Hond van ander half blijft snachst blaffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke137

Hond van ander half blijft snachst blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 23:36

Hallo Bokkers,

Het is laat. Ik lig al een uur in bed, en nog steeds is onze hond aan het blaffen.
Even een korte intro over de hond. We hebben onze Toby van pups af aan, 8 weken. Het slapen in de bench had Toby vrij snel door. Een week in de bench in de garage ( zodat wij hem niet hoorde blaffen ) en Toby kon heerlijk rustig slapen.

Nu enkele weken geleden is hij begonnen met blaffen zodra wij naar bed gaan. In het begin hebben we hem er nog uitgehaald en uitgelaten. Toen deed hij ook nog zijn behoefte, dus vernamen we dat dat zijn probleem was. Maar enkele nachten later begon hij weer. Weer uit bed en de hond maar buiten. Maar nu was er niets, vanaf dat moment besloten om het te negeren.
Het ging een weekje goed, maar nu blaft hij elke nacht, en hij houdt het goed vol... Soms wel twee uur.
Ik weet niet zo goed wat we er mee moeten. We zijn het al 3 weken aan het negeren, maar dit heeft totaal geen nut. Nou vermoed ik dat hij in de pupertijd zit, maar ik heb toch wel graag mijn nachtrust...

Welke bokker heeft de gouden tip!!

Gr een vermoeide Hanneke en een nog steeds wakkere Toby.

future_vet

Re: Hond van ander half blijft snachst blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:38

Wat is jullie naar bed gaan ritueel? en waar staat de bench nu?
Probeer daar eens wat in te veranderen, misschien helpt dat.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 23:41

Voor het slapen gaan doen we een laatse ronde, en op het woord bedtijd loopt de hond normaal naar zijn bench. Nu moeten we hem er al met meer moeite insturen.
Toevallig heb ik gisteren de bench verhuisd naar een kleinere ruimte. Normaal staat de bench in de woonkamer.

Ohja en over zijn bench ligt een kleed, zodat het afgedekt is. Dit is ook vanaf pups af aan zo gegaan.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:44

En wat als je hem niet in de bench laat 's nachts? Desnoods in de gang/garage met de bench open als slaapplek?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:44

Een pup een week in de bench in de garage -O-

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 23:52

@Judas, ja dan hebben wij het idee dat we meneer gelijk geven en hij daarna niet meer in de bench zal slapen.

@wesco, het klinkt erger dan dat het is. Onze garage is een gewone leefruimte aan het huis. Dus niet een typische garage, en daar zijn we niet direct mee begonnn. Hij heeft toen eerst in de woonkamer gelegen, maar hield ons al twee weken wakker. Ik kan je in ieder geval garanderen dat de hond niks te kort komt.

Verder zijn we met hem naar puppy cursus geweest.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:05

misschien eens een x niet negeren maar er wat van zeggen, negeren is ook toelaten. Als ie merkt dat jullie het er niet mee eens zijn, stopt ie er misschien wel mee.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 00:15

@speurneus, helaas ook dat tevergeefs geprobeerd.

Ik heb hem nu dan toch maar los in de woonkamer gelaten. Hij was al 2 uur non stop bezig. Nu is hij stil, en kan ik dan toch nog van mn nachtrust genieten.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:15

Waarom in een bench?
sloopt hij anders de boel?
hoe oud is de hond nu,en wat voor een hond is het.
ik vind een bench handig met zindelijk maken,maar als er verder geen reden voor is snap ik niet waarom zoveel mensen hun hond in een bench doen.
kan hij niet in de woonkamer,keuken of gang,desnoods afgesloten met een traphekje?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 00:20

@colunder, we hebben geen directe reden voor de Bench. Hij sloopt verder niks, maar dat is eigenlijk iets wat we altijd gedaan hebben.

De hond is nu ongeveer anderhalf jaar oud. Hij heeft dus ruim een jaar zonder problemen onder de zelfde omstandigheden wel goed in de bench geslapen.
Toby is trouwens een kruising jackrussel boerenfox.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:41

Fijn dat hij nu los in de kamer is,ik hoop dat je nu een goede nachtrust krijgt(en Tobi ook)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 01:02

Neem hem gewoon bij je in de slaapkamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 01:09

Hij heeft geen hondenvriendje en is helemaal alleen op een andere verdieping in een bench?
Hij kon zich wel eens eenzaam voelen zo alleen de hele nacht.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 01:14

Dus, als de hond stil is als hij 'los' mag en verder niets sloopt snap ik niet waarom hij dan persé in de bench moet.

