Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:07

Ik zie er ook geen Stafford in :n

Wat is weighpulled?

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:11

Ik zie er ook geen staffie in. Maar het is wel een bijzondere hond om te zien. Ik geloof dat je bij Embark ook op rassen kan testen.

Weightpulling is het door de hond laten voorttrekken van een gewicht. En dit kan echt van alles zijn. Kettingen en banden bijvoorbeeld.
Google maar eens dan zie je veel foto's en filmpjes

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:29

Daar heb je een ontheffing voor nodig toch?

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:38

In Nederland is weightpul verboden, je kan een ontheffing aanvragen maar dan mag je hond maar een klein gewicht trekken weet niet precies hoe veel maar een x aantal % van zijn lichaamsgewicht.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:36

x_Nadia schreef:
Ik zie het ook niet.
Eerder iets van herder :j

Ja staffords zetten meestal de stempel er wel op, je ziet het meestal meteen.
Vriendin van me geeft Japans akita shiba vader moeder Engelse staff, zijn bij haar geboren en honden zie je geen Stafford in. Maar vind dat die Japanners er ook vaak een duidelijke stempel op zetten

Was niet gepland de vader hond was van een vriend die op de honden zou letten en ze gescheiden zou houden, maar heeft ze extra bij elkaar gelaten. Vriendschap was erna over natuurlijk idioten heb je

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:49

x_Nadia schreef:
Ik zie het ook niet.
Eerder iets van herder :j


Er zal ongetwijfeld ook wel herder inzitten, de stichting waar ze vandaan komt heeft voornamelijk herder kruisingen. Maar kwa karakter is ze totaal geen herder.
Op de foto's haalde ik het er ook niet direct uit hoor, maar ergens doet ze me er ook wel aan denken.
En verschillende mensen die ik tegen kom met wandelen zien het er wel in.
We zullen er waarschijnlijk nooit achter komen, want zo'n test vind ik vrij prijzig. En het schijnt toch niet altijd helemaal te kloppen als er meerdere rassen in zitten.

Hoe zijn jullie staffies kwa karakter? Ik ken ze namelijk niet van dichtbij.
Ik heb herder kruisingen gehad en hier lijkt Buusya totaal niet op kwa karakter. Eerder een beetje als mijn eerste hondje, een jack Russell terriër.
Enthousiast, blij ei, eigenwijs, lomp naar andere honden (beetje labrador lomp), heel voorzichtig naar mensen.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:05

Hier een kruising maar die is naast enthousiast juist totaal niet eigenwijs (tenzij ze loopt is). Juist een enorme will to please, luistert echt heel goed en pakt nieuwe dingen snel op. Met spelen idd wel wat lomp, ze heeft soms niet echt door dat ze vrij sterk is. Dol op menselijke aandacht.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:11

Ik vind karakters altijd zo leuk. Als ik naar die van mij kijk zijn ze in veel opzichten verschillend van elkaar. Maar voor beide geld dat ze echte mensen vrienden zijn. Ze zijn ontzettend slim en leergierig, ze hebben best een dosis humor, al heeft mijn reutje meer ''clown''achtige acties dan mijn teefje. Ze zijn ook vrij lomp en waaks wanneer het moet. Maar niet overdreven.

Wat ik het leukste vind aan mijn reutje is dat hij een heel zelfstandig karakter heeft. Hij trekt zijn eigen plan en kijkt wat er dan gebeurd. Hij is niet zomaar onder de indruk. Maar als hij zeker weet dat er iets is dan staat ie wel gelijk klaar en dan is hij heel waaks. Ondanks zijn zelfstandigheid is hij heel trainbaar en wil hij graag samenwerken. Maar hij is geen sportieveling.

Mijn teefje is heel ''intiem'' die wil het liefst alles samen doen. Door haar hogere energie is zij wel wat minder makkelijk te trainen. Ze is een beetje het geval wat je met sommige paarden hebt. Als je daar 2x het proefje mee oefent dat ze dan al weten wat er komt en het zelf gaan doen. Dat heeft zij ook. Zij is wel sportief, ze heeft in ieder geval wel meer energie dan mijn reutje.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:42

Zina is ook wel waaks maar vooral beschermend. Wel fijn als ik haar savonds uit laat. Als ze het niet vertrouwd dan laat ze wel van zich horen. Dus ik ben nooit bang terwijl we niet in de beste wijk wonen.

Ze ligt het liefst altijd bij ons. Dan kijkt ze zo lief en dan helemaal blij als ze op de bank of bed mag. En de geluiden die ze dan maakt. Van die tevreden knor/kreungeluiden :')

Nu ligt ze zo tussen ons in
Afbeelding

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:40

MissYvette4u schreef:
Ryukapple ooohhh ken je hem?
Niet persoonlijk maar ons asiel wisseld regelmatig uit met onderandere dat asiel dus volg ze op facebook en was meteen verliefd op hem.


