Eind vorig jaar heb ik een kat geadopteerd, Gizmo. Al vanaf dag één voelt hij zich thuis, en het gaat volgens mij erg goed met hem.
Toen ik hem ophaalde, vertelden ze mij wanneer hij weer ontwormd/ontvlooid moet worden. Dit had in februari/maart gemoeten. Gizmo is echter een binnenkat, en was toen nog niet buiten geweest. Het leek me niet heel nuttig als hij duidelijk gezond en blij was, en hij niet buiten kwam. Nu het mooier weer is geworden is hij voor het eerst naar buiten gegaan een maand of twee geleden, en hij vindt het fantastisch. Hij blijft in de tuin, maar er komen sporadisch ook andere katten in de tuin.
Nu moet Gizmo binnenkort weer ingeënt worden, en ik vraag me af of ik hem wel of niet moet ontvlooien en ontwormen. Ik leg deze vraag vanzelfsprekend ook aan de dierenarts voor, maar was ook wel benieuwd wat voor beleid jullie voeren op dit gebied. Wanneer is het nodig, en wanneer is het overbodige 'troep'? En hoe vaak doen jullie dit?
Voor de duidelijkheid, hij is gezond, poept/plast goed, eet/drinkt goed en ziet er goed uit. Gedraagt zich levendig.