Mijn twee nieuwe piepjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Mijn twee nieuwe piepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 14:58

Goedemiddag bokkers,

ik probeer het zo goed mogelijk neer te zetten, het kan een beetje onduidelijk zijn :')

Ik liep gisteren met een vriendin door de stad, op weg naar haar kamer. Hier kom je door een aantal vrij afgelegen straten. We liepen langs een afvalcontainer, waarop een niet al te stevige kooi stond. We gluurden er in toen we langsliepen en er zaten warempel twee muizen in! Vol in de zon, geen water, geen voer, vieze bodem :( Allebei konden we het niet over ons hart verkrijgen om door te lopen we gingen opzoek naar de eigenaar (beetje naïef misschien :P ), maar we vonden niemand. Een vrouw die voorbij liep wist ons wel te zeggen dat ze daar al de hele dag stonden -O- Ik dacht iets in de trant van ''schijt, moet je maar beter voor je muizen zorgen'' en we hebben ze meegenomen. Bij die vriendin op de kamer, haalde ze een transport bak van haar hamster te voorschijn, daar hebben we de muizen in gedaan, samen met een bak water en wat voer. De kooi hebben we weer bij het afval gezet, daar wil je geen dieren meer in houden :') Beetje rondgebeld, maar de opvang nam ze niet aan oid. De vriendin belde, ik weet het dus niet precies. Vriendin zelf is student, woont op kamer, heeft op de korte termijn geen hok, dus het was gauw besloten dat ik ze mee zou nemen. Ik heb zelf 2 tamme ratten en daarvan had ik nog twee kooien staan waarvan 1 geschikt was. Moeders een berichtje gedaan en ik moest ze maar meenemen. Dus ik in de trein met de transport box met de twee muizen. Thuis snel het hok schoongemaakt en ingericht en de muisjes erin. Die scharrelde een beetje rond, maar gingen al gauw holletjes graven <3

Vandaag heb ik ze er even uit gehaald, nadat ze me gisteren hadden gebeten, maar ze zijn een stuk rustiger <3 Ik heb ook wat foto's proberen te maken, iets wat wel lastig is met die kleine muisjes :+

Dit is Dobby:

Afbeelding

Afbeelding

En dit is Winky:

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Bente, Dobby en Winky!

_Milo

Re: Mijn twee nieuwe piepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:43

Ach Ach wat een schatjes!
Wat fijn dat ze bij jou een huisje hebben gevonden.. Sommige mensen zou je toch echt..

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:49

Dit lijkt echt heel sterk op een verhaal van mij een tijd terug! Ik vond een kooi met een gerbil en een hamster ( :+ ) erin bij het vuilnis... Goed dat je ze een beter leven geeft TS!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:50

Wat een knapperds!!! <3 <3
Echt ónvoorstelbaar hoe mensen met dieren om kunnen gaan.... :( Wat fijn dat jullie ze gevonden hebben en dat je ze mag houden!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:55

Wat een lieverds! Groot gelijk dat je ze hebt meegenomen, wat een achterlijk idee om dieren letterlijk bij het afval te zetten.. :?
Vind het kleurtje van die 2e heel erg mooi. <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:57

Wat een schatjes <3
Heb je een foto van hun hok? Ik ben wel benieuwd hoe je die beestjes een beetje houdt :D

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:00

Ach wat een schatjes <3
Niet te begrijpen waarom mensen diertjes zo aan de kant kunnen zetten :n

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 16:01

Een foto van het hok komt eraan! Verwacht niet zo veel hoor, het is zo'n blauwe bak met een deksel, mijn moeder wil eerst kijken hoe het gaat met de muisjes voordat ik een eventueel terrarium of aquarium neem :P

Ik ga straks of morgen naar de winkel, zaagsel halen of van dat pluizige spul dat die vriendin had :') Heb ik hele pluk van liggen nu en daar kunnen ze lekker in graven. Ook even kijken of ze iets anders nodig hebben, aangezien ik eigenlijk niet tot nauwelijks verstand van muizen heb... Een paar lessen op school, maar meer ook niet. Ben me daarom ook druk aan het inlezen!

