Ik wil even anderen mensen hun mening over de situatie.
Toen ik 6 was kreeg ik het ideale hondje voor een kind een maltezertje dat ik trots Snuffie noemde. Ze is nooit een hondje geweest waar je heerlijke wandelingen mee kon maken door probleempjes aan haar knieën en rug. Ze is altijd heel rustig geweest en sliep veel.
Vorige zomer haalde ik nog een kitten in huis en mijn hondje leefde helemaal op, ze speelde regelmatig samen en Snuffie werd actiever.
Echter is Snuffie eind april ziek geworden en zit ze nu in haar palliatieve fase (ze heeft geen pijn en de DA vindt haar nog te goed om in te slapen). Ik weet dus dat ik haar geen jaren meer bij me ga hebben. Of dit een kwestie wordt van dagen/weken/jaren kan niemand me vertellen.
Nu heb ik altijd al een zwak gehad voor grotere honden en is er thuis al besproken dat er een border collie komt. Nu weten we enkel niet wat het slimste en eerlijkste is t.o.v. Snuffie.
Ik wil niet dat ze hier last van ondervindt en hierdoor haar tijd bij ons misschien korter of minder fijn voor haar zou worden. Aan de andere kant denk ik aan hoe ze opleefde toen mijn kitten kwam en denk ik dat ene nieuwe hond haar misschien een fijne laatste tijd zou kunnen helpen bezorgen.
Ik zit hierover dus in een echt dubio, zijn er bokkers met ervaringen hiermee?
Dit zijn mijn schatjes