Mijn kat krabte al een tijdje veel rond zijn kop (schouders, nek, kop, hals) waardoor hij veel wondjes van kreeg.
We zijn gisteravond naar de dierenarts geweest en nu is de kans groot dat hij een voedselallergie heeft.
Vlooienallergie is uitgesloten en er is ook gezocht naar eventuele schimmels, maar dit was ook niet het geval.
Nu heeft hij van de DA een prikje gekregen tegen de jeuk zodat zijn wondjes goed kunnen helen. Dit spul zou 2 weken moeten werken en na die 2 weken moeten we hem goed in de gaten houden. Als hij dan weer zo gaat krabben, moeten we hem overzetten op hypoallergeen voer.
Ik vind het raar dat hij niet direct over moet op hypoallergeen voer en dat ik hem nog steeds zie krabben, maar dat even terzijde.
Ik ben direct achter mijn laptop gedoken en op zoek gegaan naar goed, hypoallergeen voer.
Ik kwam direct uit op Royal Canin, maar die verkopen alleen hypoallergeen droogvoer en geen natvoer. Mijn kat krijgt elke avond een beetje natvoer en dit is er zo ingesleten, dat ik het een beetje triest vind om dit niet meer te doen.
Daarna kwam ik terecht bij Hills, die zowel droogvoer, natvoer als kattensnoepjes hebben voor katten met allergie, maar daar staat niet specifiek vermeld dat het hypoallergeen voer is.
Kortom; ik zie door de bomen het bos niet meer

Ik hoop dat er Bokkers zijn die ervaring hebben met hypoallergeen voer voor katten en die mij kunnen helpen. Ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Wat is volgens jullie nou goed, hypoallergeen voer voor een kat?
Alvast bedankt voor de tips