Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:Heeft ze effectief fragiele botten, of is het echt meer samenloop van pech? (al een zwakkere plek door de breuk, en dan die sprong?)
Er is nl nog een optie, en dat is amputeren, een beetje een naar zicht, maar jonge honden passen zich prima aan, en kunnen ook nog lekker lopen en rennen en spelen. Als het een voorpoot is is er wel kans op slijtage van de andere voorpoot, maar dat zal pas binnen enkele jaren zijn (en als de andere keuze euthanasie is, is ieder jaar mooi meegenomen). Over het algemeen heeft ze er geen pijn of last meer van, en na de operatie zijn ze vrij vlug weer mobiel.
Het grootste nadeel is, als er iets met de andere poot gebeurd het vrijwel zeker einde verhaal is, maar anderszijds wil je die beslissing misschien nu al nemen ...
Lioke schreef:Monica72 schreef:Kun je geen botdichtheids meting laten doen?
De arts heeft hierover niet gezegd. Ik vraag het eens na.
chocobroodje schreef:Breekt het dan steeds op dezelfde plek? Jeetje wat naar voor het dier maar ook voor jullie.. Ik denk ook dat ik het zou laten gaan en kijken hoeveel last ze er van krijgt. Hoe scheef staat het nu?
Jennyj01 schreef:Citaat:Hoe zielig ook, een gehandicapte hond past niet bij onze actieve levensstijl
WoW
Jennyj01 schreef:Ik vind dit niet vanuit de hond gezien hoor.
Lioke schreef:Hoe zielig ook, een gehandicapte hond past niet bij onze actieve levensstijl