Meer liefhebbers van de tibetaanse terrier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

white_flame

Meer liefhebbers van de tibetaanse terrier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 13:47

Hallo allemaal,

Wij hebben nu al 4 jaar een super hondje een Tibetaanse terrier, ik moet alleen zeggen dat ik ze weinig zie...
Heeft iemand ook ervaring qua knippen of scheren en kammen van deze honden?
Die van ons heeft nogal een vervelend vachtje vervelend genoeg voor hem.

Deel lekker je Tibetaan fotootjes en je ervaring met dit ras!

Afbeelding

Afbeelding

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 18:24

iemand

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:13

Oei... dat zijn wel heel weinig liefhebbers voor een TT!
Hier wel een grote liefhebber :D

Het begon allemaal in 1998... Spetter was onze eerste hond, tevens eerste TT. Mijn ouders wilden graag een wit met zwarte uit het nest, maar zij had ons uitgekozen. Ze was niet meer bij ons weg te slaan. Dit heeft de fokker doen besluiten dat zij met ons mee naar huis moest en niet de wit met zwarte. We zijn hem eeuwig dankbaar geweest <3
Op 5 augustus vorig jaar hebben we haar moeten laten gaan. Een maand later zou ze 18 geworden zijn.. Ze was ons wonder hondje, wat die allemaal heeft overwonnen... Ik mis haar nog elke dag ;(

Afbeelding

Deze foto is 2 dagen voordat we haar hebben moeten laten gaan gemaakt. Mijn ouders waren in zweden, zij was mee. Ze ging altijd mee op vakantie en in overleg met de dierenarts kon ze ook dit jaar weer mee. Eigenlijk deed ze het heel goed. Ik heb haar nog in Zweden gezien, ze was vrolijk, lag heerlijk te rollen in het gras en deed het eigenlijk beter dan thuis. Voor mij was het tijd om richting huis te gaan, en op een of andere manier viel het afscheid mij zwaar... Ik heb zitten huilen alsof het de laatste keer was dat ik haar zou zien.. Blijkbaar was dat een voorgevoel. 5 dagen heeft ze een paar keer een hartaanval gehad en konden mijn ouders met spoed terug komen uit zweden. De ochtend nadat ze terug waren hebben we haar laten gaan.

Afbeelding

Het verdriet van Spetter was groot, en nog steeds. Toch was het veel te stil in huis en zo hebben wij op 23 december 2016 Izzy mogen verwelkomen. Het bijzondere aan Izzy is dat ze geboren is op het moment dat mijn moeder belde naar de fokker of er nog pups beschikbaar waren. voelde toch wel een beetje als een 'meant to be'. Ze lijkt echt in niks op Spetter, maar dat wilde we ook niet. zij mag op haar eigen manier bijzonder zijn :o We zijn nu al helemaal verliefd <3

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:18

Mijn ouders hebben er eentje, heeft ook een paar nestjes gehad.
Verschrikkelijk lief beest maar denk niet dat er ooit nog een komt, momenteel woont ze bij goede vrienden.
"ons" April
Afbeelding

white_flame

Re: Meer liefhebbers van de tibetaanse terrier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 22:43

He! Wat leuk dacht ik ben de enigste!
Wat een lieverds... Hoop dat Luna ook zo oud mag worden ze word nu 8 en in wil de agylitie weer oppakken

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:59

Ik heb er ook ene gehad,de zelfde kleur als die van de ts. Maar dat is van voor het digitale tijdperk.Dus geen computerfoto's.
Ze is 17 geworden.Had ook een drama vacht.Vanaf dat ze een jaar of 13 was ben ik haar gaan scheren het kammen werd haar te veel..Ze kon zo lang niet meer staan.

Ik heb altijd honden die op mijn pad komen,dus misschien komt er ooit nog wel eens ene.
Ik heb trouwens GG met haar gelopen ,deed ze erg goed.