Hond eet erg slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Hond eet erg slecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 13:36

Hallo bokkers,

Na lang twijfelen toch maar besloten een topic te beginnen..
Ik heb een Jack Russel reu van 5 jaar oud, hij is nu 2 en een halve week geleden chemisch gecastreerd.
Hij at altijd gewoon goed, is goed op gewicht en had geen klachten.
Maar nu sinds een tijdje eet hij niet meer zo goed als normaal, we zijn natuurlijk naar de da geweest en hebben maagzuurremmers gekregen, dit helpt tot nu toe niks.

Het voer dat hij heeft gekregen in al die jaren:
- Beneful, dit vond hij heel lekker maar er zit maar 4% vlees in en veel granen dus dit wil ik eigenlijk niet voeren
- Royal Canin, at hij ook goed maar om dezelfde rede als Beneful wil ik dat niet geven
- Jarco, vond hij erg lekker maar na 20 kg ervan opgemaakt te hebben eet hij dit niet meer
- Carnibest, eerst ook erg lekker maar ook dit eet hij niet meer
- Lotgering, vond hij vanaf het begin vies
- Renske, vind hij lekker en eet hij nog steeds goed

We hebben van alles geprobeerd;
elke keer eten weghalen als hij niks wil en pas 's avonds weer aanbieden, hij heeft toen een week volgehouden om niet te eten toen kreeg hij erge buikkrampen en hebben we hem ander voer gegeven.
Voer laten staan helpt ook niet.
Hij krijgt nu dus Renske en dat gaat redelijk, hij is mooi op gewicht maar eet het niet alsof hij het heel lekker vind.
Af en toe lijkt het alsof hij last van zijn buik heeft, hij laat ook veel scheetjes. Verder helemaal niet ziek, blaft rent en speelt nog net zoveel als normaal.

Wie heeft er de gouden tip?

evita13

Re: Hond eet erg slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:39

heb je ook wel eens afgewisseld met natvoer/blikvoer ?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:44

Wij hebben 3 jaar geklooid met verschillende merken brok, gekookte kipfilet en alles wat we maar konden verzinnen. Uiteindelijk zijn overgestapt op zelf samenstellen (BARF). Nooit meer eetproblemen gehad en het is nog veel gezonder ook.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 13:47

bontebonte: hij heeft 2 verschillende merken vers vlees gehad ik wisselde veel af met verschillende diersoorten, dit vond hij maar niks. Nu krijgt hij Renske dit gaat wel goed.

sonja89; Dankje voor de tip, wil best het een en ander uit proberen. Waar bestel jij de BARF?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:49

Laat hem eens onderzoeken. Dit zou op een leverprobleem kunnen duiden. Hier worden ze misselijk van, en eten is dan niet de eerste prioriteit.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 13:50

Utixo schreef:
Laat hem eens onderzoeken. Dit zou op een leverprobleem kunnen duiden. Hier worden ze misselijk van, en eten is dan niet de eerste prioriteit.

Bedankt voor je reactie.. Zit er ook aan de denken hem goed te laten onderzoeken.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:57

Ik zou me er niet zo druk over maken. Het heeft wsl. te maken met de chemische castratie. Het zijn hormonen die ingespoten zijn en die doen veel met een lichaam. Het is rotzooi en ik zou het niet te vaak doen, denk aan teven die vroeger elke 6 maanden een prik tegen de loopsheid kregen, de meesten kregen na een aantal jaren bijna allemaal mammatumoren (tumoren aan de borsten).

Door de chemische castratie krijgt hij toch aanleg om wat dikker te worden, dus als er nu wat pondjes af gaan is het niet zo erg, die komen er vanzelf weer bij. Een hond die een langere tijd niet eet is niet zo erg, een hondenlichaam kan zeer goed tegen een tijd niet eten. Eventueel eens wat vleesjus over zijn eten doen maakt het wat aantrekkelijker.

Succes.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:59

annibel schreef:
sonja89; Dankje voor de tip, wil best het een en ander uit proberen. Waar bestel jij de BARF?