Vandaag weer aan het werk met deze knapperd.

Afbeelding

Helaas wat problemen met angstagressie maar gaat gelukkig steeds beter. Maar veel mensen die alleen voor zijn knappe kop komen wat het wel lastig maakt.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:25

ryukapple schreef:
MissYvette4u schreef:
Ryukapple ooohhh ken je hem?
Niet persoonlijk maar ons asiel wisseld regelmatig uit met onderandere dat asiel dus volg ze op facebook en was meteen verliefd op hem.


Vandaag weer aan het werk met deze knapperd.

[ [url=m/QILnhE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas wat problemen met angstagressie maar gaat gelukkig steeds beter. Maar veel mensen die alleen voor zijn knappe kop komen wat het wel lastig maakt.

Mijn teefje heeft ook flinke angst agressie gehad. Bij haar viel het echt op dat ze,zeker op de momenten dat dit gedrag tot uiting kwam, ze met haar ogen werkte ipv haar neus. Het grootste deel van de training hier over is dan ook geweest om juist op dat soort momenten zorgen dat ze haar neus ging gebruiken.
Herken je dit in deze hond of laat hij het heel anders zien?

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:44

Ja dat zien we ook zeker terug fixseert dan ook snel. Kan bij hem ook heel snel gaan. Hij reageert dan ook niet alleen op honden maar ook op mensen en voertuigen. Vandaag aan de slag geweest met check-ins en recalls en hij heeft perfect gedaan nergens op gereageerd ook niet op een hond die naar hem uitviel en voertuigen en mensen die vlak langs passeerde. Hij is gelukkig super trainbaar en enorm voedselgemotiveerd dus moet zeker goedkomen met hem

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:51

ryukapple schreef:
Ja dat zien we ook zeker terug fixseert dan ook snel. Kan bij hem ook heel snel gaan. Hij reageert dan ook niet alleen op honden maar ook op mensen en voertuigen. Vandaag aan de slag geweest met check-ins en recalls en hij heeft perfect gedaan nergens op gereageerd ook niet op een hond die naar hem uitviel en voertuigen en mensen die vlak langs passeerde. Hij is gelukkig super trainbaar en enorm voedselgemotiveerd dus moet zeker goedkomen met hem

Mijn teefje is ook heel voedsel gericht maar bij haar angst haalde dat niks uit. Ik ben in het begin gewoon naast haar op de grond gaan zitten en net zo lang met voer tegen/voor haar neus te vervelen tot ze uit de fixatie ging en interesse kreeg in voer. Toen dat kwartje viel gingen we wel met grote sprongen vooruit.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 04:58

Veel trainingen doen om die reden 'nose' workshops.. om de hond te leren de neus te gebruiken. Werkt ontspannend voor ze. Ze doen normaal gesproken dan met honden ver genoeg van de (angst)aggressieve hond zodat het geen prikkel of onrust veroorzaakt en dan steeds dichterbij.. maar de focus ligt op ruiken en ontspannen.. niet op die andere hond.
Je zou kunnen oefenen met parmesaanse kaas op de grond te sprinkelen. Ruikt lekker sterk en is klein dus neemt wat tijd in beslag.

Hier is weightpulling toegestaan. Zag laatst een filmpje voorbij komen van een (dikke) kerel met twee huskies die zich liet voorbij trekken op een volwassen step zeg maar. Zo tof _O- Denk dat die 2 van mij dat ook wel wat zouden vinden.

Lenyx is echt een andere hond zodra je 'm werk geeft. Op vakantie hadden we 'm met z'n rugtassen op en dan loopt hij zo anders. Dan is het follow the leader en hij luistert goed en past zijn tempo aan op het terrein voor je, kijkt achter zich om te zien of iedereen er nog is. Heel leuk om te zien.

Hier heeft ie ze aan. We doen er water in, snoepjes, inklapbare drinkbak, lange lijn voor Zelda.. klein beginnen.
Zelda gaat ze ook krijgen als ze wat ouder is. (Nu 6 maanden, geen staffie trouwens, maar wel heel erg knap haha).
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:08

ooit wil ik met chick gaan speuren. Maar ze zijn in NL niet zo makkelijk op scholen als je een stafford(achtige) me neemt.. helaas.
Maar wat we wel zien dat sinds de training in de angstagressie ze echt veel meer haar neus gebruikt. Ze kan nu hele paden niks anders lopen dan ''stofzuigend'' over de grond. Is ook en heel leuk gezicht!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:30

Nagini schreef:
Veel trainingen doen om die reden 'nose' workshops.. om de hond te leren de neus te gebruiken. Werkt ontspannend voor ze. Ze doen normaal gesproken dan met honden ver genoeg van de (angst)aggressieve hond zodat het geen prikkel of onrust veroorzaakt en dan steeds dichterbij.. maar de focus ligt op ruiken en ontspannen.. niet op die andere hond.
Je zou kunnen oefenen met parmesaanse kaas op de grond te sprinkelen. Ruikt lekker sterk en is klein dus neemt wat tijd in beslag.

