Betaalbare dierenarts castratie konijn gro/drenthe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Betaalbare dierenarts castratie konijn gro/drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 09:15

Nog een paar weekjes en dan mag mijn stoere man onder het mes. Alleen nu hoor ik hele verschillende verhalen over de tarieven van het castreren van een konijn. Ik heb zelf bij 2 dierenartsen geïnformeerd hier in de omgeving en dan kom je op 100 euro uit, wat ik zelf veel geld vind voor zo'n klein beestje. Uiteraard ga ik het wel doen mocht het echt niet goedkoper kunnen.
Weet iemand nog in de provincie Groningen/Drenthe een goede betaalbare dierenarts?
Afbeelding

miepmiep1

Re: Betaalbare dierenarts castratie konijn gro/drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:20

Ik laat die van mijn volgende week castreren bij dierenarts Klaver in Delfzijl. Ik heb een blauw oog pooltje, en de kosten zijn 60 euro. 55 voor het castreren en 5 euro voor de narcose had ze het over.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:20

Wij hebben ons konijn voor 70 euro laten castreren. Maar daar zit pijnstilling en alles bij in. Volgens mij was de castratie zelf 40 euro oid? (Ommen)

Je zoekt niet toevallig nog een konijn erbij? Ik heb teveel... :')

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 09:26

Deze prijzen klinken al een stuk beter en wat ik zelf ook in gedachten had, bedankt!

Haha zodra hij gecastreerd is zoek ik wel nog een dame erbij, dit zal wel pas midden juli worden :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:30

Ik geloof dat je bij ons 70 euro ofzo betaald.. Maar weet dat niet heel zeker meer. Voor meer info mag je een pb'tje sturen :D

Dit is dan inderdaad wel inclusief de narcose, pijnstilling, eventuele antibiotica en nazorg.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:36

Je zou eens kunnen informeren bij Glas in Diever. Zij zijn met veel dingen niet duur.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:48

Vraag aub wel ff na of het wel onder narkose gebeurd, anders niet doen op die praktijk!

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:53

Castratie kan goedkoop maar dan krijgt jouw konijn geen pijnstillers tijdens en na de operatie. Hij kan zich dan niet bewegen door de spierverslappers maar voelt alles. Ik persoonlijk ga liever voor goed en diervriendelijk dan goedkoop.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 10:25

Ik vind het zeker belangrijker dat het goed wordt gedaan, laat mijn beestjes zeker niet door de eerste en beste behandelen. Daarom ben ik ook opzoek naar een goede dierenarts die wel betaalbaar is

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:33

Punte in Gieten is ook goed en niet duur.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:58

NiG schreef:
Vraag aub wel ff na of het wel onder narkose gebeurd, anders niet doen op die praktijk!

Ken jij dierenartsen die deze operatie zonder narcose doen?
Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, het is zeer onpraktisch, en zoals je hierboven in meerdere posts kung lezen de narcosekosten zijn een verwaarloosbaar klein deel van de kosten.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:02

ik zit niet bij jullie in de buurt maar volgens mijn da kost het zoveel omdat ze net veel narcose middel nodig hebben. Net zoveel als een grote hond hebben ze mij verteld.
Hier betaal je rond de 70€ overigens (incl pijnstilling)

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:06

ik heb mijn konijnen bij Arts en Dier in emmen laten castreren was geloof ik 75 euro per konijn zat ook alles bij in!
wij hadden ook wat rond gebeld zat idd wel wat verschil in prijs uiteindelijk bleek onze eigen dierarts ook het beste tarief te hebben.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:08

Kuggur schreef:
NiG schreef:

Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, het is zeer onpraktisch, en zoals je hierboven in meerdere posts kung lezen de narcosekosten zijn een verwaarloosbaar klein deel van de kosten.

Onder plaatselijke verdoving, en dat kan prima. De opvang waar ik vrijwillig doet niet anders :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:58

Kuggur schreef:
NiG schreef:

De narcose is juist het duurste. En ondanks dat ze zo klein zijn hebben ze het dubbele (ongeveer) van een kat nodig, omdat ze een snellere/ andere stofwisseling hebben. Plaatselijke verdoving zou ik niet zo snel voor kiezen...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:08

Daarnaast zit ook echt verschil in kwaliteit/hoe ze het doen. Is voor een 'leek' soms moeilijk te onderscheiden.

