De cavia's gaan in bad!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

De cavia's gaan in bad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 13:29

Hai :D

Gisteren was het echt super warm! Ik had alle cavia's al buiten neer gezet omdat hun zolder echt een broeikas is. Maar ook buiten lagen ze allemaal nog uitgepleft te puffen.

01. Het zag er wel heel grappig uit, in een treintje slapen :+
Afbeelding

02. Sammy heeft echt een super aparte manier van zichzelf om laten vallen en dan uitstrekken om te gaan liggen. Hoe vaak ik vorig jaar dacht dat ze dood ging wil je niet weten :') Nu ben ik eraan gewend, maar het blijft een raar gezicht.
Afbeelding

03. Mitchy lag ook heerlijk te slapen met een oog half open.
Afbeelding

04. Marley.
http://www.bokt.nl/img/2RyQSv.jpg

05. Dat Effie ligt zegt niet zo veel, die ligt altijd. Maar ze moest er wel van geeuwen :P
http://www.bokt.nl/img/XeTCZI.jpg

Kortom; tijd voor een badje!

Cavia's zwemmen uit vluchtgedrag, dat laat ik ze dus niet doen. Ik zet ze gewoon in een bakje water waar ze in kunnen staan en spoel ze een beetje af. Gompie vond het dood eng (toen zijn pootjes nat werden begon hij al te janken) dus dan gaan we uiteraard niet door.
De verkoeling waren ze wel duidelijk blij mee! Daarna lagen ze niet meer zo te puffen.

06. Eerst was Effie aan de beurt. Die vindt alles prima en hangt gewoon heel relaxt in het water.
Afbeelding

07. Uitlekken. Vaak lijken ze dunner als ze nat zijn. Effie dus niet :+
Afbeelding

08. Een beetje afdrogen.
http://www.bokt.nl/img/PPTJdE.jpg

09. Mitchy
Afbeelding

10. Marley had al weken lang een vlek van rode paprika op haar witte stukje vacht zitten, dat is nu eindelijk weg!
Afbeelding

11. Tussendoor even Effie's tevreden koppie. Ik denk dat die verkoeling best goed beviel :D
http://www.bokt.nl/img/V1Nyw5.jpg

12. Sammy!
Afbeelding

13. Nibbit vindt het allemaal wel gezellig :+
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. En afdrogen!
Afbeelding

16. Diggy, hij is altijd zo lief en rustig <3 Freddy sproeit hem altijd onder dus nou rook hij even gewoon naar cavia :=
Afbeelding

17. Uitlekken :+
Afbeelding

18. Freddy!
Afbeelding

Daarna moesten ze alle 8 nog even langs de pedicure want de nageltjes waren te lang. Ik houd ze vast en mijn zus knipt.

19. Gompie lag echt geweldig, heel geduldig aan het wachten tot we verder gingen <3
Afbeelding

20. Effie vond het wat minder. Maar niet zo erg als haar dochter. Mitchy heeft aan een stuk door zitten krijsen want dat is een giga aansteller :=
http://www.bokt.nl/img/mRmc8q.jpg

Zoals je ziet zit ik nu helemaal onder de krassen, ik had beter een handdoek eronder kunnen leggen :+

Bedankt voor het kijken! En mocht ik iemand op ideeën brengen; laat je cavia's alsjeblieft niet zwemmen! Dat vinden ze echt eng. Ik heb die fout vroeger meerdere keren gemaakt omdat ik dacht dat ze het leuk vonden, maar dat vinden ze echt niet :n
Laatst bijgewerkt door melody7 op 06-06-16 13:33, in het totaal 3 keer bewerkt

BloemBloem

Re: De cavia's gaan in bad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:30

Whahahha die 1e foto van Effie :') :+

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:31

Wat een schatjes! Volgens mij hebben ze heel veel geluk met jou

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:33

hahaha die verzopen beestjes !

Zouden ze er zelf niet in kruipen, als je dat badje laat staan ?

Dancyy

Oh zo leuk!

Ik heb een vriendin met 2 cavia's, maar van haar moeder moeten ze een keer per week in bad. Dus rondjes zwemmen en onderdompelen enzo. Dat lawaai dat er dan af komt, brr. Sneu.

Monica72

Ziet er heel leuk uit jammer dat die beestjes zo slecht tegen warmte kunnen, wat je ook kan doen voor ze is een plantenschaal met een laagje water kunnen ze zelf in en uitstappen en om het ze te leren kun je d'r wat andijvie inleggen :)

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:39

Wat zijn cavia's toch leuk <3 (en zeker die van jou)! Vroeger heb ik er verschillende gehad en jouw topics doen mij altijd zin krijgen om er weer aan te beginnen.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:50

Haha die van mij vinden het vreselijk om in bad te gaan! Zo rustig als de meeste van die van jou zijn ze niet haha!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:57

Wat zijn ze leuk! Nooit wat met cavia's gehad maar ze zijn toch eigenlijk wel heel schattig <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:19

Geweldige foto's weer :D
Ze zijn zo leuk <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 15:03

Bedankt allemaal! :D

Ik denk dat ze dit badje niet zelf in gaan, plantenschalen heb ik er inderdaad meestal in staan maar daar heb ik er ooit maar 3 keer een in zien zitten.

