Duif gered!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Duif gered!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 09:46

Ik wil heel graag mijn verhaal aan jullie kwijt! :)

Deze duif heb ik gister gered uit het water. We zaten gezellig buiten te eten en plots zien we een duif in het water in paniek zich zelf boven water proberen te houden. Ik rende snel naar boven en deed mijn bikini aan en sprong in het water en zwom naar hem toe. Hij liet zich makkelijk pakken en al zwemmend met mijn ene arm en in mijn andere hand de duif goed vast ben ik weer naar het zwemtrapje gezwommen en heb me zelf op de kant getrokken. Eenmaal uit het water hebben we de dieren ambulance gebeld en ze zouden zo snel mogelijk langs komen. We hebben hem in een handdoek gelegd en ik ben er bij gaan zitten wachten tot dat ze kwamen. Het ambulance personeel heeft hem bekeken en zijn veren waren erg nat. Hij zal zo spoedig mogelijk naar de fugelhelling (vogelopvangcentrum) gebracht worden. Waar ze hem kunnen onderzoeken en hem hopelijk weer vrij kunnen laten. eind goed al goed? ik hoop het!

Ik zal vanmiddag even bellen met het vogelopvangcentrum hoe het met hem is en of hij al weer vrij is.

Ik heb altijd gezegd tegen mijn moeder als er een dier in nood is dan red ik hem nou gister mocht ik dat dus doen en daar ben ik erg trots op :D

Afbeelding

Paris_

Re: Duif gered!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:51

Wat goed en dapper van je!! Nu maar hopen dat hij er weer helemaal bovenop komt. :)

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:55

Super aktie +:)+ . Ik zou ook niet hebben zitten toekijken hoe zo'n beestje verdrinkt....heb laatst voor een gewond mereltje ook de dierenambulance gebeld. Die mensen verdienen ook een bloemetje :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:03

Goed gedaan TS!

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:18

Superactie! Heb zelf ooit ook eens eentje uit een stadsgracht gevist en die kon na wat drogen, aansterken en bekomen van de schrik weer de lucht in

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 22:23

Ik heb nog geen contact gekregen met het vogelopvangcentrum. Morgen maar weer eens proberen.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:25

Bambi1995 schreef:
Ik heb nog geen contact gekregen met het vogelopvangcentrum. Morgen maar weer eens proberen.

Als hij goed de nacht door komt, is de kans groot dat hij morgen gewoon zelf weg vliegt. Tenminste... dat deed die van mij toen

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:40

Heldin! <3

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:56

Heerlijke goede daad!! *\o/* lintje verdiend +:)+ hoop dat hij morgen weer lekker vliegt :)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 14:22

Erg jammer het vogelopvangcentrum kan mij niet vertellen hoe het met hem gaat en of hij vrij is gelaten. Omdat er veel duiven daar komen houden ze dat niet meer bij. Ik vind het erg jammer. Ik denk dat er dan geen mogelijkheid meer is hoe ik er achter zou kunnen komen. Echt super jammer, ik ga er maar van uit dat hij nu weer vrij is in de natuur. Ik hoop het zo.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:30

Jammer dat ze het niet kunnen bevestigen, maar ik denk dat het zeker goedgekomen is!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 14:31

Pferdchen schreef:
Jammer dat ze het niet kunnen bevestigen, maar ik denk dat het zeker goedgekomen is!

Daar moet ik dan maar van uit gaan. Hij heeft in ieder geval een tweede kans gekregen want zonder mij was hij sowieso verdronken.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:34

Bambi1995 schreef:
Pferdchen schreef:

Daar moet ik dan maar van uit gaan. Hij heeft in ieder geval een tweede kans gekregen want zonder mij was hij sowieso verdronken.

Precies! +:)+

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:41

We gaan er gewoon vanuit dat hij het gered heeft en nu lekker rondvliegt.
Beestje zal daar de beste zorg hebben gekregen en lekker opgedroogd zijn.
Mocht hij het niet gered hebben, dan was er waarschijnlijk al iets aan de hand waardoor hij in eerste instantie in het water terechtgekomen is.
Je hebt hem een pijnlijke dood bespaard en een waarschijnlijk mooi verder leven bezorgd! Goed gedaan, niet iedereen zou zomaar in het water springen

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:48

is op foto te zien nog vrij jonge duif

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:18

wat supergoed van je!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:24

Wat goed van je zeg! Die zal het zeker wel redden. Het lijkt me inderdaad een jonge duif die misschien nog door zijn ouders gevoerd werd, dus dan heb je kans dat hij bij de opvang nog even verder gevoerd wordt en dan weer weg gaat.
Wel apart dat ze het niet bijhouden. Hier willen ze precies weten waar de dieren gevonden zijn omdat ze ook op dezelfde plek weer worden losgelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:03

Het wordt zeker wel bijgehouden, alle vogels krijgen een ring met nummer om waarbij de gegevens horen. zonder ringnummer is het alleen lastig zoeken en omdat de duif door de dierenambulance gebracht is heeft ts natuurlijk geen ringnummer doorgekregen.Ik denk dat ts het of verkeerd begrepen heeft, of diegene aan de telefoon heeft het niet zo handig uitgelegd.
Duiven worden trouwens niet op dezelfde plek losgelaten, ze hebben geen vast territorium en er zijn te veel vogels om ze allemaal op de eigen plek terug te zetten, met vogels uit Friesland, Drenthe en delen van Groningen tot aan de kop van Overijssel zou je dan de hele dag onderweg zijn.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:11

volgens mij houden ze deze nog even bij.

komt nog maar net uit het nest,daarom ook waarschijnlijk in het water beland,mss gewoon de eerste keer proberen uit te vliegen en verkeerd geland.

meestal zorgen de ouders nog min of meer voor zo'n 'jonge' duiven,gaan ook nog geregeld gevoerd worden door de ouders,ook al vliegen ze dan net uit.

dus volgens mij is de kans groot dat hij daarom nog even in het opvangcentrum zal blijven tot ze zeker weten dat hij goed vliegt en zelfstandig eet.

komt zeker goed hoor met dit exemplaar!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 22:08

Weten jullie misschien wat voor soort duif het is? ik zelf vind het moeilijk te zeggen omdat hij waarschijnlijk jong is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:10

Goed gedaan TS!

Zo op het zicht een jonge turkse tortel of een jonge houtduif. Ze zullen hem nog wel wat voeren en laten opgroeien voor hij los kan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:11

Dit is een houtduif, een jonge duif inderdaad.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:13

Goed gedaan! Mag je trots op zijn, denk dat veel mensen zullen denken: 'Ach, laat maar zitten'.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 22:15

deksel schreef:
Goed gedaan! Mag je trots op zijn, denk dat veel mensen zullen denken: 'Ach, laat maar zitten'.

Dat denk ik dus ook.. maar dat kan ik echt niet dan slaap ik dagen lang niet :P