Poes plast op kleding

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Poes plast op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 17:34

Hoi Bokkers!

Inmiddels zit ik met de handen in het haar, dus ik hoop dat jullie de oplossing weten.

Ik heb een poezenmeisje van ongeveer een jaar oud. Zij is gesteriliseerd.
Maar vanaf de eerste keer dat ze krols is geweest, plast ze op mijn kleding, op bed en op mijn douchemat. Sindsdien is dit niet meer gestopt.

De bakken schep ik twee maal daags uit en eenmaal per week maak ik ze volledig schoon. Er zitten fijne korrels zodat het zacht voelt aan de pootjes.

Ook zijn we naar de dierenarts geweest om medische problemen uit te sluiten. Medisch is ze volledig in orde.

Het is vreselijk frustrerend en ik hoop dat iemand nog iets weet wat ik wellicht over het hoofd heb gezien!

Poosje81
Berichten: 21242
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Poes plast op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:35

Deur van slaapkamer en badkamer dicht? Dan heb je die schade in ieder geval niet meer....

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Poes plast op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 17:39

Eerder dronken ze nog maar heel erg weinig. Toen heb ik op advies van Google ( :') ) bakjes water verspreid over het huis. O.a. in de badkamer. Dit bakje is het enige bakje water waar ze actief uit drinken, dus de badkamer wil ik ze niet ontzeggen.

Tevens wordt ze helemaal panisch als de deuren dichtzitten, dan blijft ze er aan krabben, dit houdt ze rustig uren vol en daar word ik dan weer helemaal gek van. :D

ellepel

Berichten: 47853
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:47

Heeft ze genoeg afleiding ? Veel spelen. Voer verstoppen. Etc..
komt ze ook buiten?
feliway halen helpt ook.

Poosje81
Berichten: 21242
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:55

PureSG schreef:
Eerder dronken ze nog maar heel erg weinig. Toen heb ik op advies van Google ( :') ) bakjes water verspreid over het huis. O.a. in de badkamer. Dit bakje is het enige bakje water waar ze actief uit drinken, dus de badkamer wil ik ze niet ontzeggen.

Tevens wordt ze helemaal panisch als de deuren dichtzitten, dan blijft ze er aan krabben, dit houdt ze rustig uren vol en daar word ik dan weer helemaal gek van. :D


Stofzuiger aan andere kant van de deur, al reeds 'aan' en zodra ze gaat krabben, stekker in stopcontact. Snel afgeleerd dan hoor!

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 17:59

Feliway heb ik! Ze is qua neurotische gedrag een stuk rustiger geworden sinds ik deze heb.
Het plasprobleem blijft alleen.

Naar buiten mag ze, maar durft ze niet.
Ik denk dat ze voldoende afleiding heeft, er zijn klim mogelijkheden en ze speelt veel met haar speelgoed, ook met haar vriendje (kater, gecastreerd) speelt ze veel.
Voer verstoppen heb ik nog niet gedaan, dat kan ik wel proberen als nieuw vermaak. :)


Edit; dat met de stofzuiger weet ik niet of dat een strak plan is. Het is een heel gevoelige dame, snel van haar stuk gebracht en erg neurotisch, wat gelukkig al minder is met de Feliway.

En nu ik dit typ besef ik me dat het heel goed stress zou kunnen zijn! Hoe kan ik hier achterkomen, en nog belangrijker, hoe kan ik haar helpen ontspannen?

Poosje81
Berichten: 21242
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Poes plast op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:05


F_Orumster

Berichten: 15423
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Poes plast op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:08

Even los van het probleem.
Ga je weleens samen met haar naar buiten m de wereld wat te verkennen?

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Poes plast op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 18:13

Ja dat doen we F_Orumster! Maar zodra er een blaadje ritselt oid dan sprint ze weer naar binnen en verstopt ze zich onder de bank waar ze dan ook uren niet meer onder vandaan komt.

ElCid

Berichten: 9313
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:14


Britta31

Berichten: 13392
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Poes plast op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:13

Heeft ze een poesen vriendje.

