Het gaat om een 8 jarige gecastreerde kater, een binnenkat. Hij komt hoogstens buiten op een afgezet balkon.
De oorzaak leek één bepaald gordijn te zijn, deze heb ik weggehaald. Toch begint hij nu weer, maar op de deur die er naast zit (in die ruimte komt hij nooit, slaapkamer).
Wat ik allemaal al heb (geprobeerd):
- Blaasproblemen uitgesloten (wel gehad in het verleden, krijgt daarvoor nog steeds speciale voeding. Toen was het echt plassen, nu sproeien)
- Bloedonderzoek geen bijzonderheden
- Feliway verdamper
- waterfontein/meerdere drinkbakjes
- meerdere kattenbakken, verschillend grit
- eigen kamer ingericht met verstop plekjes om zich te kunnen terug trekken
Er staat nu ook een kattenbak in die ruimte. Niet precies op die plek omdat dit niet mogelijk is. Heb daar extra bakjes drinken gezet, katten zouden soms stoppen met sproeien op een plaats waar ook eten of drinken staat. (Eten kan helaas niet ivm de hond).
Het lijkt echt één en dezelfde plek te zijn. Ik heb in ieder geval gelukkig nog geen andere plekken ontdekt.
Ik heb gehoord dat aluminium folie kan uitlokken om te stoppen met sproeien. Ik heb echter ook een hond welke in veel dingen iets eetbaars ziet en niet onnodig risico neem.
Medische problemen zijn momenteel uitgesloten. Is het dan stress? En wat kan ik daar nog meer aan doen dan enkel feliway?
Ik maak de plek overigens schoon met enkel heet water en dweil de vloer met een allesreiniger op citroen basis, dit heb ik als tip gekregen.
Zijn er mensen met ervaringen en/of tips hebben?