Thesserd schreef:Technisch gezien veroorzaakt de Chi (of baas) de schade, omdat die los loopt en uitvalt naar jouw hond. Zou die Chi ook gewoon netjes aangelijnd zijn (wat wrs zelfs verplicht is), zou er geen probleem geweest zijn

Iemand die jou irriteert mag je toch ook niet verwonden? Hoe irritant diegene ook is? Zou wat zijn 
Thesserd schreef:Het zal juridisch gezien wel niet zo werken... maarja, in de praktijk is het echt vreselijk. Mensen die hun niet luisterende hond niet aangelijnd houden. Zit je mooi mee opgescheept met je aangelijnde hond die andere honden niet zo leuk vindt

Ja, waar. Maar een niet luisterende hond die niemand verwondt vraagt hoe dan ook minder verantwoordelijkheid dan een hond die wel wil verwonden.
Wat ik dan weer niet snap is dat mensen in een losloopgebied gaan wandelen met hun aangelijnde hond die alles op wil vreten.
Thesserd schreef:Ik neem altijd voor de zekerheid een muilkorf mee tijdens het wandelen. Als ik zie dat er een loslopende hond aan komt muilkorf ik mijn aangelijnde hond. Eigenlijk de omgekeerde wereld, maarja op die manier kan er tenminste niks gebeuren en als de eigenaren van de andere hond dat zien halen ze meestal hun hond wel terug...
Wel heel verantwoordelijk van je! Mijn hond stoof als pup ook wel op honden af, ik werkte er heel hard aan maar het ging nou eenmaal wel eens mis
Stomme pups.
Thesserd schreef:Maarja om ontopic te blijven, mensen met een beetje fatsoen houden hun hond bij aangelijnde honden uit de buurt. Tenzij je in een losloopgebied loopt natuurlijk.
Ook dan vind ik dat je de hond even bij je moet roepen. Ik doe dat wel. Ik heb zelf heel lang met een aangelijnde hond gelopen puur omdat hij niet los kon, dan vond ik buurtende honden ook niet zo erg.
Maar ik weet nooit wat er met de andere hond is, loops (je hebt die mensen echt), mank, oud, blind/slechtziend, kort lontje, agressief of juist heel erg bang. Dus ik zet mijn reu in de volg, de andere twee wuif ik aan de kant en geef de aangelijnde hond de ruimte.
Een aangelijnde hond is altijd anders dan los, ze kunnen niet weg dus ze zijn wat angstiger of ze voelen zich juist gesterkt. Ik wil geen gedonder dus ze vermaken elkaar maar en blijven weg bij die hond 
Behalve wanneer de hond bekend is, dan heb ik gewoon niks meer in te brengen