Wat ontzettend triest Terrahowrse :\ Dat is pure mishandeling.. Ik liet ze vroeger dus heel af en toe zwemmen (echt maar 1-3 keer per jaar) maar ze hebben hier nooit gekrijst, dan lijkt het me toch duidelijk dat ze hartstikke bang zijn :( Ongelooflijk..

StormMilagro, hier waren ze ook niet allemaal even rustig, een paar moesten duidelijk aan het water wennen := Maar over het algemeen viel het wel mee. Met nagels knippen waren ze drukker.

Ben je al aan je kooi begonnen Shirley? :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:05

Super fotos weer!

Zou zo'n koelmat voor honden/katten niets voor ze zijn? Die leg je in het water, droog je dan af en blijft een paar uur koel :)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:11

melody7 schreef:

Ik denk dat ze dit badje niet zelf in gaan, plantenschalen heb ik er inderdaad meestal in staan maar daar heb ik er ooit maar 3 keer een in zien zitten.

Wat ontzettend triest Terrahowrse :\ Dat is pure mishandeling.. Ik liet ze vroeger dus heel af en toe zwemmen (echt maar 1-3 keer per jaar) maar ze hebben hier nooit gekrijst, dan lijkt het me toch duidelijk dat ze hartstikke bang zijn :( Ongelooflijk..

StormMilagro, hier waren ze ook niet allemaal even rustig, een paar moesten duidelijk aan het water wennen := Maar over het algemeen viel het wel mee. Met nagels knippen waren ze drukker.

Haar moeder vind ze vies, eerst mochten ze nog wel in huis, nu leven ze buiten in een hok maar ze moeten als nog in bad. Vind het ook wel sneu, inzepen enzo.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:16

Zo genieten mijn cavia's van bevroren flessen of een icepod. Gaan ze gerust tegenaan liggen. Dun doekje eromheen bij de flessen en klaar is kees. Maar op hun kamer is het nog niet bloedheet. Ze liggen echter toch met zn alleen siësta houden. :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:33

TerraHowrse schreef:
melody7 schreef:

Haar moeder vind ze vies, eerst mochten ze nog wel in huis, nu leven ze buiten in een hok maar ze moeten als nog in bad. Vind het ook wel sneu, inzepen enzo.

Wat zielig. Belachelijk zeg. Waarom nemen ze dan cavia's, als ze ze vies vinden. Bah.

@TS: Superschattige foto's. Wat een lekkere dikkies ook. Leuk dat de meeste zo braafjes zijn met het badje en het knippen, op je aanstellertje na dan haha :+

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:42

Wat een leuke caafjes heb jij!

Ik leg ook altijd gekoelde flessen bij mijn dieren :j

En wanneer ze meegaan naar een tentoonstelling (maar 1 à 2x in hun leven) moeten ze ook even in bad, het rare is dat ze de haardroger dan nog het leukst vinden :+ sommigen richten daar echt hun lijfje naar van oeh lekker warm! :') (met dit weer natuurlijk niet!)

Titta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:14

Haha, heerlijke foto's! Ik laat ze inderdaad ook weleens pootje baden ;)
Mijn 'ouwetje' ligt ook heel typisch, ik denk ook vaak: ow, ow.. ze zal toch niet...?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 18:06

Bedankt allemaal!!

Een koelmat of icepod is een goed idee! Zal eens kijken of het betaalbaar is, want dan heb ik er minimaal 4 nodig :=
Flesjes doe ik ook wel eens, maar we hadden nu geen lege.

Echt bizar Terrahowrse.. Inderdaad wat Eline zegt, onbegrijpelijk dat zulke mensen dieren nemen.

Ik zie vooral de diva Mitchy al helemaal bij een föhn zitten. Denk dat de dat hier ook wel fijn zullen vinden :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:15

Jammer dat je niet in de buurt woont. Jij had hem op mogen halen hier :)

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:29

Ahhh... :)

Ooit is er een keer een cavia in de vijver belandt, die heeft gegild totdat wij "eindelijk" het schepnet gepakt hadden in de schuur.
Echt een vreselijk geluid. Vijver hebben kort daarna opgeruimd.

Als het heet was zetten ik de oude ovenschaal gevuld met water in de ren, daar wandelde ze wel doorheen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:35

Aah wat schattig zijn ze weer! Lekker voor ze dat ze zo even af kunnen koelen.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:38

Ik vind jouw topics altijd zo leuk :D
Sammy doet de bunny flop!!
Afbeelding
Ik dacht in het begin ook dat ie dood was, maar nu na 10 jaar ben ik eraan gewend :+

En die geeuw foto van Effie haha
Uitlekken :')
Wat zien ze er schattig uit als ze zo nat zijn. En die voetjes <3
Heel anders dan die grote stampers van konijnen!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:43

Lief <3

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:48

<3 geweldig echt! En hoe ze ervan genieten ook! Heerlijk!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:48

Ontzettend leuk! <3