Klein voorbeeld:
Sommige praktijken hebben bijvoorbeeld dure speciale intubatie slangen voor konijnen. Intuberen bij een konijn met een gewone slang is namelijk eigenlijk niet mogelijk. Vaak wordt het dan ook achterwege gelaten terwijl het wel erg handig is als konijntje lief niet meer zelf wil ademen. Het narcose risico (dat bij konijnen al groter is) verklein je hierdoor.

Maar goed, ik zeg altijd maar: hoe meer zekerheid je wilt hebben, hoe duurder. Zekerheid kost geld. :)

De keus is aan de klant.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:12

Dierarts waar ik ooit stage heb gelopen die deed het ook met een plaatselijke verdoving. Naar mijn mening minder stress dan met narcose. Hij wikkelde ze stevig in een handdoek, spuit erin, ballen dr uit en klaar. Nog geen tien min werk en veel minder risico.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:03

Koekeroekus schreef:
Dierarts waar ik ooit stage heb gelopen die deed het ook met een plaatselijke verdoving. Naar mijn mening minder stress dan met narcose. Hij wikkelde ze stevig in een handdoek, spuit erin, ballen dr uit en klaar. Nog geen tien min werk en veel minder risico.

Je vergeet de voorbereiding. De ballen moeten ook nog geschoren worden. Konijn moet op de rug gelegd en gehouden worden + hij krijgt een paar hele pijnlijke prikken in zijn ballen. wat een stress moet dat geven?

Die intubatiedingen voor een konijn zijn nog vrij lastig in te brengen, maar idd wel erg handig.

Nee, doe mij maar onder algehele narcose. Een stuk minder stressvol in mijn beleving, dan in een houding gelegd te worden en met tegenstribbelen nog extra stevig ook, want als het zaakje eenmaal steriel en naar buiten is, kan je het echt niet hebben dat hij zich omdraaid!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:41

Ga je een vriendinnetje uit de opvang adopteren? Want dan zou je eens kunnen vragen of je konijn met hun konijnen tegelijk gecastreerd kan worden. Dan heb je een voordeliger tarief :).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:45

Ik zou voor mijn ram geloof ik 55 euro moeten betalen
Dierenarts Anna Deen in assen. :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:41

Leffroi schreef:
Koekeroekus schreef:

Je vergeet de voorbereiding. De ballen moeten ook nog geschoren worden. Konijn moet op de rug gelegd en gehouden worden + hij krijgt een paar hele pijnlijke prikken in zijn ballen. wat een stress moet dat geven?

Die intubatiedingen voor een konijn zijn nog vrij lastig in te brengen, maar idd wel erg handig.

Nee, doe mij maar onder algehele narcose. Een stuk minder stressvol in mijn beleving, dan in een houding gelegd te worden en met tegenstribbelen nog extra stevig ook, want als het zaakje eenmaal steriel en naar buiten is, kan je het echt niet hebben dat hij zich omdraaid!

Ballen scheren? Konijnenballen zijn kaal :)
Het is binnen 10 minuten gebeurd. Konijn op zijn kont, hoppakee. Niet op zijn rug. Ik vraag me af hoe je hier allemaal bijkomt?
Denk jij dat een narcoseprik niet pijnlijk is? Bovendien wordt de verdoving niet IN de ballen gespoten maar ernaast.
Nee, narcose, dat is fijn. Als prooidier zijnde, voelen dat je grip verliest,in slaap valt, zonder dat je iets kunt doen. Kan aan mij liggen, maar dat vind ik nog meer stress veroorzaken dan 10 minuten vastgehouden worden.
Ik heb genoeg rammen gezien die onder plaatselijk verdoving gecastreerd zijn en dat gaat hartstikke goed.

Narcose neemt ook veel risico's met zich mee.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:47

Nou ik heb al vele castraties mee gemaakt en hier worden ze toch echt geschoren. Ja, de ballen zelf zijn kalig, maar wil je het goed doen, gaan wij hier toch voor het meest steriele. Prikje is maar even pijnlijk. Ze zakken altijd rustig weg en komen altijd rustig weer bij. Nee, ik zou nooit voor plaatselijk verdoven kiezen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:57

Kuggur schreef:
NiG schreef:

Tijdens mijn stage op een praktijk hebben ze het weleens enkel met lokale verdoving geprobeerd. Konijntje op de rug, lokale verdoving in de ballen en klaar is kees. Niet mijn manier maar kan dus wel!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:00

Ik zou me het meest zorgen maken over het gespartel met de sterke achterpoten, zeker in rugligging is dat levensgevaarlijk voor het konijn zelf. Maar ik neem aan dat hij goed geïmobiliseerd wordt.
Zou ook liever narcose zien, maar ja ook daar zijn konijnen gevoelig voor.