Jonge muizen gevonden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnimalFriend

Jonge muizen gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 09:46

Hallo!
Ik ging gister op stal opruimen en vond toen een nestje met vier kleine muizen... Ik had het nest helaas al helemaal door elkaar geveegd dus kon ze echt niet meer terugzetten. Ik heb ze toen ergens in de buurt van hun oude nest gelegd waar er geen honden/katten/paarden bij kunnen in de hoop dat de moeder ze zou komen halen, nou niet dus... Toen ik die middag nog even bij ze ging kijken was er één heel erg verwond en lagen de andere drie er gewoon nog, ik denk dat de andere muizen ze te zwak vonden en ze hebben aangevallen ofzo?! Maar één ding was zeker: ik kon ze daar niet achter laten, dus daar ging ik; in de trein in mijn paardrijkleren met drie muizen en een hond :')

Thuis heb ik ze in een plastic doos gedaan met zaagsel en hooi. Ik had op internet gevonden dat ze babyvoeding moeten eten, dat heb ik meteen even gekocht maar ze snappen helaas niet dat het eten is... Ik geef ze nu water met een beetje babyvoeding erdoor gemengd, dat eten ze wel een beetje maar heel erg weinig. Dwangvoeren is niet echt een optie, ik kan ze amper stevig vasthouden. Ik heb ze nu gewoon op mijn hand zitten en dan likken ze wel een beetje aan hun eten.
Heeft iemand tips hoe ik ze het beste kan grootbrengen?

Alvast bedankt!

Pluttersput

Re: Jonge muizen gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:00

AnimalFriend

Re: Jonge muizen gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 15:01

Oh, sorry ik wist niet dat er al een topic over was.... Bedankt!!