Pup eet eigen ontlasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Pup eet eigen ontlasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:11

Ons pupje van drie en een halve maand doet een hoopje, draait zich vervolgens om en eet het op :r
Waarom?
Wat er tegen doen?

Nb: we hebben hem vanaf tien weken. In het begin deed hij dit niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Pup eet eigen ontlasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:12

Kan het zijn dat hij tekorten heeft?

Wat krijgt hij per dag te eten en hoeveel?

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:12

Ik geloof dat dieren dit doen als ze vitaminen te kort komen. Misschien even naar de DA om te vragen of je voer goed is?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:14

Veendrenkstof bood hier de oplossing. Nu na een half jaar sinds een week mee gestopt en tot nu toe geen poep meer gegeten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:20

Cayenne schreef:

Geen idee, ik hoopte dat jullie dat zouden weten :D
Hij krijgt kvv Renske, nu ongeveer 900 gram per dag. Hij is daar met tien weken mee begonnen. Daarna op carnibest gezet en daar was ik zeer tevreden over, maar we zijn net verhuisd en ik kan het hier slecht krijgen. Wel Haaksbarf geprobeerd maar daarvan ging hij aan de diarree. Daarom teruggezet op Renske.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:21

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:24

Nikass schreef:
Cayenne schreef:

Geen idee, ik hoopte dat jullie dat zouden weten :D
Hij krijgt kvv Renske, nu ongeveer 900 gram per dag. Hij is daar met tien weken mee begonnen. Daarna op carnibest gezet en daar was ik zeer tevreden over, maar we zijn net verhuisd en ik kan het hier slecht krijgen. Wel Haaksbarf geprobeerd maar daarvan ging hij aan de diarree. Daarom teruggezet op Renske.

Om wat voor ras gaat het?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:29

Wilawander schreef:
http://zwinger-von-lamaxoda.webs.com/pu ... d-en-nu-nl
Even een stukje naar beneden scrollen daar heb ik wat geschreven over caprofagie.

Dank je! Ook de overige tekst is interessant! Ik schat in dat mijn pup valt onder "normaal jonge honden gedrag" tot "vraatzuchtig type" :D Hij eet nogal graag :)

Ben het niet eens met wat verderop staat, dat een goede Hondenschool pas pups aanneemt vanaf 12 weken. Maar goed, dat is off topic.

Cayenne, het is een Harzer Fuchs

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 02:33

Nikass schreef:
Waarom?

Omdat hij het lekker vindt.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:27

Ruikt het niet gewoon nog een beetje naar zijn eigen eten? Volgens mijn puppytrainster zijn er meer pups die dit omdat het bekend ruikt en lekker is.
Zij raadt aan pups aan de lijn te laten poepen en meteen daarna mee te "trekken" (lokken etc ;)).
Hij leert dan poepen = daarna meteen doorlopen.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:36

Ik heb ook altijd begrepen als een hond zijn eigen ontlasting eet ze dan een tekort hebben.. Heb er zelf geen ervaring mee, succes met het vinden van de juiste oplossing!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:04

900 gram voer per dag?! Wij hebben een grote Zwitser van 7 maand oud en die krijgt 400 gram per dag... Dit in combinatie met het poep eten; ik denk ook aan tekorten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:57

Renske vind ik ook.niet geschikt als volledig voer door hun manier van het voer bewerken. Ik denk dus ook sterk aan tekorten. 900 gram is ook abnormaal veel.als ze dat nodig hebben voor zijn leeftijd en ras.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:03

Nikass schreef:
Wilawander schreef:
http://zwinger-von-lamaxoda.webs.com/pu ... d-en-nu-nl
Even een stukje naar beneden scrollen daar heb ik wat geschreven over caprofagie.

Dank je! Ook de overige tekst is interessant! Ik schat in dat mijn pup valt onder "normaal jonge honden gedrag" tot "vraatzuchtig type" :D Hij eet nogal graag :)

Ben het niet eens met wat verderop staat, dat een goede Hondenschool pas pups aanneemt vanaf 12 weken. Maar goed, dat is off topic.

Cayenne, het is een Harzer Fuchs

Hoeft niet maar er zijn meerdere redenen waarom dat verstandig is buiten de enting om. Pups nemen in de tijd ervoor enorm veel goede en slechte dingen op en doordat de leeftijden vaak toch verschillen zie je dat er toch dingen gebeuren die een enorme impact kunnen hebben op een pup. Iets wat je moeilijk weer eruit kunt krijgen. Om die redenen nemen veel goede hondenscholen geen jongere pups op. Daar komt nog bij dat de pups met 8 weken pas naar de baas komen en die 4 weken ertussen al genoeg nieuwe indrukken krijgen en moeten leren en wennen. Alles met mate en rust. Is beter als zoveel mogelijk nieuwe indrukken in zo'n kort mogelijke tijd.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:08

Onze hond deed dit ook toen hij nog pup was. Zijn eigen poep eet hij niet meer maar de poep van onze oudere hond eet hij nog steeds en we hebben ook al van alles geprobeerd.