Het makkelijkst is bestellen via dogmeat.nl. Persoonlijk zou ik eerst deze optie proberen en indien nodig daarna onderzoeken laten doen. De algehele gezondheid gaat er sowieso op vooruit, dus die effecten zou ik afwachten. Zo te lezen voelt zijn maag op dit moment gewoon niet lekker aan en dat kan al een reden zijn om slechter te eten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:02

ik zou m gewoon eens even goed laten nakijken..

En als er niets gevonden wordt,
gewoon op voer zetten dat de hond lekker vind en het goed op doet..

deze hond zou ik gewoon onbeperkt aanbieden zolang hij niet na zijn castratie blijft dooreten,
maar zo te horen zit dat niet in deze hond..

heb zelf een parsson jack gehad, die gewoon haar hele leven onbeperkt toegang tot voer had.
pas in haar laatste twee jaar van haar leven werd ze iets te zwaar (is 13 geworden)

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 14:07

Benita schreef:
Ik zou me er niet zo druk over maken. Het heeft wsl. te maken met de chemische castratie. Het zijn hormonen die ingespoten zijn en die doen veel met een lichaam. Het is rotzooi en ik zou het niet te vaak doen, denk aan teven die vroeger elke 6 maanden een prik tegen de loopsheid kregen, de meesten kregen na een aantal jaren bijna allemaal mammatumoren (tumoren aan de borsten).

Door de chemische castratie krijgt hij toch aanleg om wat dikker te worden, dus als er nu wat pondjes af gaan is het niet zo erg, die komen er vanzelf weer bij. Een hond die een langere tijd niet eet is niet zo erg, een hondenlichaam kan zeer goed tegen een tijd niet eten. Eventueel eens wat vleesjus over zijn eten doen maakt het wat aantrekkelijker.

Succes.

Klopt, alleen het slechte eten is al begonnen voordat hij gecastreerd is.
Vleesjus ben ik niet zo'n fan van omdat dit erg zout is.. Ik heb wel schapenvet, en zalmolie etc geprobeerd.. Dat moet hij ook niet haha

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:17

Hey! Ik dacht:" dat is toevallig, een Jack Russel die chemisch gecastreerd is 2 weken terug"
Ben jij het :')

Armani is hier altijd een vreselijk moeilijke eter geweest. Enige brok die hij lekker blijft vinden is Farmfood. Voorheen was ie na 1 zak voer ook echt op het voer uitgegeken en at hij het niet meer. Heb heel wat verschillende geprobeerd. Ik kan je wel wat meegeven om te proberen (als we elkaar zondag zien tenminste :) of je moet het ff ophalen bij mijn ouders in Heelweg als ik daar ook ben)

Hier is Armani juist beter gaan eten de afgelopen weken na zijn chemische castratie. Die wilde smorgens nog wel eens lange tanden hebben en dat lijkt nu juist voorbij te zijn.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:18

Mijn jack wil alleen vlees en nog liever "vleesafval" (lees: blikvoer, zwanworstjes en aanverwanten, kipnuggets, zachte "vleesstaafjes",...) brokken eet ze met heel lange tanden en eet gerust ook enkele dagen niet of slecht enkele brokjes, dus die krijgt altijd kvv waar ik de ene keer wel en de andere keer geen brokken onder meng.

Mijn andere hond had voedselallergiën (kip, eend, kalkoen) en intolleranties (tarwe, maïs en rijst) en hierdoor at die ook erg slecht en als hij al at, met heel lange tanden. Hierdoor overgeschakeld op een brok op basis van aardappel en witte vis en na enkele weken een hond die als een gek op zijn brokken vliegt. Gezien de jack kvv krijgt, ben ik na x aantal tijd ook terug kvv gaan voeren. Maar wel telkens per diersoort om te kunnen uitsluiten op welke vleessoorten hij reageert.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:19

