Ziekenhuisverblijf en hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Ziekenhuisverblijf en hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 11:51

Ik moet volgende week een aantal dagen het ziekenhuis in voor een operatie. (als alles goed gaat van donderdag tot zondag) Nu maak ik me niet zo'n zorgen om die operatie maar wél om mijn hond... Ik heb een Jack die eigenlijk de hele dag bij me is. De keren dat ze een paar uur zonder mij is, zijn zeldzaam en zeker 's avonds/'s nachts ben ik altijd bij haar.
De hond zelf zal op zich niet veel alleen zitten. Mijn moeder en man zullen haar afwisselend opvangen zodat ze max een uurtje alleen is door de dag en 's nachts is mijn man bij haar.

Maar hoe kan ik het voor haar nu zo dragelijk mogelijk maken dat haar baasje er niet is? Ze ligt op de zetel ook altijd bij mij en ik ben echt haar mensje.

Hoe lang helpt een kledingsstuk dat ik gedragen heb voor een hond?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:54

Een kledingsstuk helpt zeker en misschien iets ondersteunend voor de stress?
Feliway heeft een hondenvariant maar ik heb geen idee of dat echt werkt...de kattenvarient hoor ik wel goede dingen over.
De hondenvarient noemt adaptil

Shirley

Re: Ziekenhuisverblijf en hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:58

Heb dat laatst ook gehad, maar mijn schaduwtje heeft het boven verwachting goed doorstaan!
Ik miste hem meer :o
Probeer je er niet teveel zorgen om te maken, komt vast goed :(:)

Sterkte met je operatie!

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:59

Misschien telkens van kledingstuk wisselen met "nieuwe" geur erin, die je familie/vrienden kunnen meenemen als ze op bezoek komen...
Succes en veel sterkte gewenst

Groet Karin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 12:03

Ik ben vorig jaar ook al een weekend (vrijdag t.e.m maandag) in het ziekenhuis geweest maar ik denk dat, door toch enige stress voor de operatie (toen was het gewoon omdat ik meer medicatie nodig had voor een accute ontsteking dan ze me in pilvorm konden geven) dat ik het wellicht groter maak dan het is omdat ik me dan niet op de ingreep hoef te focussen ofzo... Al heb ik vorig jaar ook de hele ochtend zitten janken omdat ik de hond moest achterlaten. :o (en zaterdag avond ook omdat ik haar miste. :o)

Misschien is een feliway versie voor het baasje beter dan voor de hond... := :o

Zou ze elke dag een "nieuw" gedragen kledingsstuk moeten hebben ? Ik doe toch elke dag wel een ander shirtje aan in het ziekenhuis dus in principe kunnen ze 's avonds als ik me omkleed naar mijn pyama gewoon mijn shirt van de dag er voor mee nemen.

Edit; missfalki zei het ook al. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:10

Misschien is het dan voor jou een optie iets met de geur van de hond mee te nemen :D

Begrijp je wel :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 12:12

Erg he dat die beesten zo belangrijk kunnen worden. :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:20

Ik ben ook eens onverwacht opgenomen en miste mijn dieren zo erg dat de verpleging me na een jaar nog herinnerde...en dat was echt geen klein ziekenhuisje :o

Steek zoiets ook niet onder stoelen of banken, is niks om je voor te schamen!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:23

Als je weg gaat er geen groot verhaal van maken. Gewoon weg gaan en niet knuffelen oid.
Dan denken ze dat er iets mis is.
Gewoon weg gaan zoals altijd.
Ook kleding enz zou ik niet doen.
Een hond kan niet tellen dus 1 dag of 5 maken dan ook niet uit.
Laat de oppas het liefst jouw schema van de dag aan houden.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:23

Shirley schreef:
Misschien is het dan voor jou een optie iets met de geur van de hond mee te nemen :D

Zou misschien een idee zijn, gewoon twee knuffels en elke dag wisselen..
Jij de geur van de hond en de hond de geur van jou als de knuffels de terriërs overleven :')

