Hond mank enkel na inspanning

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Hond mank enkel na inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 20:56

Mijn pechvogel (4 jarige cane corso x am bulldog) loopt nu zo'n 4 weken mank met z'n linkerachterpoot. Enkel aan het eind van de middag, na inspanning. Ik ga altijd smiddags met hem naar het park waar hij dan lekker kan ravotten. Een paar uur later, wanneer hij heeft geslapen komt hij mank/ stijf uit z'n mand. Het lijkt echte opstartpijn, hij loopt het er weer uit.

3 weken geleden voor het eerst naar de DA geweest. Na klinisch onderzoek was er niks met z'n banden, alles voelde stevig en op z'n plek. Pijnstillers/ ontstekingsremmers mee en een week lijnrust. Na deze week lijnrust en zonder pijnstillers heeft hij een week goed gelopen, daarna kwamen de klachten helaas terug.

Donderdag ochtend worden er foto's gemaakt. Zelf vrees ik voor artrose, ondanks z'n leeftijd.

Ik ben benieuwd of er meer mensen ervaringen hebben met dit soort klachten?

avi5987

Re: Hond mank enkel na inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:00

Onze hond is 6 een heeft identieke klachten, helaas beginnende artrose Hopelijk valt het bij jullie mee!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 00:53

Wellicht een week of 6 lijnrust 4 x per dag 30/40 minuten per keer wandelen. Je daar ff strikt aan houden. Evt met nog een week pijnstilling/ontstekingsremmer en een maand of 3 een supplement zoals Sasha'sblend geven en kijken hoe dat uit pakt?

Hopelijk niets te zien op de foto.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 01:00

De beschrijving doet mij denken aan HD. Als dat zo is zullen de foto's dat laten zien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:47

Herkenbaar idd, mijn hond heeft artrose en dezelfde symptomen.
Mijn hond heeft acupunctuurbehandelingen gehad en krijgt supplementen om de boel soepel te houden. Verder is het een kwestie van de beweging aanpassen.

Maar eerst maar eens kijken wat er uit de foto's komt voordat je conclusies trekt. Succes.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:38

Een van mijn honden liet hetzelfde zien als die van TS, na opstaan, of na inspanning trekken met een achterpoot.

Wij hebben wel foto's laten maken, mijn hond bleek een aan-gescheurde kruisband te hebben, en artrose in zijn knieën, is vorig jaar geconstateerd (toen was ie net 5 jaar), we hebben hem weken/maanden rustig gehouden, tot nog toe liep ie best goed.
Gisteren mocht ie een paar minuten werken aan de schapen, heel kort, gedoseerd, en tijdens het werk heeft ie zich niet verstapt of raar gelopen.
Kom ik met hem de wei uit, was ie op een voorpoot stok kreupel.
Trok later op de avond weer weg...maar ik vermoed eens dat ie in de voorpoten ook artrose heeft :(

Gezien het feit dat zijn moeder ook artrose en spondylose had.
Wat ik niet wist toen wij die hond als pup kochten, dat had de fokker verzwegen voor ons, dat de teef op metacam leefde :(

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 17:41

M'n hond is inmiddels op de foto gezet. Zowel heupen als knieën waren goed. Dus dat was goed nieuws. Waarschijnlijk toch een verrekking of zweepslag. Maar dat kan vrij hardnekkig zijn, dus de komende weken toch maar even rustig aan en pijnstillers meegekregen.