Gevorderde trucjes voor kleine hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ambertjeluna

Gevorderde trucjes voor kleine hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 10:42

ik weet niet of het hier goed staat

mijn hondje laika is een kruising tussen een jack Russel en een boerenfox
Ze is 2 jaar oud en kent al behoorlijk wat trucjes zoals: zitten, liggen, opzitten, rollen, pootje, high-five, dansen, high-five waneer ze opzit, buigen, op commando wachten terwijl ze zit of ligt etc., op commando wachten om te eten en stoppen met eten op commando, op commando aandachtig zijn/luisteren, op commando in 'aanval modus gaan

Dit is het ongeveer. Weten jullie nog trucjes die ik kan aanleren en eventueel ook hoe :D

kohtje

Re: Gevorderde trucjes voor kleine hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:49

kijk eens op youtube bij dogdance

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:56

Ik heb mijn honden geleerd om hun poten te vegen, dat is echt handig aangezien ze nog wel eens door de modder crossen. Ik heb het geleerd door een koekje onder de mat te leggen, toen de honden keken. Vervolgens wilden ze dat koekje natuurlijk pakken, elke keer als ze dat probeerden door met hun poot te krabben, kregen ze een koekje. Daarna beloonde ik alleen nog als ze krabden nadat ik op de mat had getikt. Na een tijdje het koekje onder de mat weghalen en dan belonen als ze nog steeds krabben na het commando, en tadaaa :)

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 11:01

xKimss schreef:
Ik heb mijn honden geleerd om hun poten te vegen, dat is echt handig aangezien ze nog wel eens door de modder crossen. Ik heb het geleerd door een koekje onder de mat te leggen, toen de honden keken. Vervolgens wilden ze dat koekje natuurlijk pakken, elke keer als ze dat probeerden door met hun poot te krabben, kregen ze een koekje. Daarna beloonde ik alleen nog als ze krabden nadat ik op de mat had getikt. Na een tijdje het koekje onder de mat weghalen en dan belonen als ze nog steeds krabben na het commando, en tadaaa :)

Heel handig! Ga ik zeker eens uitproberen

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 20:39

Ik ben nu begonnen met doodliggen te leren als ik 'pang' zeg :D
Ze heeft het al heel snel door, ze kan het al vanuit liggen maar nog niet vanuit staan

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:48

voeten vegen, had ik daar 14 jaar geleden maar aan gedacht :) :)

Bij een volgende hond ga ik dat zeker proberen.
Heb je daar een filmpje van?

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:04

Mijn Lhasa Apso kan: zitten, liggen, blijf, pootje, kusje, buiging, doodliggen, rollen, op haar achterpootjes staan en daarbij een draai maken, springen, opzitten (heeft ze wel nog moeite met haar balans), blaf, turn, twist, rondje om mij heen, weave, tussen mijn benen blijven staan, touch, achteruit lopen, ergens op staan en ergens omheen lopen. Misschien zit hier iets leuks tussen?
Ik wil haar graag leren kruipen, maar dat kwartje valt (nog) niet. Ook ben ik haar aan het leren een matje uit te rollen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:06

Mijn hondje had ik geleerd achteruit te lopen.
Een rondje draaien op de achterpootjes.

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 08:28

Barbet schreef:

Hoe heb je dat achteruitlopen geleerd? Draaien op achterpoortje kan ze al dat is het 'dansen' :)

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 08:31

Felicity2511 schreef:
Mijn Lhasa Apso kan: zitten, liggen, blijf, pootje, kusje, buiging, doodliggen, rollen, op haar achterpootjes staan en daarbij een draai maken, springen, opzitten (heeft ze wel nog moeite met haar balans), blaf, turn, twist, rondje om mij heen, weave, tussen mijn benen blijven staan, touch, achteruit lopen, ergens op staan en ergens omheen lopen. Misschien zit hier iets leuks tussen?
Ik wil haar graag leren kruipen, maar dat kwartje valt (nog) niet. Ook ben ik haar aan het leren een matje uit te rollen.

Hoe heb je kusje geleerden en blaf ?

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:35

Het hondje van mijn moeder had ik ook van alles geleerd, ik had hem nog geleerd: op achter pootjes staan, op achterpootjes en dan high five, en op de achterpootjes staan en dan achter uitlopen, verder ongeveer het zelfde als jou.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:52

Die van mij kan:

deur openen, zijn eigen bench open en dicht doen, sokken uittrekken, zwaaien, mooi zitten, kusje geven, touch, jambette, spaanse pas, op twee poten staan, klassieke buiging, compliment, doodliggen, twis, rol, ergens door/onderdoor, high five, apporteren (was nog een hele kunst dit aan te leren bij een hondje van 8 jaar) 'op het blok', kruipen, blaf, kwispelen op commando, schudden op commando, niezen op commando, matje/handdoek uitrollen, achteruitlopen en volgens mij nog veel meer, maar dit kan ik niet eens meer bedenken :').

