Weet iemand nog in de provincie Groningen/Drenthe een goede betaalbare dierenarts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NiG schreef:Vraag aub wel ff na of het wel onder narkose gebeurd, anders niet doen op die praktijk!
Kuggur schreef:NiG schreef:Vraag aub wel ff na of het wel onder narkose gebeurd, anders niet doen op die praktijk!
Ken jij dierenartsen die deze operatie zonder narcose doen?
Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, het is zeer onpraktisch, en zoals je hierboven in meerdere posts kung lezen de narcosekosten zijn een verwaarloosbaar klein deel van de kosten.
Kuggur schreef:NiG schreef:Vraag aub wel ff na of het wel onder narkose gebeurd, anders niet doen op die praktijk!
Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, het is zeer onpraktisch, en zoals je hierboven in meerdere posts kung lezen de narcosekosten zijn een verwaarloosbaar klein deel van de kosten.
Koekeroekus schreef:Dierarts waar ik ooit stage heb gelopen die deed het ook met een plaatselijke verdoving. Naar mijn mening minder stress dan met narcose. Hij wikkelde ze stevig in een handdoek, spuit erin, ballen dr uit en klaar. Nog geen tien min werk en veel minder risico.
Leffroi schreef:Koekeroekus schreef:Dierarts waar ik ooit stage heb gelopen die deed het ook met een plaatselijke verdoving. Naar mijn mening minder stress dan met narcose. Hij wikkelde ze stevig in een handdoek, spuit erin, ballen dr uit en klaar. Nog geen tien min werk en veel minder risico.
Je vergeet de voorbereiding. De ballen moeten ook nog geschoren worden. Konijn moet op de rug gelegd en gehouden worden + hij krijgt een paar hele pijnlijke prikken in zijn ballen. wat een stress moet dat geven?
Die intubatiedingen voor een konijn zijn nog vrij lastig in te brengen, maar idd wel erg handig.
Nee, doe mij maar onder algehele narcose. Een stuk minder stressvol in mijn beleving, dan in een houding gelegd te worden en met tegenstribbelen nog extra stevig ook, want als het zaakje eenmaal steriel en naar buiten is, kan je het echt niet hebben dat hij zich omdraaid!