Hond van buren hele dag buiten vast wat te doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

renskesanne

Hond van buren hele dag buiten vast wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 16:54

Hoi bokt sorry al vast als het verkeerd staat.

Maar de buren van mij hebben een hotel/restaurant/café en dat kan soms best luidruchtig zijn niet erg maar oké.
Sinds een maandje of 1 of 2 hebben ze een klein hondje maatje groter dan zo'n chiwawa (weet niet hoe je het schrijft :') ) maar sinds een paar dagen staat ie overdag buiten aan het zijkant van het terras vast aan een stoel.
En word dan 1 of 2 keer per dag uitgelaten.
Niet zo heel erg bemoei ik me niet mee maar hij staat aan onze kant dicht bij ons huis (nog wel andere kant van de schutting) en dan s'ochtends begint hij met piepen en dan constant door en ergens in de middag begint hij dan de hele tijd te blaffen en dan ook niet voor even.
Niemand die ook bij hem checkt oid en geen drinken of voer en ik irriteer me eigenlijk er wel behoorlijk aan het geblaf.
Zelf hebben we nu dan ook een hond voor een paar dagen en hebben we de voordeur open en het hek dicht dus die loopt gwn buiten en 2 katten die naar buiten gaan overdag.
Maar heeft misschien iemand tips voor wat ik dan kan gaan doen oid (alleen met hun in gesprek gaan gaat niet zo makkelijk omdat die man behoorlijk agressief is en ons niet bepaald mag) maar ik vind het blaffen ook niet kunnen en ook niet hondwaardig.

Brainless

Re: Hond van buren hele dag buiten vast wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:58

Geen water met dit weer?
Ik zou 144 bellen (als het klopt dat je geen gewoon gesprek met hem kan voeren).

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:04

Ik zou dus eerst wel in gesprek gaan. Leen desnoods een grote brede vent om met je mee te gaan. Als je echt slaande ruzie wil ga je achter hun rug om 144 bellen. Dat kan alleen maar escaleren. Wellicht moeten ze nog wennen aan de zorg voor een hondje en vinden ze het fijn om tips te krijgen. Dat weet je alleen als je het vraagt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:06

Ik zou de wijkagent er op aanspreken.

Al dat gezeur over zelf gaan praten, als je geen goede buren bent wordt dat toch niks.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:11

_Mikey_ schreef:
Ik zou dus eerst wel in gesprek gaan. Leen desnoods een grote brede vent om met je mee te gaan. Als je echt slaande ruzie wil ga je achter hun rug om 144 bellen. Dat kan alleen maar escaleren. Wellicht moeten ze nog wennen aan de zorg voor een hondje en vinden ze het fijn om tips te krijgen. Dat weet je alleen als je het vraagt

Nou iedereen weet dat je met deze dagen een hond niet zonder water kan laten zitten.
En ik neem aan dat zij hem ook de hele dag horen blaffen/piepen.

Als de eigenaar hun toch al niet mag, kun je net zo goed 144 bellen.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:17

Ga anders naar de buurvrouw, die is misschien wat makkelijker.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:43

Ik zou ook 144 bellen. Als jullie toch al niet met elkaar op kunnen schieten lijkt mij dit het beste idee

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:15

Gewoon aanbellen en vragen waarom dat diertje de hele dag buiten ligt en dat je gek wordt van het gejank en dat je het zielig vind?

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 18:21

het hondje zit nu wel weer binnen zag ik net
maar misschien wel voor morgen een goed idee al hoor ik het hondje weer piepen en blaffen om even naar die vrouw te gaan (is ook degene die de hond uitlaat) al snap ik natuurlijk wel dat ze het druk hebben enz met het bedrijf maar neem dan geen hond...

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:28

Hoi, ik zou de LID (landelijke inspectiedienst dierenbescherming) of 144 bellen. Die gaan er heen. Als ze dan belastende dingen aantreffen wordt hij bestuursrechtelijk aangepakt (wet dieren) met als doel de situatie verbeteren.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:40

Kun je het niet een keer zo plannen dat je de buurvrouw onderweg met je oppashond tegen komt tijdens het wandelen morgen? Wellicht kun je dan gemakkelijker het gesprek aan gaan en dan is de buurman er ook niet bij. Begin eens met een praatje over het weer en ga langzaam over op de hond. In de richting van 'ik zie dat jullie een hondje hebben, wat leuk. Is het jullie eerste hond?'

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 18:55

wiifke schreef:
Kun je het niet een keer zo plannen dat je de buurvrouw onderweg met je oppashond tegen komt tijdens het wandelen morgen? Wellicht kun je dan gemakkelijker het gesprek aan gaan en dan is de buurman er ook niet bij. Begin eens met een praatje over het weer en ga langzaam over op de hond. In de richting van 'ik zie dat jullie een hondje hebben, wat leuk. Is het jullie eerste hond?'

ja dat vind ik wel een goeie in het begin dat we hier woonde hadden we nog wel eens contact met die vrouw en die kan nog wel het vriendelijkst zijn haha

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:43

Heb je ze al gesproken ts?