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:12

Geen idee of het meer voor onszelf is of voor de hond. Maar het werkt hier prettig, het geeft rust. Wat we hier doen als een van ons " een paar dagen" weggaat/ er niet is door wat dan ook is als alles klaar is om weg te gaan even een moment& praatje met de hond. Hier een voorbeeldje: 1 van ons moest 3 dagen weg naar een conferentie. Deze persoon is merendeels de steun en toeverlaat van onze hond met verhaal. Ik ben een goede tweede, en was er die dagen als " oppas". Degene die weg ging heeft toen ze klaar was voor vertrek een kort moment alleen met de hond genomen, en gewoon verteld: " vrouwtje gaat een paar dagen weg. *** en *** gaan dan goed voor je zorgen. En met "zoveel dagen" ben ik weer terug. Ga jij dan goed oppassen op *** en*** en het huis tot ik weer terug ben?" Daarna een aai en ze is vertrokken op reis. Hondlief is een herplaatser die zich niet eenvoudig hecht aan " nieuwe baasjes" etc. Tijdens de afwezigheid van het hoofd baasje/ vrouwtje qua zorg gewoon dezelfde routine aangehouden als altijd. En elke dag gezegd nog zoveel nachtjes slapen dan is het vrouwtje er weer. Enfin dag van terugkomst kwam eraan, en ook die dag bij het verzorgen tegen de hond gezegd vanavond komt het vrouwtje thuis. En dan hoeft ze voorlopig niet meer weg. (dat was hier het geval) hele dag niks aan de hand, net als anders. Rond etenstijd werd ze toch wat onrustig. Avond = etenstijd hond, en nog geen vrouwtje. Dus gerustgesteld, vrouwtje had doorgegeven hoe lang nog onderweg. Dus ook weer tegen onze lieftallige zenuwpeesje van een hond, nog zoveel uur. Toen ze bijna thuis was, en er vast thee gezet werd inclusief mok voor het vrouwtje op tafel was het goed.

Toen het vrouwtje thuiskwam uitgebreid begroet en na vertellen hoe het gegaan was uitvoerig geprezen, dat ze het zo goed gedaan had. Hond tevreden liggende bij het vrouwtje haar voeten.
Nou was dit wel de eerste keer dat " het hoofd vrouwtje" wat langer wegging zonder haar. En is hondlief een schat maar wel met kleine gebruiksaanwijzing.

Of ze het letterlijk verstaan? Vast niet. Maar eerlijk gezegd heeft ons Mam deze aanpak al meer dan 30 jaar met meerdere honden. En het werkt hier goed. Of het dan een stukje vertrouwen of persoonlijke aandacht of wat dan ook, doet er voor ons eigenlijk niet toe. Daarnaast zijn we broodnuchter en gewoon consequent met ze.

Ik pas hetzelfde toe als ik er een aantal dagen ben, en dat gaat prima.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:15

Ik maakte me ook zorgen om mijn plakkertje toen ik op vakantie ging. Ook zij heeft zich er uitstekend doorheen geslagen.
Belangrijkste is dat je man en moeder zoveel mogelijk de gebruikelijke routine aanhouden. Dus eten, wandelen, spelen volgens het vaste schema.
Het scheelt ook enorm dat je hondje bij twee bekende mensen is, en niet bij die vriendin in huis die ze twee keer gezien heeft. Of een pension.

Het komt echt wel goed, maak je niet teveel zorgen en sterkte met de operatie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:20

Gewoon overlaten aan de goede zorgen van je ouders en je man en erop vertrouwen.
Meer kan je niet doen, het gaat maar om een paar dagen.

Niets speciaals doen, anders krijgt het de bevestiging dat het echt erg is en maak je het erger voor de hond.

Maar ik begrijp jou wel goed hoor haha.

Dat heb ik ook met mijn dieren en paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 14:44

Furrow schreef:
Shirley schreef:

Zou misschien een idee zijn, gewoon twee knuffels en elke dag wisselen..
Jij de geur van de hond en de hond de geur van jou als de knuffels de terriërs overleven :')

Nouuu wij denken dat ze dat terriër gedeelte niet helemaal begrepen heeft. :') Dus knuffels overleven het wel hier!

Bij het afscheid maak ik er inderdaad geen spel van als ik een weekend naar het ziekenhuis moet. Gewoon gelijk altijd, een aai over de bol, een dikke knuffel en een koekje. (We zijn inmiddels zo ver dat als ze ons ziet inpakken ze al aan haar doos staat en we beginnen te vermoeden dat ze halvelinge denkt "schiet toch op! ik wil mijn koekje!" _O- ) Dus ik ga dat nu ook gewoon proberen te doen. Valies de avond er voor al de auto in dat ze dat 'niet door heeft' en dan gewoon gaan alsof we maar even weg zijn. :j

kohtje; het schijnt dat sommige honden (heb daar eens een test van gezien) kunnen "ruiken" hoe lang baasje ongeveer weg is. Of deze hond dat ook kan weet ik trouwens niet. _O- Maar die hond stond altijd klaar rond de tijd dat baas moest terug komen en werd een half uur op voorhand onrustig. Toen ze hem halverwege de dag een gebruikte shirt van de baas gaven stond hij niet klaar... :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:23

Als een kledingstuk moeilijk is eventueel een handdoek bij jou in bed leggen en die meegeven?
Het is gelukkig niet voor lang! Even volhouden en proberen vertrouwen te hebben in je moeder en je man die het hoogstwaarschijnlijk super goed gaan doen.

