Waar zwemmen met hond in hoogseizoen in de achterhoek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Waar zwemmen met hond in hoogseizoen in de achterhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 21:06

Hoi iedereen,

Weet iemand een plek, tussen Doetinchem en Arnhem (of eventueel iets daarbuiten, maar het moet niet te ver worden) waar je tussen 1 mei en 1 oktober met de hond mag zwemmen?
Ik weet dat Giesbeek en de Nevelhorst in Didam in het hoogseizoen verboden zijn. Van stroombroek bij Braamt is het me niet helemaal duidelijk.
Is er iemand die een plek weet waar ze wel welkom zijn?

Bedankt!

onbarefeet

Re: Waar zwemmen met hond in hoogseizoen in de achterhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:07

Als ik het ook mag vragen: weet iemand toevallig net zoiets, maar dan rond Hengelo? (Twente)
Ik hoop dat je iets vindt!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:09

En als iemand rond Elspeet nog wat weet, hou ik me dan daarvoor weer aanbevolen haha :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 21:37

Zit jij niet in de buurt van de zanderplas?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:46

:Y) Paardenmiep erkemederstrand geweldig met honden

Nikass kun je niet in uitlopers van de rivier zwemmen ik ga hier bij zwolle altijd bij de ijssel

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:14

onbarefeet schreef:
Als ik het ook mag vragen: weet iemand toevallig net zoiets, maar dan rond Hengelo? (Twente)
Ik hoop dat je iets vindt!

Mss het ruthbeek?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:13

Stroombroek mag je komen met de hond, maar alleen de kant van de weg, het stuk waar het fietspad loopt van de ene parkeerplaats naar de andere, zeg maar. Het deel met het strand is verboden voor honden.
Nevelhorst wordt volgens mij niet meer geëxploiteerd door Leisurelands als zwemplas, maar ik weet niet of je er nu dan met de hond mag komen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 23:23

Echwel schreef:
:Y) Paardenmiep erkemederstrand geweldig met honden

Nikass kun je niet in uitlopers van de rivier zwemmen ik ga hier bij zwolle altijd bij de ijssel

Hoe weet je dan waar dat kan?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:00

Bij ons zijn net nieuwe afgravingen gedaan en darlangs kun je rustig zwemmen evt zelf ook
Verder is dit een hele fijne site http://www.kwispelgids.nl/

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:25

Er zijn op zich best veel plekken maar vaak verstopt in een bos en met aanlijn gebod. Maar met een lange lijn kunnen ze dan nog zwemmen.

Zowiezo bij kasteel,vorden mogen ze los en loopt een beek. Aan de kant van het kasteel zit een mini stukje zand waar je hond er goed in en uit kan. Verder in Hengelo gld bij camping kom es an in de buurt in een bos daar. Vanaf hengelo naar ruurlo rijden. Daar borden kom es an volgen. Daar voorbij rijden en eerste zandpad rechts nemen. Stukje verderop aan de linkerkant zit een vennetje.

En in het bos van kasteel laag keppel zitten wat vennetjes verscholen. En in de ijssel en oude ijssel kan je hond zwemmen. Oa in Doesburg en Dieren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 15:46

Het is niet de bedoeling de hond aan de lijn te laten zwemmen. Daar zie ik echt de lol niet van in.
Hoe zit dat bij de ijssel, kunnen ze daar zo het water in lopen of is er een hoge walkant?
En hoe weet je waar bij de ijssel je zou moeten zijn?

Mogen ze in het bos/de vennetjes bij laag Keppel loslopen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:12

Keppel is aangelijnd,vorden is los, bij camping kom es an is los. En de ijssel oa in dieren bij de veerpont rechts daarvan zit een losloop stukje. Oude ijssel oa vanaf de gemeente stort in Doesburg zit een stukje losloop,dijk. Daar kunnen ze goed zwemmen ook.

