welke vogels buiten houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

welke vogels buiten houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 08:25

Ik ben op zoek naar vogels die ik buiten kan houden. Graag een zangsoort met een leuk kleurtje. Liefst een soort die je per 2 of eventueel alleen kan houden. Moeten dus zeker winterhard zijn. De kooi kan ik verhangen afhankelijk van de zon/regen. De beestjes gaan ook nooit in de tocht zitten. maw, de vogel(s) zou in een ideale omgeving vertoeven.

Zelf dacht ik aan een kanarie of parkiet maar ik vind die zo 'gewoon' :') Of gewoon een leuk beestje die ik een nieuwe thuis kan geven :-)

Amandavd

Re: welke vogels buiten houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:27

Vogels moet je net als konijnen, cavias etc nooit alleen houden.

Geen opvang waar je twee maatjes uit kan halen?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 08:29

Opvang wil ik zeker ook doen, maar welke soort kies ik dan ?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:30

Hoe groot gaat de kooi worden? Ik heb heel veel soorten door elkaar in mijn voliere, maar vind eigenlijk niet dat vogels in een kooitje horen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:55

Vogels in een kooi buiten gaat niet werken. Je moet ze de mogelijkheid geven om in de zon te kunnen zitten, maar ook de schaduw op te kunnen zoeken. Beschutting tegen kou, regen en tocht etc.
En ik neem aan dat je er niet 24 uur per dag naast gaat zitten om de kooi te verhangen ;)
Ik zou je eerst heel goed gaan inlezen in de vogelsoorten en wat ze nodig hebben :) Sowieso geen vogel alleen houden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:10

HiFive5 schreef:
Ik ben op zoek naar vogels die ik buiten kan houden. Graag een zangsoort met een leuk kleurtje. Liefst een soort die je per 2 of eventueel alleen kan houden. Moeten dus zeker winterhard zijn. De kooi kan ik verhangen afhankelijk van de zon/regen. De beestjes gaan ook nooit in de tocht zitten. maw, de vogel(s) zou in een ideale omgeving vertoeven.

Zelf dacht ik aan een kanarie of parkiet maar ik vind die zo 'gewoon' :') Of gewoon een leuk beestje die ik een nieuwe thuis kan geven :-)

Een "ideale"omgeving noem je dat...?