Hij is nu volwassen. Hij heeft dingen geleerd en vind waarschijnlijk dat hij bv even een waakronde moet houden. Laat hem los in de woonkamer als dat rust geeft. Een bench functioneerd alleen als dat rust geeft aan de hond. En sommige honden zijn wel degelijk zo. Maar die van jullie blijkbaar niet.

Als het spektakel in de woonkamer ook weer begint mag je best optreden: streng toespreken, en laten blijken dat je boos bent.

En nog 1 tip: leer hem het commando 'stil'. Kun je gewoin overdag oefenen als blaft. Daar ga je 's nachts profijt van hebben.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 03:29

Anoniem schreef:
Hij heeft geen hondenvriendje en is helemaal alleen op een andere verdieping in een bench?
Hij kon zich wel eens eenzaam voelen zo alleen de hele nacht.

Samen slapen met de roedel is een sociale aangelegenheid en heel belangrijk. Het idee van een hond in de garage of niet bij je op de slaapkamer is allang achterhaald. Ik vind het niet vreemd dat hij blaft en pas stil is als de situatie voor hem weer vertrouwd is. In dit geval zijn roedel compleet voor de nacht! Een hond is een roedeldier.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 06:54

Met je eens, Willemina_L. Mijn honden gaan ook gewoon mee naar de slaapkamer, liggen naast of op het bed.
Ook overdag als er een roedellid weggaat, moeten ze echt even aanpassen. Mijn jonge puberreu gaat dan even zoeken of diegene echt weg is, ook al weet hij dat ze terug komen.
Mijn oudste vind het minder erg, maar kijkt wel iedereen na.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 06:58

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:15

Ik zou zelf nooit een hond op de slaapkamer nemen, ontzettend onghygienisch en ongezond.

Maar denk dat het een prima plan is de hond gewoon los te laten lopen en dam de bench gewoon open laten of eventueel een mand ipv bench?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:44

Dat je de hond niet op de slaapkamer zelf wilt hebben is nog begrijpelijk, maar laat hem weten dat je veilig achter de deur ligt of in ieder geval vlakbij bent en nergens anders heen gaat. De garage is eigenlijk gewoon buitensluiten in dit geval.

Als het zomer begint te worden blijft bij ons de achterdeur helemaal open. Anders hebben ze het hondenluik maar dit is voor hen blijkbaar niet genoeg. Ze kiezen dan vaak voor buiten blijven slapen uit zichzelf samen.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 08:11

Bedankt iedereen voor de tips.
De hond komt zo ie zo niet op de slaapkamer te liggen. Dat staat vast.

De discussie van wat te doen met puppie is hier niet relevant meer. Wij hebben het op een bepaalde manier gedaan, en daar is niets meer in te veranderen.

Ik ga nu met iedereen overleggen om de hond idd los te laten in de woonkamer.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:12

Maartje1990 schreef:
Ik zou zelf nooit een hond op de slaapkamer nemen, ontzettend onghygienisch en ongezond.

Maar denk dat het een prima plan is de hond gewoon los te laten lopen en dam de bench gewoon open laten of eventueel een mand ipv bench?

Waarom? als de hond in je huis leeft is het op andere plekken net zo ongezond.

Hier leven de honden in huis evenals een pup. En ook op de slaapkamer. En nooit geen blaffende en zeurende honden en ze kunnen prima alleen zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:31

Huidschilfers en haren etc die je de gehele nacht inademt?

Hier ook nooit piepende of blaffende honden hoor ;)

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:42

Onze hond blafte ook altijd in de bench, toen naar de bijkeuken gegaan maar daar werd het niet veel beter. Toen los in de woonkamer en toen was alles goed. Bleek dat hij zich niet veilig voelde in de bench en in de bijkeuken te ver van zijn roedel af zat.. Misschien dat hij zich 's nachts eenzaam voelt en daardoor gaat blaffen. Kan hij niet dichter bij jullie slapen? (En nee niet op de kamer, maar ook niet dat hij helemaal afgezonderd is)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:46

Maartje1990 schreef:
Huidschilfers en haren etc die je de gehele nacht inademt?

Hier ook nooit piepende of blaffende honden hoor ;)

Is dat 's nachts ongezonder dan overdag?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:47

Onze hond deed het ook ineens op de 1 of andere dag. Hij was gewoon klaar met de bench, hebben hem toen gewoon los in de kamer gelaten. Sindsdien nooit meer gedaan. Zal toch proberen om het 's nachts uit de bench te laten. :)