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 09:03

xDaim schreef:
Die van mij kan:

deur openen, zijn eigen bench open en dicht doen, sokken uittrekken, zwaaien, mooi zitten, kusje geven, touch, jambette, spaanse pas, op twee poten staan, klassieke buiging, compliment, doodliggen, twis, rol, ergens door/onderdoor, high five, apporteren (was nog een hele kunst dit aan te leren bij een hondje van 8 jaar) 'op het blok', kruipen, blaf, kwispelen op commando, schudden op commando, niezen op commando, matje/handdoek uitrollen, achteruitlopen en volgens mij nog veel meer, maar dit kan ik niet eens meer bedenken :').

Hoe heb je kusje, blaf, acheruitlopen en kwispelen geleerd ? :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:03

Ambertjeluna schreef:
Barbet schreef:

Hoe heb je dat achteruitlopen geleerd? Draaien op achterpoortje kan ze al dat is het 'dansen' :)

Mijne kan ook achteruit lopen . Is heel makkelijk aan te leren. Je moet een smalle ruimte maken, bijvoorbeeld tussen bank en de koffietafel. Zelf aan het begin staan en hond voor je. Dan loop je naar voren en de hond kan dan niet naar links of rechts of vooruit, daar is alles te krap voor, en moet dan wel achteruit. Klik om belonen bij al de eerste 1 of 2 passen achteruit en steeds meer passen achteruit opbouwen. Er een commando en/of handgebaar aan koppelen en dan langzaam leren achteruit te lopen zonder dat jij meeloopt, maar gewoon stil staat. Dat doe ik door gewoon steeds minder passen naar voren te stappen tot het niet meer nodig is.

Mijn hond had het in een kwartier onder de knieën, het slimpie. Het is wel handig bijvoorbeeld als de deurbel gaat en ik wil open doen, kan ik haar terug sturen en staat ze op een afstand te kijken hoe ik iemand binnenmaat ipv de snuit meteen tegen iemands benen.

Ik ben nu bezig hetzelfde te leren, maar dat de hond dan met de kant naar mij geleerd is en ik erachter sta en dan samen achteruit lopen. Dit is wel heel lastig, maar het komt er al een beetje in.

Verder ben ik op den duur alle trucjes het stem commando aan een handgebaar gaan koppelen en nu kan ik alleen het handgebaar doen en doet ze haar trucjes.

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:29

De parson russell van mijn moeder was altijd mijn kunstjes-slachtoffer :D Die kon ook op commando: hindernis springen, van afstand naar mand & weer terug, voorpootjes gekruist, "dansen" (om en om voorpoten optillen), wachten met eten tot cue-woord ("toe maar") en alle andere woorden negeren (heb haar gepest met "toekan", "tomaat", "ja maar" :')), op commando rustig worden (handig met een hypere terriër!)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:21

Ambertjeluna schreef:
Felicity2511 schreef:

Hoe heb je kusje geleerden en blaf ?

Met kusje aanleren ging ik gewoon met mijn gezicht voor haar (op haar hoogte).
Gaat ze even aan mij snuffelen dan gelijk clicken (ik werk met de clicker) en belonen. Dan weet ze dat het iig de bedoeling is om mijn gezicht aan te raken.
Daarna niet meer clicken voor alleen aanraken, maar totdat ze een likje geeft.

Mijn hond is gek op kaas. Dat gebruik ik ook om nieuwe trucjes te leren.
Ik neem een blokje kaas in mijn hand, wat zij kan zien. En dan maar wachten. Dan ging ze uit zichzelf zitten, maar nee daar beloon ik niet voor. Liggen, nee ook geen beloning.
Toen was ze gefrustreerd dat ze niet begreep wat ik dan wilde, en dat ze dat kaas maar niet kreeg, dat ze toen maar ging blaffen.
Dat clicken en belonen, en na het een aantal keer te hebben gedaan er een commando aan koppelen.

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 13:31

Felicity2511 schreef:
Met kusje aanleren ging ik gewoon met mijn gezicht voor haar (op haar hoogte).
Gaat ze even aan mij snuffelen dan gelijk clicken (ik werk met de clicker) en belonen. Dan weet ze dat het iig de bedoeling is om mijn gezicht aan te raken.
Daarna niet meer clicken voor alleen aanraken, maar totdat ze een likje geeft.

Mijn hond is gek op kaas. Dat gebruik ik ook om nieuwe trucjes te leren.
Ik neem een blokje kaas in mijn hand, wat zij kan zien. En dan maar wachten. Dan ging ze uit zichzelf zitten, maar nee daar beloon ik niet voor. Liggen, nee ook geen beloning.
Toen was ze gefrustreerd dat ze niet begreep wat ik dan wilde, en dat ze dat kaas maar niet kreeg, dat ze toen maar ging blaffen.
Dat clicken en belonen, en na het een aantal keer te hebben gedaan er een commando aan koppelen.

Oke bedankt! En Ooh ik was dat helemaal vergeten ze kan al kusje geven, mijn hond likt al heel veel uit zichzelf en ik vroeg dat gewoon eens en zo kon het metteen <3