Pech hondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Pech hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 12:23

Hoihoi,

Hebben jullie dat ook wel eens dat je denkt, God wat heeft mijn viervoeter een pech zeg...

Ik heb dat nu. Van twee weken terug had ik een topic aangemaakt omdat mijn hond bleef overgeven. Dit bleek achteraf door de vlooienband te komen, want sinds die af is voelde ze zich weer kip lekker, tot nu :')

Afgelopen weekend is haar kaak opgezwollen. Heb het eerst een dagje aangekeken omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat ze een wesp opgegeten had. Maar maandag was het nog niet weg. Naar de dierenarts geweest en antibiotica gekregen en nou gaat ze volgende week waarschijnlijk onder het mes om haar tanden te reinigen en te laten trekken. Onze vorige dierenarts zei dat het niet verstandig was om haar onder narcose te brengen door een ruisje in haar hart, maar de huidige dierenarts zegt dat ze geen ruis hoort en dat het zeer aan te raden is, dus dan gaan we dat maar doen.

Maar nou het volgende, denk je alles gehad te hebben, komt ze vanochtend binnen met een joekel van een teen. Rood en opgezwollen en ze likt er telkens aan. Dadelijk even in een soda of biotex badje zetten en nog een keer goed kijken of er niks in zit. Ze heeft al antibiotica dus de ontsteking zou al af moeten nemen.

Maar moet toch niet gekker worden dat ik deze week 2 keer naar de dierenarts moet... Normaal heeft ze nooit wat :') En natuurlijk uitgerekend als paps en mams op vakantie zijn...

Hebben jullie ook van dit soort ervaringen? En hebben jullie misschien tips voor de soda of biotex? Ik weet niet zo goed wat voorn soort product dat is en waar ik op moet letten.

Limoen

Re: Pech hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:41

Gossie, wat sneu. Ik zou de dierenarts even bellen om te vragen waarmee je het beste kunt ontsmetten.

En ervaring met een pechhondje? Ja.. Gegrepen door een hond, hele zijkantje eraf gescheurd, operatie en lang herstel etc. - Gegrepen door een roofvogel, ja, echt waar. - Hernia.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:44

:(:) Arme hond.
Best is groene Biotex. Geeft een zachtere wondgenezing dan soda.
Sterkte in het ieder geval!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:47

Jeetje, wat een pech. Wellicht zit er in haar pootje een grasaar, dat is nu echt het moment ervoor. Als dat zo is kan je de ingang van de grasaar zien, een klein rood puntje waar hij de huid in is gegaan.
Beterschap voor je hondje

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 18:10

Limoen schreef:
Gossie, wat sneu. Ik zou de dierenarts even bellen om te vragen waarmee je het beste kunt ontsmetten.

En ervaring met een pechhondje? Ja.. Gegrepen door een hond, hele zijkantje eraf gescheurd, operatie en lang herstel etc. - Gegrepen door een roofvogel, ja, echt waar. - Hernia.

Gegrepen door een roofvogel? Omygod... Dan wordt je echt gek denk ik

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 18:13

Het lijkt minder te worden, heb twee keer een kwartier in soda geweekt gister. En ze heeft natuurlijk al antibiotica vanwege haar kaak, die moest na drie dagen werken zei de dierenarts.

Grasaar kon ik niet vinden. Het lijkt eigenlijk een beetje op een puist :') Heel erg rood en dan zit er in het midden ergens een wit puntje, maar dit is een verkleuring van de huid zegmaar, niet alsof er iets in zit. Heb ook voorzichtig gevoeld maar voelde niet alsof er iets in haar pootje zat wat er niet hoort...

Heb nu even een sok om haar poot gebonden zodat ze er vanaf blijft, is ze het niet mee eens :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:51

Kan je een foto plaatsen?
Zoals je het beschrijft klinkt het wel als een grasaar plekje, je ziet of voelt ze ook niet als ze eenmaal de huid in zijn.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 10:22

Sorry, ik was het weekend weg en had de zorg voor de uk even overgedragen aan pap en mam. Maar het is helemaal genezen! Ze had natuurlijk al antibiotica, dus dat heeft het wel versneld denk ik.

Grasaar is niet mogelijk, aangezien ze de achtertuin die ochtend niet uit was geweest en we de dag ervoor niet in een gebied geweest zijn met wild gras.

Nu hoop ik dat de ontsteking weg blijft. Moeten deze week sowieso naar de dierenarts voor haar bekkie, dus mocht het niet goed gaan laten we er gelijk naar kijken

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:14

Dat van dat hartruisje wat de dierenarts niet meer hoort, dat zou kunnen kloppen. Mijn hond is er ook overheen gegroeid, waardoor het weer normaal klonk.

Wel vervelend allemaal!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:17

ja hier gisteren nog.

Onze reu van 11 jaar is gisteren weer eens van de trap af gestuiterd (Die sukkel doet ook niet rustig) Waarna hij mank liep. Ik dacht ach zal wel wat verrekt hebben tot hij op zn poot begon te likken. Toch maar even kijken had hij zijn nagel er verkeerd om staan. Zucht..

Heel veel sterkte met jou hondje

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 17:54

maj0 schreef:
ja hier gisteren nog.

Onze reu van 11 jaar is gisteren weer eens van de trap af gestuiterd (Die sukkel doet ook niet rustig) Waarna hij mank liep. Ik dacht ach zal wel wat verrekt hebben tot hij op zn poot begon te likken. Toch maar even kijken had hij zijn nagel er verkeerd om staan. Zucht..

Heel veel sterkte met jou hondje

Oeh, jeetje! Wel goedgekomen met zijn nageltje? Kan ze goed zeer doen inderdaad :(

@Kims Ohh kan dat echt?! Dat stelt me in ieder geval al heel wat gerust.

Dankjulliewel allemaal voor de lieve reacties! We vinden het heel spannend allemaal haha. Pootje lijkt weer goed, even afwachten hoe het zich zonder antibiotica voortzet. En volgende week donderdag kan ze al terecht, dus spannend!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:55

Nageltje is gesneuveld bij de dierenarts haha. Maar nu alles weer goed gelukkig

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 17:59

Aah gelukkig!