Ik ben Cheyenne, 16 jaar oud.
Van mijn 9e tot 13e ratten gehad, en helaas ook verkeerd geinformeerd.
In een terrarium met luchtgaten, zaagsel en konijnenvoer zonder klimmogelijkheden.
Toen de laatste overleden was en ik naar de middelbare school ging, met tegenzin het boeltje opgeruimd.
De liefde is altijd gebleven, en goed ingelezen, en geschrokken hoe ik ze gehouden heb.
Nu start ik aankomend schooljaar een opleiding, 1 dag school en 4 Halve dagen werken.
En zit ik toch wel weer heel erg na te denken om weer rittens aan te schaffen.
Ik heb me al 2jaar goed ingelezen, en wil de rittens bij een rattery halen, of bij mij op mijn middelbare school ( Wellantcollege. Dierenklas. Zitten op goede bodembedekking en fokken soms een nestje)
En ik zit al dagen te kijken voor de geschikte kooi.
Ik keek naar de ferplast furet xl 80x75x85 cm
Furet tower xl 80/75/161 cm
Ferplast Jenny heb ik ook naar gekeken
Maar ik wil 3 vrouwtjes rittens aanschaffen, en ik weet niet of de jenny groot genoeg is met huisjes hangmatten buizen etc. ik zou liever wat meer uitgeven aan de furet tower XL en deze lekker vol kunnen hangen.
Want ik ben van plan om later een grote groep dames te krijgen, of ook mannen aan te schaffen, en dan ik ze met wat aanpassingen boven elkaar houden.
Ik ben er bewust van dat het een flinke aanschaf gaat worden, maar dat zijn ze helemaal waard. Daarom oriënteer ik nu goed, qua kooien , rattery's etc.
Ook viel mij op dat een hoop ratterys geen aanpassingen meer doen aan de site , al een of twee jaar, en kom ik er niet zo goed uit waar bij mij ( Leiden, Zuid-holland ) nog actuele ratterys zijn. Ik wil er voor naar utrecht noord holland zeeland brabant, maar niet zonder enige ervaringbeschrijving van andere baasjes.
Waar hebben jullie de rittens vandaan?
Zelf zag ik dat er ratterys zijn die hun eigen mengvoer maken, en verkopen.
Zelf zat ik te denken aan de labbrokken, omdat ze niet de lekkerste dingetjes eruit kunnen pikken, voldoende binnenkrijgen, en hier zou ik dan nog de mixjes bij willen voeren, die je op rattenspeeltjes . Nl kunt kopen. Want daar wol ik mijn hangmatjes graag bestellen.
Verder heb ik wel veel bodembedekkingen gezien, en 1 sprak mij wel aan, ben alleen de naam helemaal vergeten, dat zijn balen kartonsnippers als ik het goed heb
Klinkt dit positief, of zeggen jullie van denk maar nog beter na?
Als alles doorgaat zou het pas september of oktober worden, omdat ik graag alles af wil hebben en klaar wil hebben staan, en wachten op een mooi nestje.
Wie heeft er hier nog meer ratten.?
Welke kooien hebben jullie?
Foto's zouden heel leuk zijn!

( ik maak dit topic omdat ik recent niets kan vinden, en er inmiddels misschien verbeteringen zijn wat betreft voer en bodembedekking, en kooien)