Hoelang eet hij nu slecht sinds de castratie of al eerder?
Met warm weer eet onze hond ook minder als met koeler weer zolang hij energiek goed op gewicht is glanst etc maak ik mij niet druk. Zelf ben ik niet zo van het wisselen van voer behalve als ze het niet meer willen dan word het een ander verhaal echter hebben we daar nog nooit last van gehad, op dit moment voeren we gewoon brok (canex hopefarms dit voeren we inmiddels meer als 30 jaar) en vers vlees en hier doet hij het super op, geen stinkende hond en ontlasting met regelmaat.
Misschien vind jou hond brokken tesamen met vers vlees ook smakelijker kijk ook gewoon naar wat jou hond lekker vind en waar hij het goed op doet ongeacht wat je hem geeft

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:55

Mijn reu (nog volledig) heeft ook vlagen dat hij slecht eet. Vooral als we een tijdje hetzelfde voeren. Als ik dan afwissel, eet hij weer als een bouwvakker. Zo heb ik een tijdje satin balls gegeven (hij was echt te mager door het niet willen eten), maar ook rauwe rundertartaar, gebakken kipfilet met sperzieboontjes, knakworsten, schapenvet, verschillende soorten brok en rodi worst. Hij eet het een paar dagen goed en dan moet ik weer wisselen.
Momenteel krijgt hij Frolic en Smuldier. Zeker de brokken zijn niet mijn eerste keuze, maar ik heb liever dat hij iets met granen eet dan niets. Ik koop het kleinste zakje en als dat op is, haal ik weer iets anders.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 18:51

Heee Janneke, haha jaa dat is zou wel heel toevallig zijn..
Ja heel graag, al denk ik dat hij dat ook niet zo lekker vind :( Blacky heeft dat een tijdje gehad en toen vond Blitzie het ook al niet lekker, maar wie weet nu wel..

petitparis; Carnibest en Lotgering eet hij ook slecht, misschien kan ik nog wel een ander merk proberen!

Bren79; hij at voor de castratie ook al slecht, ook toen het nog niet zo warm was.. Anders had het inderdaad goed daardoor kunnen komen, ik kan misschien ook een paar proefzakjes gaan proberen van verschillende merken..
Werk zelf in een dierenspeciaalzaak maar zowel ik weet het niet meer zo goed, eigen hond is toch anders.. Ik kan dus gelukkig wel makkelijk aan allerlei soorten voer komen.

Rebel_Jits; misschien kan ik indd ook gewoon afwisselen.. Ik blijf liever op 1 soort voer maar als hij anders niet meer eet is dit wel een goede optie.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:39

Mijn hondje jack pinsher mix at ook slecht de laatste tijd. Krijgt prins senior en af en toe met de pot mee savonds wat kan, pasta rijst bonen.. heeft ze wel vaker zo'n periode. Heeft in de eerste levensjaren niet goed voeding gehad. Honden kunnen best even zonder eten als ze maar goed drinken. Nu eet ze weer haar brok op! Kan aan het weer liggen.. las ook dat er wel een virus heerst maar naast dat ze wat rustiger is niets aan de hand.ben wel zwanger en is meer op mij gericht dus dat zou ook nog kunnen;)

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:56

Renske Vers voer is ook prima voeding, misschien kan je wat meer merken natvoer proberen. En eventueel rauw, maar aangezien je daar niet zoveel succes mee had...

Maagzuurremmers zou ik mee stoppen. Zeker als ze niet helpen. Bij oprispend maagzuur is de oprisping het probleem en niet het maagzuur.

Succes!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:10

Wij hebben 2 kieskeurige honden hier liggen, ze krijgen soms een beetje melk over de brokken of wat lauw water. Gooi er eens een rauw ei overheen of een beetje blikvoer. Zou het trouwens kunnen dat hij last heeft van zijn tanden en de brokken hem dus 'zeer' doen om te kauwen? Ik zou hem ook even helemaal laten nakijken.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:35

Hier ook een slechte eter, krijgt nu al tijdje Farmfood en dat gaat gelukkig heel erg goed. Zowel het vlees als de brokjes

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:55

Wat betreft brokjes zou je Nutro natural choice kunnen proberen! Als je het in de winkel koopt, krijg je ook nog eens smaakgarantie en kun je het terug brengen als de hond het niet lust. ;)

Is verder ook een goede brok zonder 'troep' en een hoog aandeel in vlees. :)