Hond entertainen na operatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Hond entertainen na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 15:31

Zoals de titel al zegt, heeft iemand tips om een hond te entertainen en dus wat bezig te houden na een operatie?
Het gaat om een kleine teckel van bijna 9 maanden die aan beide voorpoten is geopereerd en heeft daardoor nu 2 'gebroken' pootjes. Ze heeft benchrust, kan (en mag) staan en wat lopen. Haar pootjes mogen nog niet vies worden dus iets van een kluif valt af. De meeste speeltjes en dingen zoals een Kong pakt ze met haar voorpoten vast, en dat mag nu juist niet. En bij denkspelletjes doet ze ook heel veel met haar poten. Ik heb een nylabone opgehangen, maar kan zo snel niet nog iets anders bedenken. Dus als iemand ideeën heeft hoor ik die graag!

KimD

Re: Hond entertainen na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:44

Toch de snuffelmatten en denkspellen en leren dat ze met haar neus moet puzzelen en niet met haar poten. Dat is sowieso niet de bedoeling.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:22

Ik heb mijn hond na operatie aan beide voorpoten vermaakt met tabletjes om hem wat duf te maken en met badhanddoek over de voorpoten onder mijn strenge toezicht laten knagen. Ook mee nemen in een bench op de bakfiets naar hele andere plaatsen (stad station bos enz) om daar zomaar wat te kijken of te snuffelen. Dan toch weer poos weg en veel gezien en moe daarna

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:23

Mijne was toen 40 kg jij maar klein hondje. Denk dus dat bijv. Intratuin en dan mee in winkelwagen nemen ook een leuke optie is ;)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:38

Zo'n klein hondje zou ik indd ook maar meenemen. Alles beter dan thuis in die bench. Klinkt als een heftige operatie, sterkte ermee!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 15:07

KimD schreef:
Toch de snuffelmatten en denkspellen en leren dat ze met haar neus moet puzzelen en niet met haar poten. Dat is sowieso niet de bedoeling.

Veel spellen is vaak juist een samenwerking tussen poten en neus, tenminste dat is mijn ervaring.

dierenfan schreef:
Ik heb mijn hond na operatie aan beide voorpoten vermaakt met tabletjes om hem wat duf te maken en met badhanddoek over de voorpoten onder mijn strenge toezicht laten knagen. Ook mee nemen in een bench op de bakfiets naar hele andere plaatsen (stad station bos enz) om daar zomaar wat te kijken of te snuffelen. Dan toch weer poos weg en veel gezien en moe daarna

Fietsen is ze gewend, dus dat hebben we vanmorgen ook gedaan.