Denkspelletjes voor Shiba Inu's (honden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

Denkspelletjes voor Shiba Inu's (honden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 16:46

Hallo daar!

Ik heb al een aantal jaar een hele lieve Shiba Inu thuis en als het goed is, is ze nu zwanger van haar tweede nestje.
Nu mag ik het geweldige nieuws mededelen dat ik een pupje mag houden! Ik heb onze Shiba van thuis mee opgevoed vanaf het begin en ervoor gezorgd, dus ik weet precies hoe het is om een Shiba op te voeden en te onderhouden. Waar ik niet zoveel ervaring mee heb zijn denkspelletjes. Shiba's zijn slimme dieren die je heel veel kan leren, allerlei kunstjes etc. Maar met echte denkspelletjes ben ik eigenlijk niet bekend.

Is er iemand die dit soort spelletjes weet, iets om ze mentaal ook lekker bezig te houden en uit te dagen?

Hier is in ieder geval een foto van de mama en de vorige pups, wat zijn het toch schatjes!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
!

Mirashiba

Re: Denkspelletjes voor Shiba Inu's (honden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 18:27

Niemand? :(

tjeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:30

Ik weet niet of je Facebook hebt, maar daar heb je een pagina met allemaal spel ideeën.

Spelideeën voor honden, is wel een besloten groep waar je lid van kan worden.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:32

Via google kun je heel veel denkspelletjes vinden. :)

Zelf gebruik ik de snuffelmat (zelf gemaakt) en tevens ook een grote bak met ballen (ballenbak/tennisbal). Ook doe ik vaak een zoekspelletje met koekjes. Deze verstop ik door het huis terwijl hij in een andere ruimte even wacht. Ik heb ook zo'n kant en klaar bordspel/denkspelletje.

Daarnaast heb je nog veel meer, heel makkelijk op het internet te vinden. Met oude spijkerbroeken of lege flessen enz. Dit gebruik ik zelf niet omdat ik mijn hond niet wil aanleren dat dit geschikt speelmateriaal is. Alhoewel het prima te doen is voor een hond om dat te onderscheiden overigens, maar de mijne is een geval apart :j .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:38

Er is hier al veel over geschreven op Bokt. Ik zou de zoekfunctie gebruiken.

Niet specifiek voor Shiba Inu's natuurlijk maar een hond is een hond en het is natuurlijk maar afwachten wat ze het leukst vinden.

Mirashiba

Re: Denkspelletjes voor Shiba Inu's (honden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 20:28

Bedankt voor de tips! Ik ben al lid geworden van de facebookgroep en ik zal eens gaan zoeken op bokt.