Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jasmijn16 schreef:Ik vind dit heel erg dubbel, aan de ene kant is het voor die hond ook vreselijk om van hot naar her gesleept te worden. Maar om een lichamelijk gezonde hond van 2 in te laten slapen? Daar zou ik niet voor kiezen. Al is het natuurlijk heel makkelijk praten als je niet in die situatie zit. Ik denk dat je dan heel anders gaat denken.
EmptyWords schreef:maar waar vind je zo iemand? op facebook, met de melding "als ze vandaag niet wordt geplaatst, wordt ze morgen ingeslapen"?
dan moet je de tijd nemen, goede trainers vinden, ook nee durven zeggen tegen mogelijke adoptanten.
ik geloof ook direct dat deze hond te trainen is hoor. helemaal bij de juiste persoon. maar hoe vaak laat je het mis gaan?
Sanneloes schreef:Ik ben voor inslapen bij grote hond die meerdere malen heeft gebeten. Straks bijt hij een kind en dan zijn de gevolgen niet te overzien. Het beschermende gedrag zal met verhuizen eerder vergroot worden,.. Denk ik
Dani schreef:Daar is toch niks over te zeggen zo?
Hoeveel beweging krijgt de hond? Hoeveel mentale uitdaging? Wordt de hond goed opgevoed nu? Krijgt hij voldoende begeleiding als er bezoek komt? Hoe regelmatig komt er bezoek? Welke oplossingen zijn er al geprobeerd? Hoe hebben de bijtincidenten plaatsgevonden? Hoe ernstig waren de verwondingen?
Er zit een wereld van verschil tussen een hond die perfect wordt begeleid, meer dan voldoende uitdaging krijgt maar elk bezoek naar de strot vliegt, en een hond die gewoon bij de verkeerde baas zit, waarbij bezoek hem tot vervelens toe wil aaien die uiteindelijk van zich af bijt uit frustratie.
speurneusc schreef:mits dat het ras geschikt is (een van de rassen die examen mogen doen in de knpv/beveiliging), maar dit soort honden zijn best gewild in de bewaking waar ze getraind leren bijten en niet in situaties gebracht worden dat ze gevaar op leveren