ik heb een katje van 12 jaar oud, eigenlijk altijd heel gezond geweest en het enige gezeik was de gevechten waar ze in terecht komt met de buurkatten.
Echter sinds 1,5 week zie ik andere patronen in vooral haar eet- en drink gedrag. Tot afgelopen vrijdag at ze ineens erg veel voor haar doen. Ze krijgt voedsel in een tray met pinnetjes. Sinds ze dat krijgt eet ze wat rustiger en minder. Tot 1,5 week geleden. Elke keer was de tree helemaal leeg en ze dronk ook relatief veel. Echter sinds afgelopen vrijdag is het ineens andersom. Ze eet bijna niet meer, zelfs niet haar natvoer waar ze anders een moord voor doet. Uiteindelijk eet ze het wel maar het ligt vaak een paar uur voordat ze er aan begint. In de tussentijd hangt ze wat rond of zit ze een beetje naar haar voer te staren of er aan te snuffelen om het dan vanuit een andere hoek te gaan bekijken. Soms wandelt ze even naar buiten om onder de tafel te gaan zitten maar verder ligt ze te slapen en is ze niet echt aan het spelen te krijgen.
Drinken durf ik niks over te zeggen, met de regen nu buiten heeft ze de gelegenheid buiten te drinken, hier geeft ze ook de voorkeur aan dus ik weet niet of ze nog steeds zo veel drinkt. Hier binnen in ieder geval niet.
Vers voer uit de zak heeft geen zin, snoepjes (zachte sticks) willen er nog wel aardig in, brokjes af en toe een hapje, natvoer zelfde verhaal. Ze is niet zo speels, meer op de achtergrond en van laat me maar met rust en raak me niet aan. Dat ken ik ook niet van haar. Ze heeft veel haarballen de laatste tijd en zit de laatste dagen ook niet lekker meer in haar vacht (vacht is niet vettig maar heeft wel de karakteristieken) en ik maak me intussen zorgen