Veel beterschap!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:36

Als je dat hoogstwaarschijnlijk nou had weggelaten :=

Nee hoor, Ayasha, plaag je maar :(:)
Komt gewoon helemaal goed!
Wanneer moet je?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:38

;)
Ik ben er van overtuigd dat de mama en de man het perfect vaan doen. Ik begrijp ts wel dat ze zenuwachtig is om de zorg voor haar hond over te dragen. Ben ook zo.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:05

Ik snap je helemaal hoor, ik heb ook zo'n hondekind. Ze is altijd bij me, het is echt mijn baby.
Toen we twee jaar geleden een weekje naar Italië gingen, vond ik dat vreselijk, want ze mocht niet mee. Van mij wel hoor, maar de rest van het gezin wilde geen honden mee. Ik heb gehuild toen we weg gingen.
Hondje heeft het overigens prima gered hoor, mijn ouders pasten op en dat vond ze prima. Maar toen ik thuis kwam....ach gos, ze was helemaal door het dolle heen. Ze is altijd blij als ik thuis kom, maar toen jankte en piepte ze van blijdschap. Deze hondenmoeder snapt je dus helemaal.

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 09:49

Mijn kleine schat;
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57E20A49
Vorige keer toen ik naar huis mocht had mama haar mee genomen om me op te halen, we moeten 40 min rijden tot thuis ongeveer en ze was thuis nog niet klaar met begroeten. :=
Enfin, volgende week rond deze tijd ben ik er van af, hopelijk definitief!

kledingsstuk ga ik sowieso proberen voor haar. Ik twijfel er ook niet aan dat mama en manlief haar goed gaan verzorgen hoor. Mijn man verwend haar feller dan ik. (ze is gesteriliseerd dus het is erg moeilijk om haar op gewicht te houden, ze is nu 7kg en zakken doet het niet meer terwijl ik haar best wel streng houd kwa eten en extra's)
Mijn man heeft me al belooft dat ik haar kan rollen tegen de tijd dat ik terug ben. ^) (dat kan je nu al trouwens. Ze heeft van puppy-af een hele brede rug. _O- Maar haar ribben staan gewoon zo breed. :')

Kalmering eerder voor mezelf denk ik. :o Maar daar hebben ze in het ziekenhuis wel prima spul voor de dag zelf. En eenmaal "daar" kan ik het meestal wel goed onderdrukken... Het is vooral het er heen gaan/haar achterlaten waar ik dan even beetje dramaqueen mee ben. :o Enfin dramaqueen, de gevoelens zijn oprecht maar ik besef ook dat ik wellicht overdrijf... :o
Nu kiest ze nl ook zelf om op "haar" zetel te gaan liggen in een andere kamer dan waar ik zit. meestal na een paar uurtjes komt ze pas hier onder de bureau liggen. :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:51

Wat je ook kan doen qua kledingstuk is een t-shirtje in je bed laten liggen voor een paar nachten. :) Dan komt die geur er vanzelf aan.

Sterkte met de operatie... :(:)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:55

Shirtje vanuit het ziekenhuis meegeven zou ik, denk ik niet doen. Daar zit niet alleen jouw geur aan, maar ook heel duidelijk een ziekenhuislucht. Zou misschien verwarrend werken. Gewoon een paar t-shirts gedragen in huis laten liggen, desnoods in een plastic zak, kan oppas daar uit putten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 10:11

Hmm daar zeg je zo wat mysa... :) Nu "kent" ze de ziekenhuisgeur wel... Ik ga elke twee maanden een hele dag naar het dagziekenhuis dus op zich is het geen onbekende geur voor haar. :(:)
Weet niet of dat verschil maakt ?

De T shirt waar ik nu mee slaap kan ze hebben als ik weg ben (die kan wel in een plastick zak vlak voor ik vertrek als ik me om kleed en ik heb nog een oud stoffen shortje bij me liggen ook nu. Dus dat zouden eventueel al twee dagen zijn. :j

Thx voor de sterkte(s) en succes! :) Het is op zich een operatie waar ik al heel lang naar uit kijk (ben er al drie jaar op aan't wachten) maar ik kijk wel op tegen alles wat er bij komt. :) De operatie zelf ben ik zelfs niet bang voor. Eerder "eindelijk" maar weer het verblijf, het scheren van mijn haren enz... Weer twee a drie weken niet rijden... :x