Hier is weightpulling toegestaan. Zag laatst een filmpje voorbij komen van een (dikke) kerel met twee huskies die zich liet voorbij trekken op een volwassen step zeg maar. Zo tof _O- Denk dat die 2 van mij dat ook wel wat zouden vinden.

Lenyx is echt een andere hond zodra je 'm werk geeft. Op vakantie hadden we 'm met z'n rugtassen op en dan loopt hij zo anders. Dan is het follow the leader en hij luistert goed en past zijn tempo aan op het terrein voor je, kijkt achter zich om te zien of iedereen er nog is. Heel leuk om te zien.

Hier heeft ie ze aan. We doen er water in, snoepjes, inklapbare drinkbak, lange lijn voor Zelda.. klein beginnen.
Zelda gaat ze ook krijgen als ze wat ouder is. (Nu 6 maanden, geen staffie trouwens, maar wel heel erg knap haha).
[ [url=m/to4obe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik step ook met mijn aussie en die trekt ook, maar ik step mee. En dat gaat hard

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:03

Feestje vandaag bij ons; onze nieuwe liefde wordt vandaag 1 jaar!! *\o/* Y)(^)

Afbeelding

Making of the verjaardagsfoto :D
Afbeelding

We denken dat hij zijn naam dankt aan het happen in handen & armen maar aangezien hij dat nu al stukken minder doet heeft hij een nieuwe aanleiding voor zijn naam :+
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:04

Die vin geweldig _O-

Gefeliciteerd! *\o/*

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:09

Haha prachtig. Gefeliciteerd!

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:41

Gefeliciteerd

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:37

Gefeliciteerd!
Haha leuk die vin.

Wij hebben een haai-zwemvest voor Lenyx :D
En een zeemeermin voor zelda lol

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:15

kiwiwitje schreef:
Ik zie er ook geen staffie in. Maar het is wel een bijzondere hond om te zien. Ik geloof dat je bij Embark ook op rassen kan testen.

Weightpulling is het door de hond laten voorttrekken van een gewicht. En dit kan echt van alles zijn. Kettingen en banden bijvoorbeeld.
Google maar eens dan zie je veel foto's en filmpjes



Interessant!

Gefeliciteerd miss yvette!

Bella doet alles voor iets lekkers! Ze kan nu zitten, liggen en een pootje geven.

Kunnen jullie mij informatie geven? Mijn oom verteld me informatie over de Engelse Stafford, zo mag je er nooit langer dan 15 minuten mee wandelen, nooit achter een balletje aan laten rennen en vooral nooit laten springen. En vooral je mag ze pas dingen leren als ze 2j zijn. In mijn oren klinkt dit echt als broodje aap. Ik wilde juist een Stafford vanwege het enthousiasme en leergierige.

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:29

Gefeliciteerd! Zulke gave honden en dingen doen jullie met je honden..

Wat zien jullie hier in? Gewoon nieuwsgierig.

Afbeelding

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 04:59

Youknowme schreef:
Kunnen jullie mij informatie geven? Mijn oom verteld me informatie over de Engelse Stafford, zo mag je er nooit langer dan 15 minuten mee wandelen, nooit achter een balletje aan laten rennen en vooral nooit laten springen. En vooral je mag ze pas dingen leren als ze 2j zijn. In mijn oren klinkt dit echt als broodje aap. Ik wilde juist een Stafford vanwege het enthousiasme en leergierige.



Wat _O-
Waar komt ie mee.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:20

Youknowme schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik zie er ook geen staffie in. Maar het is wel een bijzondere hond om te zien. Ik geloof dat je bij Embark ook op rassen kan testen.

Weightpulling is het door de hond laten voorttrekken van een gewicht. En dit kan echt van alles zijn. Kettingen en banden bijvoorbeeld.
Google maar eens dan zie je veel foto's en filmpjes



Interessant!

Gefeliciteerd miss yvette!

Bella doet alles voor iets lekkers! Ze kan nu zitten, liggen en een pootje geven.

Kunnen jullie mij informatie geven? Mijn oom verteld me informatie over de Engelse Stafford, zo mag je er nooit langer dan 15 minuten mee wandelen, nooit achter een balletje aan laten rennen en vooral nooit laten springen. En vooral je mag ze pas dingen leren als ze 2j zijn. In mijn oren klinkt dit echt als broodje aap. Ik wilde juist een Stafford vanwege het enthousiasme en leergierige.


:')
Niks van aantrekken. Klopt niks van