Een aantal weken geleden merkte ik dat mijn konijn (Reusje, voedster, 7 jaar) minder at en al snel begon ze af te vallen. Voor haar eigenlijk heel raar want eigenlijk hadden we altijd een probleem met overgewicht. Vandaag woog ze 1164 gram, terwijl ze normaal moeilijk op 1,5 kg te houden was.
We hebben het eerst gewoon aangekeken en brachten wat (kleine) veranderen aan in haar voeding. Ze leek aan te komen. Ik dacht dus dat het beter ging, maar ik woog haar vandaag en weer was het minder. Ik zit dus nu te denken aan wormpjes.
Haar buikje is dus wat dikker terwijl ze weinig weegt en sinds de laatste paar dagen is het rond haar poepgat ook vies. We merken ook dat ze echt in gedrag is veranderd. Normaal vrolijk en fit, nu futloos.
Morgen bel ik de dierenarts, hopelijk kan ik meteen dan komen. Anders wordt het dinsdag denk ik(in verband met pinksteren).
Ik ben er best kapot van en denk nu had ik maar eerder gebeld. Maarja dat is achteraf

Ik heb dit topic geopend om het gewoon even van me af te schrijven. Ik hoop vooral dat het niet heel ernstig is.
Een foto van de patient (een maandje geleden)

en een van een paar jaar geleden