Ja, echt belachelijk. Ik denk dat het voor die eigenaar maar goed is dat we hem niet gevonden hebben :') Pardon EX eigenaar :')

Het kleurtje van Winky is Oranje of Rood en dan satijn. Dat satijn maakt haar zo glimmend <3

Edit
Er zitten inmiddels ook takken in om te klimmen. Ook komt er een flesje die ik wil gaan bevestigen op een of andere manier en een ander voerbakje!
Dit is een foto zonder deksel:
Afbeelding

En een foto met deksel:
Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:00

Wat een ontzettende poepies. Leuke kleurtjes ook. Onbegrijpelijk dat iemand een hulpeloos dier gewoon bij het afval dropt. |(

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:12

Wat een mooie muisjes.
nr 2 is oranje satijn.
fijn dat je ze gevonden hebt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 17:14

Oranje dus toch, dankje wel voor de opheldering! Ik twijfelde steeds :P

Als ik er aan denk maakt het me heel erg boos ook, ik heb ook slecht geslapen vannacht, ik lag steeds te piekeren :o Maar mijn moeder weet dat ik die beesjes niet achter kan laten en dat ik ze nu niet meer los laat ook. Ik ben echt een moeder kloek als het over mijn dieren gaat :P Alleen mijn vader zit in Duitsland met vrienden en weet nog van niks O:)

Ik merk wel dat die Winky er de meeste schade aan heeft overgehouden, die moet je heel erg rustig benaderen en laten wennen, ze bijt graag en snel :Y) Dobby vind het helemaal leuk om op schoot te zitten :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:17

Echt schandalig! T _-:( top dat je ze hebt meegenomen ts en top van je ouders dat je ze mag houden! Gelukkig zijn er nog wel fijne mensen met hart voor dieren :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:25

Muizen zijn zo leuk <3
Die mega oortjes zijn echt gewoon om te smelten. Helaas zijn mijn muisjes inmiddels overleden aan ouderdom en wil ik voorlopig geen nieuwe ivm mijn katten die ze ook wel errug leuk vonden :+ , maar heb altijd veel plezier aan ze gehad!
Zonde dat iemand ze zomaar bij het afval zet maar gelukkig wat jij daar om ze in huis te nemen, super!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:25

Houdt je er rekening mee dat ratten en muizen vijanden zijn van elkaar en daarom in aparte kamers gehuisvest moeten worden?

In het wild eten ratten ook muizen en daarom ervaren muizen stress bij de geuren en het geluid die ratten produceren.

http://dspace.library.uu.nl/bitstream/h ... sequence=1

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 17:27

Ik heb er inderdaad over gelezen en ik heb ze nu wel een paar meter van elkaar vandaan staan, maar als het niet gaat werken, zet ik er een om het hoekje, in de gang. Maar ze reageren er nog niet op, ook niet als ik eerst de ratten vast heb gehouden en daarna de muizen. Het loslopen gaat apart van elkaar en de ratten kunnen dan niet bij het hok komen gelukkig!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:29

eclair98 schreef:
Ik heb er inderdaad over gelezen en ik heb ze nu wel een paar meter van elkaar vandaan staan, maar als het niet gaat werken, zet ik er een om het hoekje, in de gang. Maar ze reageren er nog niet op, ook niet als ik eerst de ratten vast heb gehouden en daarna de muizen. Het loslopen gaat apart van elkaar en de ratten kunnen dan niet bij het hok komen gelukkig!

Lees de link maar door. Het is net alsof je een hert naast een tijger huisvest.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 17:30

Ik ga het lezen, ben er nu mee bezig. Anders zet ik ze nu direct apart!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:33

Wat een schatjes!

Super lief :)
Goed dat je ze in huis hebt genomen, toppie!

Ratten naast muizen is inderdaad niet zo'n goed plan- ik heb ze ook allebei, maar ook goed gescheiden

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 17:33

Ik zet de muizen nu op de gang, is ook een goede plek kwa temperatuur ed, de muizen zijn wat mobieler :P

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:45

Maar ehm... Even een praktisch vraagje hoor.
Zijn het mannetjes, vrouwtjes, mannetje en vrouwtje...
Misschien dat je al weet welke kant ik naartoe ga...
Stel je toch eens voor, van 2 piepjes naar 20+ piepjes _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 18:07

Ik had gister ochtend op school het sexen van muizen geleerd, zo toevallig :') Het zijn echt twee dames gelukkig :=

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:15

Wat een bizarre trend, je huisdier maar bij het afval zetten....

De kooi ziet er hardstikke leuk ingericht uit , en wat een prachtige muisjes , fijn dat je ze in huis genomen hebt !

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:51

Ja, maar toch zou ik hun gewicht wel even in de smiezen houden. Je weet hun achtergrond niet.
Maar in ieder geval wel heel fijn dat het geen mannetje vrouwtje ding is := anders had je nu al flink in de piepzak gezeten :=

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:53

Misschien leuk om van keukenrollen en wc-rollen een soort buizen stelsel te maken voor die kleine knagertjes. Grote kans dat ze er zelf ook nog wat gaten bij maken maar is wel leuk om te maken lijkt mij :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:59

Wat een lieverdjes!

Goed gedaan +:)+