Deze duif heb ik gister gered uit het water. We zaten gezellig buiten te eten en plots zien we een duif in het water in paniek zich zelf boven water proberen te houden. Ik rende snel naar boven en deed mijn bikini aan en sprong in het water en zwom naar hem toe. Hij liet zich makkelijk pakken en al zwemmend met mijn ene arm en in mijn andere hand de duif goed vast ben ik weer naar het zwemtrapje gezwommen en heb me zelf op de kant getrokken. Eenmaal uit het water hebben we de dieren ambulance gebeld en ze zouden zo snel mogelijk langs komen. We hebben hem in een handdoek gelegd en ik ben er bij gaan zitten wachten tot dat ze kwamen. Het ambulance personeel heeft hem bekeken en zijn veren waren erg nat. Hij zal zo spoedig mogelijk naar de fugelhelling (vogelopvangcentrum) gebracht worden. Waar ze hem kunnen onderzoeken en hem hopelijk weer vrij kunnen laten. eind goed al goed? ik hoop het!
Ik zal vanmiddag even bellen met het vogelopvangcentrum hoe het met hem is en of hij al weer vrij is.
Ik heb altijd gezegd tegen mijn moeder als er een dier in nood is dan red ik hem nou gister mocht ik dat dus doen en daar ben ik erg trots op