vissenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

vissenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 21:52

Hallo bokkers, ik ga binnenkort een aquarium beginnen waar de goudvissoort subukhin in komt. Dit zulldn ongeveer 4 vissen zijn in een 30 liter bak. Nu zit ik met de volgende vraag waarneer kan ik het vissenvoer het beste halen? Ik ga namelijk vrijdag al wat spullen halen voor het aquarium kan ik dan het voer al meenemen of niet? Alvasr bedankt. Gr ashley

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:56

Ik denk dat je shubunkin bedoelt?
Misschien eerst jezelf even inlezen dan. Deze vissen (en eigenlijk alle goudvissoorten) hebben PER VIS 70 liter water nodig.. een 30 liter aquarium kun je hooguit wat mini visjes inhouden, garnaaltjes en slakken..

Vanillia

Re: vissenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:58

30 liter voor 4 goudvissen is echt te klein, denk dat je je op dit punt beter druk kunt maken over je aquarium dan over wanneer je je voer koopt.

nardxash

Re: vissenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:02

Even vergeten te melden ik heb voordat ik dit besloot mijn goed ingelezen. Graag zou ik antwoord willen op mijn vraaf op een correcte manier. Niet dat we in een discussie eindigen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:03

nardxash schreef:
Even vergeten te melden ik heb voordat ik dit besloot mijn goed ingelezen. Graag zou ik antwoord willen op mijn vraaf op een correcte manier. Niet dat we in een discussie eindigen.

Heel simpel; het correcte antwoord op je vraag is dat je geen vissen voer hoeft te halen omdat je geen aquarium hebt waar de vissen die je wil inpassen.

Je hebt je dus echt niet ingelezen, anders had je dat wel geweten, had je ook geweten dat vissenvoer houdbaar is.. en had je ook de naam van de vissoort wel goed gehad. :(
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 30-05-16 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:05

Als je je ingelezen had was je er achter gekomen dat er dus meer liter water per vis nodig is.
En..dan had je deze vraag over het voer ook niet hoeven stellen.

Wij hebben 9 goudvissen in een vijver van 1000l buiten. Dat vind ik zelf net gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:07

70L is zelfs voor die bolle sluierstaartjes (demekins/ranchu/telescoopogen) aan de krappe kant. Een shubunkin heeft minstens 100L nodig omdat deze een langere lichaamslengte hebben en meer zwemmen. Daarnaast zijn het enorme zwijnen die een 40L in no-time vuil hebben.

Doe jezelf (en de vissen) een plezier en koop een 60cm bakje waar je bv guppen in gaat houden. De vissen zullen namelijk vergroeien in dat bakje en dood gaan, daar hebben zowel jij als de vissen niets aan.
Hier een link naar een vissentopic dat momenteel loopt:
[BB] [HK] Show je aquarium II!