Sinds zaterdag zorg ik samen met mijn moeder en zusje voor de konijnen van onze buurvrouw. Het zijn dus niet mijn konijnen. De moeder heeft een maand geleden 6 baby konijntjes gekregen. Daarna is de vader gecastreerd. Blijkbaar niet op tijd, want nu heeft mama konijn sinds zaterdag nog 8 konijnen er bij.
Ik heb al een hele boel gelezen, maar ik wil toch wat vragen stellen, wie weet zitten er hier mensen die er wat meer vanaf weten. Ik vraag me af of moeder konijn de 8 jongste goed voedt. Ik weet dat ze dit zelf regelt en maar heel kort is, maar de jongen zijn behoorlijk beweeglijk. Ook zag ik gister voor het eerst dat de urine van mama konijn troebel/donkergeel is met bloed er in. Vandaag zag ik het weer. Hoort dit? Ik ververs het water zo vaak mogelijk, ze krijgt de hele dag hooi, genoeg brokjes.
Nu zei de eigenaresse dat de moeder apart moet blijven, zodat ze genoeg melk kan geven aan de 8 jongste baby's. De 6 oudere baby's van ongeveer 4 weken zitten nu beneden + ren, en de moeder boven + nachthok waar het nest ligt.
Nu dacht ik zelf dat de 6 oudere baby's ook nog af en toe wat melk moeten drinken bij de moeder?
Is er een manier dat ik kan checken of de moeder (genoeg) melk geeft?
De reden dat ik dit topic open is omdat ik heel graag goed voor de konijntjes wil zorgen en dat er niks ziek of dood gaat. Ik hoop dat er mensen zijn die mij wat tips kunnen geven/helpen.
Edit: foto's toegevoegd