Hij is nu 8 jaar oud, dus denk niet dat we daar nog iets aan kunnen veranderen ... :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:23

MabuPets schreef:
Ik heb ook altijd begrepen als een hond zijn eigen ontlasting eet ze dan een tekort hebben.. Heb er zelf geen ervaring mee, succes met het vinden van de juiste oplossing!

Ik heb dit altijd een heel onlogisch idee gevonden. Denk er maar eens over na, om aan stoffen te komen die je tekort komt je eigen poep eten?

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:36

Wij hebben een nestje puppies gehad en ze leren het van de moeder.
De moeder wilt namelijk de poep opruimen en de pups die doen dat (natuurlijk) na.
Na een tijdje was het opletten en direct opruimen bij de pups, als ze buiten waren, en voor de nieuwe eigenaren was de volgende tip:
Als ze hen behoefte hebben gedaan direct vooruit lokken en dan eten geven, zodat ze geen tijd hebben om om te draaien en het vergeten.
Ondertussen zijn onze pups allemaal op een fantastisch plekje en ze eten al zeker geen ontlasting meer door deze manier van opvoeden.

Een te kort lijkt mij sterk, dat komt eerder voor als een hond het normaal gesproken niet doet en nu wel.
Aangezien dit een jonge hond is zit het probleem waarschijnlijk in de training.

Wat voor pup heb je?

Hopelijk heb je er wat aan.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:42

Laat je hond eerst ontbijtkoek eten en laat hem daarna persé zijn eigen ontlasting opeten en aandringen, als hij dan zijn ontlasting nog opeet kun je ook proberen om hem ananas te laten eten en dan weer aandringen om zijn ontlasting op te eten. Klinkt echt heel raar, maar wij hebben een honden opvang en dan hoor je dat wel eens en bij de meeste honden werkt het nog ook!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 20:55

Hallo even een update hier :)
Mijn pup eet al een tijdje geen poep meer. Al vrij snel na dat ik dit topic had geopend was het over. Hij heeft het maar een korte periode gedaan en ik was waarschijnlijk wat snel met het openen van dit topic, misschien had ik even moeten afwachten ;)

Inmiddels is mijn pup 4 maanden en hij weegt 13.25 kilo. Ik was van de week bij de da en die was zeer tevreden over zijn gezondheid en vond hem perfect op gewicht.
Pup krijgt inmiddels carnibest afgewisseld met Renske. Hij krijgt nog steeds veel hoor, 2 x zoveel als mijn volwassen gecastreerde teef van 25 kg :D
Dus rond de 900 gram. En ik moet zeggen mijn nu volwassen hond at ook veel op die leeftijd. Wel iets minder, maar hij wordt mogelijk iets groter dan zij nu is. Zij zat op een gegeven moment ook tegen 1 kilo per dag, alleen was ze toen volgens mij al wel een maand of zes. Ik geef liever carnibest dan Renske maar op beide doet hij het goed.

Rindin ik mag toch aannemen dat jouw grote Zwitser brokken eet? 400 gram vlees voor zo'n grote hond lijkt mij dan weer erg weinig!

Wilawander bij Gaus kan je in de puppy klas instromen vanaf het moment dat je de pup hebt. Er zijn geen wachttijden, juist om die belangrijke periode optimaal te kunnen benutten.

Kuggur je hebt helemaal gelijk, klinkt eigenlijk volslagen onlogisch :)*

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 21:28

Nb over de hoeveelheid voer: carnibest heeft een richtlijn van 40 tot 60 gram per kilo lichaamsgewicht. Mijn pup zou daarmee op 600 tot 800 gram PD komen. Hij zit daar dus iets boven de richtlijn.
Tannetje Koning geeft aan dat een pup twee tot drie keer zoveel mag eten als een volwassen hond. Dit klopt dus wel als ik het afzet tegen mijn volwassen hond.

Nanne02 dat zijn imo ouderwetse en Spartaanse methoden die ik nooit zou gebruiken. Ik vind het erg verwarrend om je pup ergens toe te dwingen wat je niet wil dat hij doet en ik vind het daarbij onnodig en ongewenst om hem te straffen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:23

O ja, die van mij eet brok. Had niet gelezen dat het bij jou om vlees ging... Fijn dat ie geen poep meer eet!