Haar, haar en nog eens haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Haar, haar en nog eens haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 12:37

Sinds vorig jaar augustus hebben wij een Mastin Espanol, 3 jaar oud en rechtstreeks uit Spanje. Toen hij bij ons kwam was hij iets te mager en had hij een vieze vacht. Ook vond ik hem voor zijn 3 jaar oud nog niet echt goed in model voor een Mastin. Inmiddels begint hij er volwassener uit te zien en zijn er wat kilo's bijgekomen en heeft hij al zo'n prachtige halskwab ontwikkeld :D .
Hij krijgt bij ons brok met een hoog vleesgehalte, restjes als aardappels, groente, jus, rijst, pasta etc. Dus alles wat niet flinke gekruid is en Lotgering vlees.
Goed…behalve dat hij flink wat ruimte inneemt in huis, verhaart hij echt ontzettend. Hij houdt ervan zich lekker uit te schudden en behalve de kwijlflatsen vliegen de haren in de rondte. Iedere dag liggen overal echt van die vossen haar, ik ben het zat! :)
Dit duurt al weken, houdt het op? Of zit er niks anders op dan hem helemaal kaal te scheren? :+

Afbeelding

CharIsabella

Re: Haar, haar en nog eens haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:40

iedere dag borstelen misschien ?
ik kan me voorstellen dat je het beu bent al dat haar word je ook niet altijd even blij van :(:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 12:45

heel verleidelijk, hij wordt inderdaad geborsteld, maar is het niet zo dat wanneer je dat iedere dag doet, er juist meer vacht aangemaakt wordt? (theorie van buurvrouw)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:52

Is hij niet in de rui, zoals de meeste dieren rond deze tijd van het jaar? Of speelt dat al vanaf het najaar?
Misschien dat wat olie over het voer helpt.
Maar ik zou ook gewoon elke dag even borstelen. Die furminator borstels zijn ideaal om losse haren tussen de vacht uit te trekken vind ik, en door vooral de losse haren eruit te halen wordt er uiteraard ook geen nieuwe aanmaak van vacht gestimuleerd, als die theorie van je buurvrouw zou kloppen.

Ik heb zelf gelukkig een hond die helemaal niet verhaart en alleen na de loopsheid de vacht op de rug binnen een paar dagen compleet laat vallen :)) Ideaal.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:54

Dat is onzin! Zie je al die kale mannen al met de borstel in de weer?
Om huid en haar te verbeteren: Effektri, Omega 3 olie ( visolie) en een goede rosbeurt met een Furminator of Hair Magic

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 12:55

hoelang duurt zo'n rui periode? In het najaar was het ook erg, daarna leek het iets minder te worden maar het is in volle hevigheid teruggekeerd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 12:58

Een hond is niet hetzelfde als een man he, alhoewel sommige mannen wel vuile honden kunnen zijn ;)
Dat Effektri ziet er wel interessant uit, thanks!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:14

Een herderhark gebruiken om te ontwollen die laat de dekharen met rust een furminator snijd die kapot.
Ook een lange tanden korte tanden kam is handig of 1 met roterende tanden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 13:47

Herderhark…nog nooit van gehoord, weer iets geleerd :)
De dekharen zitten ook hartstikke los.
Net even naar de fourageboer gecrost, bleek dat ze een verkooppunt zijn van de Effektri :D