Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zonnebloem18 schreef:Als medewerker van de dierenambulance zie ik 2 opties, een halsband met penning zodat vinders zelf contact op kunnen nemen en elke keer dat hij er tussenuit gaat zelf de ambulance al bellen zodat ze weten dat hij op pad is. Hij is jullie verantwoordelijkheid en hoe vervelend het ook is als hij wordt opgehaald door de dierenambulance, het zou mooier zijn als de vinder direct contact op kan nemen met jullie.
Je geeft aan dat ze bij de ambulance wel weten dat hij bij jullie hoort, maar met een groot gebied en pak hem beet 20 verschillende vrijwilligers is de kans groot dat het niet bij iedereen bekend is. Ik ken wel veel vaste weglopers maar ook niet allemaal, het is echt onmogelijk dat te onthouden.
senna21 schreef:Een tweede hond kan een goede oplossing zijn als er een goede match is tussen hen. Maar dat lijkt mij nog niet zo eenvoudig te vinden.
Een hond van een goede vriendin was ook een wegloper. Wat later de trigger bleek te zijn was verrassend voor ons.n.l. De dynamiek van (nogal drukke) jonge kinderen in het gezin.
Het was een (kind)vriendelijke hond. Maar na herplaatsing in een rustig gezin was het weglopen over.
Mizora schreef:http://m.agrishop.nl/item/3234303435
Hier staat dat je met dik antennedraad tot 1200m omheining kan zetyen, dus tot maximaal 3ha.