Ik heb een kat die gewoon onnozel is, ik denk dat ik er weinig anders van kan maken

Paar voorbeeldjes:
Minoes heeft chronische niesziekte, en maakt daardoor een snurkend geluid.
Ondanks dit luide, snurkende geluid denkt zij alsnog vogels te kunnen vangen. Dit is tot op heden nog nooit gelukt, en dus komt zij met oude kadavers (die een andere kat gevangen heeft) aanzetten om er vervolgens mee te spelen (leuk joh, een zakje botten met veren door de lucht gooien

Zo dacht Minoes laatst meer succes te hebben. Langzaam sloop zij dichterbij. De merel zat nietsvermoedend op de heg, en was lekker bezig met slakjes zoeken. Op de achtergrond was een huistijger dichterbij aan het sluipen...en dichterbij...en dichterbij...en toen: BAM! Minoes schoot naar voren, met een grote sprong vloog ze door de lucht. De merel wist niet wat hij zag! Want welke kat is er nou zo dom om van achter het raam te gaan jagen, en vervolgens ook nog eens tegen het raam aan te springen?

Om nog maar te zwijgen over Minoes en auto's...''Hertogin von Snurkelstein'' zit op de weg zich te poetsen, en elke auto die wil passeren kan wel langs haar

Dit zijn nog maar enkele punten uit Minoes haar leven. Helaas is daar vanmorgen een nieuwe bij gekomen. De tas van de Primark heb ik vanmorgen even gebruikt als vuilniszak. Prulletjes erin doen, zodat ik die daarna weg kon gooien. Ik was even naar de badkamer, waarna Minoes, bij aankomst op mijn kamer, de tas ook ontdekte. Deze was groot genoeg voor hare Poezeligheid. Daar kon zij wel lekker in zitten, dacht ze.
Ik hoorde het gekraak van de tas, waarna ik dit gekraak zich snel hoorde verplaatsen. De trap af, rondje in de hal, de trap weer op. Mijn ouders zaten beneden, en snelden zich ook naar boven toe.
Met een dikke staart, en enigszins nog stijfjes van de schrik, trok ik haar voorzichtig onder de stoel vandaan waar ze onder was geschoten. Het handvat van de tas zat nog om haar nek. Gauw heb ik deze weer los gemaakt, waarna ik alles weer mocht opzoeken in huis

En Minoes? Die zit nu weer zeer tevreden op mijn bureau. Je ziet haar haast denken; wat zal ik nu gaan.. ''OH VOGEL!''.
Ja hoor Noes, laten we het daar maar bij houden. Je hebt even weer genoeg streken gehad voor de komende tijd