Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sasja0705 schreef:Allereerst nog sterkte met de verlies van jou hond! Maar mag ik vragen : waarom wil iemand uberhaupt een hond die gekruist is met wolf? Wat is eraan positief? Wat zijn er de voordelen tegenover een rashond of een mixje? Is maar pure nieuwsgierigheid,hoor
Willemina_L schreef:Het stukje wolf is onbetaalbaar aanhankelijk, eigenzinnig en staat zo dicht bij de natuur. Ze liggen overigens het liefst bij de baas op de bank hoor... Het is een ervaring zo'n beest, heel persoonlijk.
Het steelt je hart gewoon, alleen vind ik nog steeds dat de schuwheid teveel is. Terughoudend is oké maar angst is niet goed.
Van schreef:Ik neem aan dat ze met aanhankelijk zijn niet een "will to please" bedoeld maar het hechten aan de baas als roedel en altijd in de buurt van de baas willen zijn puur in eigen belang heeft niks met makkelijk te trainen te maken.
Van schreef:Onenigheid zul je bij elk ras vinden en niet alleen bij honden helaas.
Wat ik fijn vind aan de Tamaskan is dat er vooral naar openheid word gestreefd. Dat is bij vele rassen wel anders.
Beatje, dat zijn poolhonden en ondanks dat ze zeker gelijkenissen hebben zit er toch ook een flink verschil tussen
RaafSmits schreef:Ik zie geen enkele meerwaarde in het inkruisen van wolven, buiten natuurlijk de "kijk mij eens cool zijn" factor.
Het bovenste regeltje van Kuggur vind ik wel heel typerend.
Vaak is dat toch de achterliggende achtergrond bij de keuze van een ras.
Persoonlijk blijf ik van mening dat we meer en meer kapot maken door ons gesleutel aan dieren.
Er zijn mensen die moord en brand schreeuwen als het gaat over de bio industrie, maar hebben wél een leger aan erfelijke aandoeningen en ellende op de bank liggen.
Zo jammer.