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Re: Poes plast op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:26

Even een urine test laten doen, grote kans dat ze toch last heeft van een blaasontsteking. Ook zorgen dat je minima twee kattenbakken hebt, aangezien je twee katten hebt. 2 x per dag uitscheppen is goed, maar gewoon dagelijks de bak helemaal schoonmaken is nog veel beter. Vooral met chloor, dat vinden ze lekker. En als je een klein laagje goedkoop grit gebruikt is het nog goedkoper ook.
Katten ruiken velen malen beter dan wij, dus ook de achtergebleven geurtjes ruiken ze. Zorgen dat je bak poepieschoon is dus!
Je kan ook nog proberen om de kap van je kattenbakken te halen, sommige katten durven of willen juist niet onder zo'n kap.

Ik kom heel veel katten tegen met plasproblemen, wat uiteindelijk allemaal medisch bleek en te maken had met stress of een smerige kattenbak. Al deze problemen zijn in het asiel opgelost (en daar is het ook zeker niet stressvrij).

Succes!

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:29

Is ze kort geleden gecastreerd? Want door de hormonen kunnen poezen namelijk ook ongewenst plasgedrag gaan vertonen en het duurt soms even voor die uit het lijf zijn nadat de kat geholpen is.

Anders zou je toch aan blaasontsteking kunnen denken, misschien toch even een plasje opvangen en laten testen.

En de plasplekken schoonmaken met middelen die de geur echt afbreken, ook voor de kat. Textiel kan je met biotex groen wassen, de enzymen daarin breken de geur af, en andere plekken met middelen als Ecodor of Stalfris. Als zij namelijk de geur nog ruikt kan ze steeds op die plekken blijven plassen om die reden.

Om de kattenbak aantrekkelijker te maken zou je eens ander grit kunnen proberen, of bijvoorbeeld zonder klepje of de kap er af.
Hopelijk vind je een oplossing, sterkte!

Linnie050

Berichten: 11868
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 05:11

Is een water fontein niks voor jou katten? Mijn kat is daar gek op.

Hier ook een stress kat.
Maar zij kan echt niet met andere katten!
Feliway en bach bloesems ook geprobeerd.
Nieuwe vloer erin stonk door het plassen.
3 kattenbakken in huis, open en dicht gehad.
Iemand voor katten gedrag gehad rond de 100 euro per bezoek koekoek!
En inderdaad de dierenarts plat gelopen.
Ze kreeg ook clomicalm enz.
Niks hielp.
Ik heb haar gekregen toen ze al 3 jaar was. Dus wel een hele andere situatie.

Ik zat een paar jaar terug tv te kijken de wandeling kro en er was een meisje wat met dieren kon praten.
Ik ben heel nuchter.
Maar ik dacht misschien dit maar doen ik was echt wanhopig.
Want het kon zo echt niet langer.

Ik heb haar gegoogled en haar een bericht gestuurd.
Ik kon toen bij haar langs gaan of een foto sturen.
Ik dacht doe een reisje de kat maar niet aan en stuur een foto.
Het kost wel geld!
Maar ik kreeg een hele email terug over Missy en missy heeft niet meer geplast in huis.

Alleen wel de deurmatten blijft een probleem. Die hebben wij dus niet meer in huis. Ik ben hiervoor.ook niet meer terug gegaan bij haar.


http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... eling.html

De email heb.ik misschien nog wel ergens wil ik best naar je toe sturen.
Dan kan je zien wat erin staat.
Ze zuiverde volgens mij de energie banen en ik moest nog wat handelingen doen.
Ze heeft ook een website.

Dus als alles hierboven niet lukt hou dit dan in je achterhoofd!

WillemYntJee
Berichten: 6313
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Poes plast op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:14

Is t plassen nog steeds in de periodes dat ze krols zou zijn? Kan natuurlijk zijn dat er een stukje weefsel is blijven zitten bij de sterilisatie en dan blijven ze 'krols' worden. Drachtig worden ze natuurlijk niet meer, maar t plassen kan er wel door in stand gehouden worden.

Siggislief

Berichten: 14446
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:49

Wij hadden vroeger een kat die ALTIJD op de bank piste, en toen gaf iemand de tip om een laken
over de bank te leggen en daar dan peper over heen te strooien.
(Wel gemalen peper, het liefst wat al gemalen is zoals Witte of Zwarte peper)

Hij heeft het toen nog een keertje geprobeerd en daarna is ie NOOIT meer op de bank geweest...
En als ie een keertje mocht vond ie het wel moeilijk dat het 'mocht'.