onze dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gothicpizza6

onze dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 23:17

ik woon in een woonvorm voor mensen met een beperking het is kleinschalig en het heet de vrije vlinder. ik woon dan boven in het zelfstandige deel met nog iemand en wij delen een woonkamer met keukentje (je bent ook altijd welkom beneden hoor) maar nu het leukste van de vrije vlinder de dieren

katten

we beginnen met nobel. nobel is mijn eigen kat geboren op mijn werk. ik hou heel veel van nobel hij is mijn maatje. hij was in het begin niet mijn maatje van niemand. hij was heel moeilijk en agresief als puber maar dat is geweest. na de castratie werd hij liever een paar weken na de castratie ging hij voor eerst naar buiten. zins hij buiten komt is hij veel liever en rustiger. het is nu knuffelen met de baas inplaats van ruzie zoeken :) hij is nog steeds niet super makkelijk maar wel liever. nobel word in oktober al weer 5
Afbeelding

en nu onze nieuwe aanwinst. heeft nu nog geen naam en we denken dat het een vrouwtje is. deze kitten is via iemand bij ons gekomen (en mag niet meer weg). ze was een straat kitten. ze kwam vorige week woensdag (8 juni) en was mager en nog wat angstig (blazen meer niet) in een paar dagen is ze vreselijk veel verandert echt een hele vooruit gang. ze is super speels, spint en geniet van de aandacht en is ook al dikker dan eerst. we denken dat het een bos kat kan zijn. ze woont nog in een honden bench vanwege alle andere dieren in huis zo kunnen deze gewoon bij haar komen.

foto van 9 juni door de lange vacht zie je niet goed dat ze mager was
Afbeelding

foto van vandaag lekker speels bolletje wol
Afbeelding

tiikeri (fins voor tijger)
tiikeri heeft ook een handicap. door een ongeluk gaat ze nu met 3 pootjes door het leven. we hebben geprobeerd om het pootje te redden maar na heel lang proberen is dit niet gelukt maar dat geeft niet tiikeri is zo ook heel gelukkig en ze red zich uitstekend. ze heeft de bijnaam mevrouw de koningin omdat ze in die tijd lekker verwend is. zei en nobel zijn geen vriendjes maar in deze grote boerderij gaat dat wel

hier zie je dat ze een achter poot mist
Afbeelding

de honden

luna is een lanseer x moskovit vrouwtje en word dit jaar 6 jaar. luna is een vrolijke allemans vriend. luna is verliefd op de kitten en gaat ook graag mee om de konijnen te voeren. dan zit of ligt ze voor de ren. luna komt het liefste bij je op schoot

Afbeelding

Afbeelding

angel is onze bewaker. angel is een raszuivere moskovit (russische waakhond). angel is natuurlijk ook een lieverd alleen heeft ze vanwege haar waaksheid wat moeite met vreemde mensen en honden. met mensen valt dat goed te trainen met angel nieuwe bewoners accepteerd ze op een gegeven moment gewoon en die horen er dan bij. angel is gek op onze oude buren en gaat daar graag een dagje of nachtje heen. angel houd niet van drukte en gaat dan ook naar die oude buren toe. ook angel is gek op de kitten.

de bruine
Afbeelding

de konijnen
loeloe en oscar. eerst was het liese en loeloe. liese is perrongeluk in een speelse bui tegen het hok geknalt nek gebroken en meteen dood |( . al snel kwam oscar. loeloe en oscar mochten nog niet helemaal bij elkaar (oscar was net gecastreerd) maar door het tralies konden ze wel aan elkaar snuffelen. het was liefde op het 1e gezicht <3 . en ze zijn nog steeds stapel gek op elkaar <3 . loeloe is al een oude dame van 8 en oscar is 4 of 5 zo iets

loeloe (rechts) en oscar (links)
Afbeelding

gothicpizza6

Re: onze dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 17:25

we hebben gestemd voor een naam voor de kitten. dat is lucky geworden. iedereen mocht namen sturen daaruit werden een paar namen uit gekozen waar op we konden stemmen. je mocht niet je eigen naam doen. ik had lucky gestuurd omdat ze erg veel geluk heeft met ons en de persoon waar door ze is gekomen. als ze nog op straat leefde was ze er nu of straks niet meer geweest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:32

Wat leuk dat jullie zoveel diertjes hebben ! Heb je toch echt veel vriendschap van :j
Wat is dat nieuwe poesje een schattig ding <3 En een mooie naam heeft ze gekregen !

gothicpizza6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 23:55

Pandora2 schreef:
Wat leuk dat jullie zoveel diertjes hebben ! Heb je toch echt veel vriendschap van :j
Wat is dat nieuwe poesje een schattig ding <3 En een mooie naam heeft ze gekregen !

dankje. de dieren zijn ook erg belangrijk voor ons wat ze bij ons hebben, hebben maar weinig dieren. de katten hebben binnen en buiten super veel ruimte de honden hebben zelfs een eigen honden weide in de voor tuin voor als ze even niet door de hele tuin kunnen. de konijnen hebben een grote ren voor ze 2e en krijgen nog een speciale bak met aarde en gras en de kippen en haan die komen krijgen echt een super grote kippen vila met ren half met gras en half met steen naast de konijnen. de haan gaat savonds in het nacht hok. ik wil hier nooit meer weg. ik ben gek op beesten. iedereen mag dieren maar je moet er zelf voor kunnen zorgen als je er niet ben doen hun het natuurlijk. maar even geen katten en honden meer er bij daar zijn er genoeg van.

ik vergeet helemaal mijn visjes
het zijn 2 vrouwtjes black mollie x oranje platy of mollie. ze heten kili en fili
foto komt nog want ik heb alleen hun baby foto's