunnen gewoon in de wasmachine als ze vies zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:44

Het liefst leer, ook omdat dit voor mijn hond zijn vacht beter is, dat het niet zo snel klit.

Ik heb nu een tuigje van tre ponti, de binnenkant is van leer en aan de buitenkant nylon.
:)
Dit bevalt prima!

Afbeelding