Stichting dierenlot steunen?.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maartje02

Stichting dierenlot steunen?.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 21:26

Vandaag zag ik een vriendin op de facebook pagina van DierenLot, zelf ging ik ook kijken en besefde dat er meer dieren in Nederland hulp nodig hebben dan we denken %) . Ik wil graag iets voor deze dieren doen, maar weet niet precies wat en daar heb ik jullie hulp bij nodig! Ik ben natuurlijk maar 13 jaar dus ik kan niet een eigen organisatie opstarten ofzo maar ik kan wel iets anders doen +:)+ .

Ik wil graag iets doen met fotografie, dus als je ideeën hebt laat het dan zeker achter :)* !
De prijzen van de fotoreportages die ik doe zijn al verhoogt zodat ik de helft aan de stichting kan geven *\o/*

melody7

Re: Stichting dierenlot steunen?.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:34

Wat goed dat je daar zo over nadenkt! :D

Misschien kun je een fotomiddag/dag organiseren (met school bijvoorbeeld?) waar mensen hun huisdier op de foto kunnen laten zetten waarvan dan de opbrengst naar Stichting Dierenlot gaat?

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:43

Precies, wat hierboven gezegd word! Super goed van je TS, op de site kun je ook een pakket aan vragen. Ik heb het zelf ook ooit gedaan! https://www.dier.nu/help-dieren-in-nood ... materiaal/
Kijk anders maar is bij het kopje Dieren in Nood staan hele simpele leuke dingen! (iets inzamelen, kleding etc) als je zo'n pakket aanvraagt kun je ermee langs de deuren om mensen te informeren! Succes meid

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:47

Of foto's maken in een dierenasiel bij jou in de buurt, voor op hun website, dat de dieren er zo mooi mogelijk op staan!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:45

Zo lang je dierenlot steunt ipv de dierenbescherming lekker door gaan zo!!!

Ja het kan altijd beter en ja er zijn punten van dierenlot waar ik niet (helemaal) achter sta maar ze doen tenminste wel.heel veel.goeds met de donaties en zijn erg actief.

De DB kan ik dat helaas niet van zeggen. Die hebben ook goede punten maar gaat zeer veel geld in onnodige zaken of wordt gespaard voor???

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 02:38

Helpen betekend niet dat je perse donaties doet in de vorm van geld, helpen kan ook door goederen (bijv oude maar nog goede spullen van je hond of kat) te doneren aan een asiel of opvang, dieren op te vangen, vrijwilligerswerk doen bij een asiel of opvang, honden uit te laten voor het asiel en zo zijn er vast nog wel meer dingen te bedenken. :)

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 08:45

melody7 schreef:
Wat goed dat je daar zo over nadenkt! :D

Misschien kun je een fotomiddag/dag organiseren (met school bijvoorbeeld?) waar mensen hun huisdier op de foto kunnen laten zetten waarvan dan de opbrengst naar Stichting Dierenlot gaat?

Wat een leuk idee! Ga er zeker overnadenken! :)

kelseyclover schreef:
Precies, wat hierboven gezegd word! Super goed van je TS, op de site kun je ook een pakket aan vragen. Ik heb het zelf ook ooit gedaan! https://www.dier.nu/help-dieren-in-nood ... materiaal/
Kijk anders maar is bij het kopje Dieren in Nood staan hele simpele leuke dingen! (iets inzamelen, kleding etc) als je zo'n pakket aanvraagt kun je ermee langs de deuren om mensen te informeren! Succes meid

Heel erg bedankt! Ik ga daar zeker even rond neuzen! :)

antje_vip schreef:
Of foto's maken in een dierenasiel bij jou in de buurt, voor op hun website, dat de dieren er zo mooi mogelijk op staan!

Leuk idee! :)

dierenfan schreef:

Ja het kan altijd beter en ja er zijn punten van dierenlot waar ik niet (helemaal) achter sta maar ze doen tenminste wel.heel veel.goeds met de donaties en zijn erg actief.

De DB kan ik dat helaas niet van zeggen. Die hebben ook goede punten maar gaat zeer veel geld in onnodige zaken of wordt gespaard voor???

Ja klopt! Dat is ook de reden dat ik dierenlot wil steunen.

lor1_1984 schreef:
Helpen betekend niet dat je perse donaties doet in de vorm van geld, helpen kan ook door goederen (bijv oude maar nog goede spullen van je hond of kat) te doneren aan een asiel of opvang, dieren op te vangen, vrijwilligerswerk doen bij een asiel of opvang, honden uit te laten voor het asiel en zo zijn er vast nog wel meer dingen te bedenken. :)

Bedankt! Ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-16 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:42

photograph74 schreef:
dierenfan schreef:

Ja klopt! Dat is ook de reden dat ik dierenlot wil steunen.

Ik ben vrijwilliger bij de dierenbescherming op de kattenafdeling en ik kan echt niets bedenken waarom je de dierenbescherming niet zou moeten steunen?
Er zitten nu meer dan 100 katten in het asiel en daarvan nog een 60 moederpoezen met kittens in gastgezinnen. 90 % hiervan wordt op straat gevonden en niemand komt opdagen. Dus de kosten voor operaties, steriliseren/castreren, chippen, enten, voeding, vlooiendruppels, ontwormingen, medicijnen, ... zijn allemaal voor de dierenbescherming...

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 15:03

Ik ben vrijwilliger bij de dierenbescherming op de kattenafdeling en ik kan echt niets bedenken waarom je de dierenbescherming niet zou moeten steunen?
Er zitten nu meer dan 100 katten in het asiel en daarvan nog een 60 moederpoezen met kittens in gastgezinnen. 90 % hiervan wordt op straat gevonden en niemand komt opdagen. Dus de kosten voor operaties, steriliseren/castreren, chippen, enten, voeding, vlooiendruppels, ontwormingen, medicijnen, ... zijn allemaal voor de dierenbescherming...
Meld dit bericht
Omhoog ProfielStuur privébericht

In de meeste gevallen gaat het geld niet daar heen, en ik heb gekozen voor de stichting DierenLot.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:21

Heb 10 jaar voor DB gewerkt in hond/kat asiel en hele andere ervaringen met hun en hun beleid.
Ja ze hebben goede dingen maar negatief overheerst!!!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:25

Ook hier jaren vrijwilliger geweest voor de DB, maar ik kan er helaas weinig positiefs over zeggen. -O-
Dus je keuze voor DierenLot kan ik goed achterstaan TS.

Je zou bijvoorbeeld ook aan een activiteit ( fietstocht/wandeltocht) in je omgeving mee kunnen doen en je laten sponsoren.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:12

Ik werk ook bij een asiel van de DB en ik ben het ook niet met alles eens in hun beleid...

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:06

roxiie schreef:
Ook hier jaren vrijwilliger geweest voor de DB, maar ik kan er helaas weinig positiefs over zeggen. -O-
Dus je keuze voor DierenLot kan ik goed achterstaan TS.

Je zou bijvoorbeeld ook aan een activiteit ( fietstocht/wandeltocht) in je omgeving mee kunnen doen en je laten sponsoren.

Bedankt voor het meedenken!