Ondanks het geven van een anti-tekenpipetje zit mijn hond onder de teken.
Ik heb er de afgelopen week zo'n 5 verwijderd maar vandaag was het toppunt. Het begon met 5 op zijn kop (daar aai ik hem het meest dus daar voel ik het. Voor de rest heeft hij een erg dikke vacht). Vervolgens plukte ik nog wat lopende uit zijn vacht. De hele dag door bleef mijn hond krabben en jeuken en op elke plek heb ik meerdere teken verwijderd. Soms zaten ze gewoon met zo'n drieën tegen elkaar in zijn huid. Hele plukken vacht heb ik eruit moeten knippen om erbij te komen. Ik denk dat ik er vandaag ongeveer 25 heb verwijderd.
Als ik dan vraag 'waar zitten ze?' wijst hij precies aan waar de teken zitten. Hij heeft gelukkig dus door dat ik help.
Maar nu... Hij blijft zichzelf bijten en krabben, vooral op de plekken waar de teken hebben gezeten. Er is maar 1 teek waarbij de kop niet is meegekomen. De rest is allemaal goed verwijderd. Hond heeft geen moment rust. Ik heb net betadine gedaan op alle plekken waar de teken hebben gezeten in de hoop dat het verlicht. De hond hijgt enorm en kan nog geen minuut stil liggen.
Ik ben maar bij hem op de bank gaan slapen zodat ik hem gerust kan stellen en kan helpen als er toch nog teken zitten.
Iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Ik vind dit zo sneu

En uiteraard gaan we op zoek naar een beter anti-tekenmiddel! Ik heb vanmiddag de DA al gebeld voor advies.
Edit: en ja, het zijn echt teken. Hij heeft geen last van vlooien of iets met zijn voer. Overal waar hij jeuk heeft zit ook echt een teek of heeft een teek gezeten.