In alle stukken is de kant ook geschikt voor oude bejaarde honden zelfs,zijn plekken waar ik ze zelf veel laat zwemmen

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:20

Achter camping kom es an in hengelo gld kan je beter niet gaan zwemmen met de hond. Daar vlakbij zit een (voormalige) stortplaats en het water in het vennetje is daardoor sterk vervuild met oa zware metalen. Erg ongezond voor je hond. Ook is 't niet diep en 't water ziet er erg vies uit vaak zit er zo'n laag over 't wateroppervlakte. Zelf zwemmen kan daar sowieso niet.

Bij kasteel vorden is wel schoon water en erg leuk voor de honden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:15

Dan is het afgelopen jaren flink achteruit gegaan dan, jammer mooi stukje natuur,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:19

karuna schreef:
Er zijn op zich best veel plekken maar vaak verstopt in een bos en met aanlijn gebod. Maar met een lange lijn kunnen ze dan nog zwemmen.

Zowiezo bij kasteel,vorden mogen ze los en loopt een beek. Aan de kant van het kasteel zit een mini stukje zand waar je hond er goed in en uit kan. Verder in Hengelo gld bij camping kom es an in de buurt in een bos daar. Vanaf hengelo naar ruurlo rijden. Daar borden kom es an volgen. Daar voorbij rijden en eerste zandpad rechts nemen. Stukje verderop aan de linkerkant zit een vennetje.

En in het bos van kasteel laag keppel zitten wat vennetjes verscholen. En in de ijssel en oude ijssel kan je hond zwemmen. Oa in Doesburg en Dieren.

waar in Dieren kan dat, karuna???

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:49

Als je in Dieren bij de pont naar Olburgen gaat zit rechts van de veerstoep een losloop gebiedje/veldje/pad. Veld stelt niet zo heel veel voor. Pad is ietsje langer maar daar zit ook een soort oude ijssel inhammetje (achter de bankjes tafeltje) waar ze kunnen poedelen. Anders dijkje over en de oude ijssel zelf nemen.

Eigenlijk best erg ik woon er niet maar weet het wel. :D maar witte herders zijn waterverslaafd en altijd in voor een rondje poedelen desnoods aangelijnd, :j

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:50

Echwel schreef:
Bij ons zijn net nieuwe afgravingen gedaan en darlangs kun je rustig zwemmen evt zelf ook
Verder is dit een hele fijne site http://www.kwispelgids.nl/

Deze website is echt super, dankjewel :j

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:57

Bij de byland heb je ook een stuk waar de hond los mag ,dat is niet aan de strand kant ,maar aan de andere kant .
En bij de nevelhorst mag je hond aan de kant van de steiger gewoon zwemmen.
Kom er zelf nu ook bijna iedere avond met de hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:00

karuna schreef:
Als je in Dieren bij de pont naar Olburgen gaat zit rechts van de veerstoep een losloop gebiedje/veldje/pad. Veld stelt niet zo heel veel voor. Pad is ietsje langer maar daar zit ook een soort oude ijssel inhammetje (achter de bankjes tafeltje) waar ze kunnen poedelen. Anders dijkje over en de oude ijssel zelf nemen.

Eigenlijk best erg ik woon er niet maar weet het wel. :D maar witte herders zijn waterverslaafd en altijd in voor een rondje poedelen desnoods aangelijnd, :j

bij ons buurdorpje mogen de honden t strandje niet meer op, baal daar stevig van want gingen we vaak savonds even lekker poedelen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:04

Waar is dat? Die ken ik weer niet dan. Maar ja als het niet meer mag houdt het op.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:09

Afbeelding

Zomaar net even bij de ondergelopen uiterwaarde....

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 00:06

Anoniem schreef:
karuna schreef:

bij ons buurdorpje mogen de honden t strandje niet meer op, baal daar stevig van want gingen we vaak savonds even lekker poedelen...

bij t haventje? mogen ze daar niet meer komen nee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:21

Denk dat jij t over een ander dorp hebt...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:34

Dat zou hel goed kunnen :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:36

Voor Twente kun je ook naar het Lutterzand/de Dinkel (in De Lutte). Wel op zonnige dagen erg druk met recreanten. :)
En inderdaad misschien het Rutbeek? Geen idee of daar een speciaal hondengedeelte zit.